אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השקה מוצלחת למשחק המובייל של קראש בנדיקוט: 700 אלף דולר בשבוע אחד Crash Bandicoot: on the Run | מתוך Crash Bandicoot: On the Run

השקה מוצלחת למשחק המובייל של קראש בנדיקוט: 700 אלף דולר בשבוע אחד

גיבור משחקי הפלטפורמה המוכר עוד מימי הפלייסטיישן 1 שובר חביות כל הדרך לכ-37.5 מיליון הורדות עד כה. מדובר בלהיט נוסף מבית קינג (קנדי קראש), ומשחק ראשון שלהם עם מותג של חברת האם אקטיוויז'ן-בליזארד

19.04.2021, 16:53 | עמית קלינג

קראש בנדיקוט, שהחל את דרכו בתור אחד מהסמלים של הפלייסטיישן וכיכב בסדרת משחקים פופולרית, עשה בהצלחה את המעבר למובייל. Crash Bandicoot: on the Run, המשחק הגדול הראשון שלו למכשירים הניידים (מלבד כמה משחקי מירוצים זניחים שיצאו לפני יותר מעשור), הרוויח למעלה מ-700 אלף דולר בשבוע הראשון לצאתו, והורידו אותו כ-37.5 מיליון איש, כך לפי דיווח של Pocket Gamer. מדובר במשחק מז'אנר "ריצה אינסופית" כגון סדרת Temple Run, סגנון שהתיישב היטב על תבנית המשחקיות המוכרת של קראש – לרוץ, לשבור חביות ולהתחמק ממכשולים.

קראו עוד בכלכליסט:

בתוך כך, חברת מחקר שוק המובייל Sensor Tower דיווחה כי בסך הכל מספרי הורדות האפליקציות בחנויות של גוגל ושל אפל עלו ב-8.7% ברבעון הראשון של 2021 ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. מעניין לציין כי העלייה בחנות של גוגל עמדה על 15.3% בעוד באפל ההורדות דווקא ירדו, ב-8.6%, מה ש-Sensor Tower מייחסים לשימוש חריג בבידור דיגיטלי ברבעון הראשון של 2020, שבמהלכו פרצה מגיפת הקורונה. עם זאת, זה לא מסביר את המשך העלייה בחנות של גוגל, שגם היא נהנתה משימוש חריג בתקופה המקבילה.

מתאים בול למובייל, מתוך Crash Bandicoot: On the Run מתאים בול למובייל | מתוך Crash Bandicoot: On the Run מתאים בול למובייל, מתוך Crash Bandicoot: On the Run

על ההצלחה אחראית חברת קינג, המוכרת בזכות להיט הענק קנדי קראש. קינג נרכשה ב-2016 על ידי אקטיוויז'ן-בליזארד, מחברות הגיימינג הגדולות בעולם, ועבורם זהו משחק ראשון עם מותג שנמצא בבעלות חברת האם. בהשוואה להשקה גדולה קודמת שלהם, המשחק Candy Crush Jelly Saga, אחד מההמשכים הרבים בסדרה המצליחה, מדובר בהשקה גדולה פי שתיים מבחינת מספר ההורדות, אך נמוכה בערך בחצי ממספר הרווחים באותו פרק זמן – מה שיכול להיות להצביע על מערכת מונטיזציה תובענית פחות במשחק של קראש, או על כך שהוא פונה יותר לקהל צעיר יותר, הנוטה להוציא פחות כסף במשחקי מובייל.

את המשחק הראשון בסדרה יצרה חברת Naughty Dog בשנת 1996, אז קראש מותג בתור סוג של קמע לפלייסטיישן – מקביל למה שמריו היה עבור נינטנדו וסוניק עבור סגה, והסדרה בכיכובו הפכה למצליחה ואהובה, גם אם קראש עצמו לא זכה למעמד האיקוני של מתחריו. Naughty Dog עצמם הם עד היום אחד האולפנים המזוהים ביותר עם סוני, אם כי דווקא בזכות סדרות משחקים מושקעות ודרמטיות כמו Uncharted ו-The Last of Us ולא בזכות משחקי פלטפורמה קלילים וצבעוניים; המותג של קראש בנדיקוט עבר לאקטיוויז'ן בשנת 2007, וזמן קצר לאחר מכן גם איבד את מעמדו הבלעדי בפלייסטיישן. Crash Bandicoot 4: It’s About Time, כותר חדש בסדרה המרכזית לקונסולות יצא בשנה שעברה לפלייסטיישן 4 ולאקסבוקס וואן וזכה לביקורות טובות.


תגיות