אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בחינם או בתשלום, העיקר שתשחקו: שירותי המשחקים החדשים משנים את התעשייה צילום: Game Pass

פודקאסט כלכליסט

בחינם או בתשלום, העיקר שתשחקו: שירותי המשחקים החדשים משנים את התעשייה

מיקרוסופט ואפל מציעות מינוי חודשי לספריית משחקים ללא הגבלה, בדומה למודל של נטפליקס. מה הוביל את המפתחת של אאוטריידרס להציע אותו גם בחינם וגם בתשלום מלא דרך שירות המשחקים של מיקרוסופט?

07.04.2021, 12:00 | עמית קלינג ועמרי רוזן
משחקים משתנים מהר, וכך גם האופן בו אנחנו משלמים עליהם. המגמה הגדולה של השנים האחרונות היתה העלייה המטאורית של המשחקים ה"חינמיים", התופסים כעת נתח יותר ויותר גדול מהתעשייה – כלומר, אלו שאפשר להוריד בחינם, אבל כדי ליהנות ממלוא התוכן שלהם צריך לשלם. פגשנו גם מודלים כמו ה-DLC וה-Season Pass, שמוסיפים תוכן בתשלום למשחק עליו כבר שילמתם מחיר מלא. אבל בחודשים האחרונים אנחנו מדברים יותר ויותר על מודל המינוי, אותו כולנו מכירים משירותים כמו נטפליקס ואמזון פריים: שלמו קצת כל חודש וקבלו גישה חופשית לספרייה של יותר ויותר כותרים. אולי לא הכל יהיה לרוחכם, אבל בטח תמצאו משהו שתאהבו.

קראו עוד בכלכליסט

את הגישה הזאת מובילים כיום שירותי המינוי של שתי חברות שלא במקרה הן ענקיות טכנולוגיה עשירות מאוד: ה-Game Pass הבומבסטי של מיקרוסופט, הזמין לשחקני Xbox ומחשבי PC, ואפל ארקייד למכשירי ה-iOS השונים (אייפון, אייפד וגם למחשבי מק) הצנוע יותר. אבל מעבר לתמורה שהם נותנים לשחקנים, כעת ניתן לראות איך שירותים כאלו יכולים לשנות גורל של המשחקים עצמם ואף של חברות פיתוח שלמות. הדוגמה הטרייה ביותר היא משחק האקשן מרובה המשתתפים Outriders של חברת People Can Fly הפולנית.

ספריית המשחקים של מיקרוסופט, צילום: Game Pass ספריית המשחקים של מיקרוסופט | צילום: Game Pass ספריית המשחקים של מיקרוסופט, צילום: Game Pass

אאוטריידרס, משחק מדובר ואחד הנמכרים ביותר בעולם בשבוע הראשון לצאתו, מוצע במקביל במחיר מלא – וב-0 עגול של דולרים (או שקלים, או יין, או דינרים – שער ההמרה לחינם הוא אחיד בכל העולם) בגיים פאס. מהלך אמיץ עבור משחק שהפיתוח שלו עלה מיליונים רבים, אבל בכך הוא מרוויח משאב יקר עבור משחק אונליין: שחקנים. משחקי אונליין קמים ונופלים על בסיס השחקנים שלהם, כאשר אין הרבה דברים יותר עצובים משרת ריק ונטוש. ובסיס השחקנים היציב שאאוטריידרס זוכה לו ב-Xbox מבטיח לא רק הייפ מתמשך שייגע גם בבעלי הפלטפורמות האחרות – אלא גם את האפשרות אולי למכור תוכן נוסף לשחקנים האלו בהמשך. ומה זה אומר לגבי סוני, המתחרה הגדולה של מיקרוסופט שניצחה אותה בסיבוב הקודם אבל אין לה כיסים בעומק טריליון דולר לבנות שירות מתחרה משלה?

בחינם או בתשלום, העיקר שתשחקו: שירותי המשחקים החדשים משנים את התעשייה
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןבחינם או בתשלום, העיקר שתשחקו: שירותי המשחקים החדשים משנים את התעשייה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות