אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"האתגר שלנו הוא לשמור בארץ כמה שיותר מיכולות הפיתוח"

שירי דולב, נשיאת חברת הסייבר NSO, לא חוששת שהדימוי של החברה יפגע בגיוס עובדים. "גם אם יש לנו פרסומת שלילית בחוץ, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים ומה המשמעות של העשייה שלנו. מי שעובד איתנו ירגיש חלק ממשהו גדול יותר"

12.04.2021, 17:48 | רפאל קאהאן

מעטות הן חברות הסייבר הישראליות שזכו לכל כך הרבה תהודה בשנים האחרונות. NSO, חברת הסייבר שהוקמה על ידי שלו חוליו, ניב כרמי ועומרי לביא לפני כעשור היא אחת מהן. מוצר הדגל שלה, פגסוס, הוא גם זה שעורר עליה לא מעט ביקורת בשנים האחרונות. מדובר באפליקציית ריגול התקפי שנועדה במקור לשמש ממשלות, צבאות ומשטרות כדי להיאבק בפשיעה חמורה ובטרור. אך עם השנים התגלו מקרים רבים שבהם לקוחות החברה עשו בתוכנה שימוש למטרות שאינן אלה שהייתה אמורה לשמש להן במקור.

לדברי שירי דולב, נשיאת NSO, בוועידת כחול לבן של כלכליסט, החברה מעסיקה כיום כ־800 עובדים, מתוכם כ־650 בישראל. עם זאת דולב מודה שקשה מאוד לגייס כיום עובדים בתחום. לדבריה, החברה גייסה כמה עשרות עובדים בשנה האחרונה, אך מאגר המועמדים הפוטנציאלי קטן מאוד. עם זאת היא ממשיכה במאמצי הגיוס שלה בישראל, גם אם זה לא פשוט. לראיה, דולב מספרת שהחברה מחפשת גם עובדים עם פוטנציאל התאמה ולאו דווקא את מי שיש לו ניסיון ספציפי בתחום המבוקש. לדברי דולב, ניסיון אינו תמיד מה שחשוב. "היופי בעולם הזה הוא שאפשר להגיע לתחום גם מרקע שהוא לכאורה לא רלוונטי. אם יש את הכלים כמו חדות מחשבה, תכונות אופי ורצון ללמוד זה מאפשר פתח אדיר. יש לנו בוגרות של מוסדות לימוד חרדיים שאנחנו עוזרים להן, צעירים או כאלה שעברו הסבה מקצועית. אני קוראת לכולם לבוא ולנסות".

שירי דולב, נשיאת NSO שירי דולב, נשיאת NSO שירי דולב, נשיאת NSO

מדובר בנוסחה שאינה נדירה בענף. לא מעט חברות מאפשרות למועמדים שאינם בעלי הכשרה או ניסיון בסייבר להתקבל על בסיס פוטנציאל ועניין. במקרים לא מעטים מדובר בהצלחה. עם זאת לא תמיד הרצון או הפוטנציאל מספיקים.

עד כמה אתם מעדיפים לגייס בארץ?

דולב: "האתגר שלנו הוא לנסות לשמור בישראל כמה שיותר מיכולות המחקר, הפיתוח והתמיכה. אנחנו מאמינים באקוסיסטם כאן שמורכב מאקדמיה, מדינה ותעשייה, למרות העלויות".

הדימוי של NSO שעשוי אולי להרתיע אינו מדאיג את דולב. "אנחנו מקדמים שני ערכים עיקריים ב־NSO. האחד זה אנשים והשני הוא כיף ושמחה. אנחנו יוצאים מגדרנו כדי שמי שעובד איתנו ירגיש חלק ממשהו גדול יותר. גם אם יש לנו פרסומת שלילית בחוץ, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים כאן ויודעים מה המשמעות של העשייה שלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות