אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלברייט הישראלית בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר צילום: יריב כץ

סלברייט הישראלית בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר

ספקית הפתרונות בתחום ה-Digital Intelligence תתמזג עם חברת הארנק (ספאק) הציבורית TWC Tech Holdings II Corp; העסקה צפויה להכניס עד 480 מיליון דולר מזומנים ברוטו לקופת החברה הממוזגת, מתוכם 430 מיליון דולר לסלברייט

08.04.2021, 14:29 | סופי שולמן

חברת המודיעין הדיגיטלי סלברייט (Cellebrite) מצטרפת לטרנד הנפקות הספאק. החברה הישראלית תתמזג עם הספאק TWC טק הולדינגס לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. באמצעות המהלך היא תגייס 480 מיליון דולר לחברה ועוד 300 מיליון דולר יקבלו בעלי המניות, היזמים והעובדים במכירת מניות קיימות.  

קראו עוד בכלכליסט

בעקבות העסקה, תהפוך סלברייט לחברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול CLBT. בין המרוויחים הגדולים בהנפקה קרן IGP של חיים שני ומשה ליכטמן, שהשקיעו לפני שנתיים בלבד 100 מיליון דולר בחברה וכעת ישיגו תשואה של 400% על ההשקעה.

לאחר המיזוג יחזיקו בעלי המניות הקיימים בסלברייט 65% מהחברה ואחזקות הציבור יהיו 20% בלבד. בעלת המניות הגדולה בסלברייט היא סאן קורפוריישן היפנית, שנכנסה להשקעה ב-2007.

מאחורי הספאק עומדת קרן השקעות פרטית TRUE WIND שכבר חתומה על שני מיזוגי ספאק נוספים. השווי של סלברייט בעסקה משקף מכפיל של 6.4 על ההכנסות הצפויות ב-2022. החברה מעסיקה כ-700 עובדים, מתוכם 500 בישראל.

יוסי כרמיל מנכ"ל סלברייט, צילום: שלומי יוסף יוסי כרמיל מנכ"ל סלברייט | צילום: שלומי יוסף יוסי כרמיל מנכ"ל סלברייט, צילום: שלומי יוסף

לסלברייט יש כיום 6,700 לקוחות, חלקם הגדול מקרב גורמים ממשלתיים ומשטרות. במצגת שפירסמה למשקיעים צוין בין היתר כי הכנסות החברה ב-2020 הסתכמו ב-195 מיליון דולר - מדובר בקצב צמיחה של 14% לעומת 2019 . ב-2021 צופה החברה להציג הכנסות של 235.6 מיליון דולר ובשנה שלאחר מכן 282 מיליון דולר, כלומר הגברת הקצב ל-20%.

סלברייט מציגה שיעור רווח גולמי של 80% מתוך ההכנסות וב-2020 היא עברה לרווח נקי של 3.7 מיליון דולר שאמור לגדול משמעותי ל-14 מיליון דולר השנה ולהיות מוכפל ל-30 מיליון דולר בשנה הבאה.

סלברייט היא חברה ותיקה יחסית לחברות שמתמזגות בימים אלה עם ספאקים ומייסדיה כבר לא נמצאים בחברה. היא הוקמה ב-1999, אך רק ב-2007 החלה להתמקד בשוק של הפורנזיקה והמודיעין הדיגיטליים, כשהיא זוכה לדחיפה משמעותית עם התפתחות שוק הסמרארטפונים. ב-16 השנים האחרונות היא מנוהלת על ידי יוסי כרמיל.

החברה עלתה לכותרות לא אחת ככזו המסוגלת לשלוף מידע רב מטלפונים סלולריים, גם כאלה שנעולים עם קוד, ולכן גם חלק גדול מלקוחות מגיעים ממגזרי הרגולציה. עבודה עם גורמים ממשלתיים תורמת לכך שסלברייט מציגה שיעורים גבוהים של הכנסות חוזרות, מה שמאפשר חיזוי ויציבות גבוהים יחסית לחברות הייטק.

לסלברייט יש לקוחות בכל אחת מהמדינות בארה"ב בתחום הממשל המקומי וגם ב-14 מתוך 15 משרדים ממשלתיים ביצועיים בממשל הפדרלי. 25 מתוך 27 משטרות במדינות האיחוד האירופי נמנות גם הן על קבוצת הלקוחות.

החברה מציינת עוד כי בין לקוחותיה 11 מתוך 20 המשטרות בערים הגדולות בעולם. במגזר הפרטי מגיעים לקוחות החברה מפירמות ראיית חשבון, 6 מתוך 10 חברות הפארמה הגדולות, 5 מתוך 10 יצרניות הרכב הגדולות וכן בתי זיקוק ובנקים. באחרונה מרחיבה סלברייט את הפתרונות שלה לתחום הענן וחיבור מרחוק מתוך כוונה לצמוח במגזר הפרטי לתחקור של אירועי אבטחה פנימיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות