אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השילוב בין פסח וסיום הסגרים הכפיל את ההוצאה על מלונות צילום: מאיר אוחיון

השילוב בין פסח וסיום הסגרים הכפיל את ההוצאה על מלונות

פתיחת בתי ההארחה בפסח והיעדר נסיעות לחו"ל הזניקו את פעילות המלונות. לכלכליסט נודע כי היקף העסקאות בכרטיסי אשראי במגזר בחג היה 30.3 מיליון שקל ביום, פי 5.5 לעומת הממוצע היומי בפברואר. זינוק גם לענפי ההלבשה וההסעדה

04.04.2021, 07:05 | עירית אבישר

פקקי התנועה והעומס בקניונים ובמסעדות משתקפים היטב גם בנתוני הרכישות בכרטיסי אשראי. מהנתונים של חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים), האחראית על מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי היקף הרכישות בכרטיסי אשראי היה חריג בגובהו במספר בענפים, בוודאי בהשוואה לשבועות האחרונים, אולם גם בהשוואה למרץ 2019 - טרום משבר הקורונה, כשלא היו כלל מגבלות על המשק. 

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים הבולטים ביותר היו במגזר המלונאות, שעבר מפעילות אפסית לפעילות שיא תוך זמן קצר. ענף המלונאות ספג מכה קשה בשנה שעברה בשל משבר הקורונה, אולם השילוב של פתיחת המלונות עם חג הפסח, והיעדר אלטרנטיבות לנסיעות לחו"ל גרמו לזינוק חד בהיקפי הפעילות. 

היקף העסקאות בכרטיסי אשראי במגזר זה עמד בממוצע בשבוע של חג פסח על 30.3 מיליון שקל ביום - פי 5.5 לעומת הממוצע היומי בפברואר, אז עמד היקף העסקאות על 5.5 מיליון שקל בלבד, ויותר מכפול לעומת הממוצע במרץ 2019 (טרום המשבר). גם לעומת אוגוסט אשתקד, הנחשב חודש שיא בפעילות, נרשמה עלייה של 9%. הנתונים החזקים נובעים מכך שרוב היעדים בחו"ל עדיין לא רלוונטיים לחופשות, ולכן נוצר עומס של ביקוש בתיירות הפנים, שככל הנראה גם לוותה בעליית מחירים בחלק מהמקומות.

גם ענף האופנה נהנה מעדנה בשבועות האחרונים, אחרי שנה מאתגרת. מהנתונים עולה כי היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בשבוע של חג הפסח בענף עמד על 67.4 מיליון שקל - נתון הגבוה ב־58% לעומת הממוצע בחודש מרץ 2019.

אולם נתונים גבוהים עוד יותר נרשמו בשבוע לפני כן, ככל הנראה כחלק מההכנות לחג. היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בענף זה עמד בממוצע על 106.3 מיליון שקל - יותר מכפול לעומת הממוצע שהיה רק חודש קודם לכן. מאז שנפתח המסחר אחרי הסגר השלישי, נרשמה עלייה בהיקף הרכישות בענף האופנה שהגיעה, כאמור, לשיאה בשבוע שלפני חג הפסח, אך נראה כי הביקושים הכבושים שהצטברו בתקופת הסגר השלישי טרם השתחררו במלואם.

 

הצפיפות והעומס במסעדות בשבוע האחרון מתבטאת גם כן בהיקף הרכישות: הממוצע היומי בשבוע חג הפסח עמד על 56.6 מיליון שקל, זינוק של 24% לעומת מרץ 2019. בדומה לענף ההלבשה, גם תחום המסעדות והמזון המהיר רושם מומנטום חיובי, שהגיע בשיאו בשבוע שקדם לחג, ככל הנראה מהזמנות לארוחות חג. כעת נותר לראות אם בסיום החג, יצנחו באופן משמעותי הנתונים, או שהתנופה בצריכה תימשך.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות