אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דף חדש: עוד מיזמים מו”ליים נולדו בקורונה צילום: יחסי ציבור

דף חדש: עוד מיזמים מו”ליים נולדו בקורונה

בענף הספרים כבר מבינים שהכללים משתנים, ובינתיים כשהמשחק עובר לרשת, כבר נוצרו כמה מיזמי ספרות חדשים ומעניינים

19.04.2021, 08:09 | שירי לב-ארי

בשנת הקורונה אנשי תרבות רבים ישבו בבית וחשבו איך להמציא את עצמם מחדש. בענף הספרים כבר מבינים שהכללים משתנים, וכשהמשחק עובר לאזורי הרשת, נולדים כמה מיזמי ספרות חדשים ומעניינים. 

קראו עוד בכלכליסט:


למשל, החנות האינטרנטית "למה לא?", שבה אנשים שמוציאים לאור את ספריהם בעצמם, יכולים למכור אותם בטכנולוגיית הדפסה על פי דרישה. מודל דומה לזה של אמזון. אין צורך במלאי, אחסון או הפצה. העלאת ספר למכירה היא ללא תשלום, ועל כל ספר שנמכר יועברו 60% ממחירו כתמלוגים לסופר, פחות עלויות הייצור, והשאר יעבור לידי החנות המקוונת. 

מאחורי המיזם עומדים שחקן התיאטרון רועי דולב ומעצבת הספרים יפעת שמש. "אנחנו השירות היחיד שמאפשר להדפיס עותק בודד, ולייצר אותו רק כשיש רכישה", אומר דולב. "אנחנו אחראים על הכל: החל מהסליקה ועד ההדפסה והמשלוח. זה חוסך למחברים הרבה כאב ראש".  

רועי דולב ויפעת שמש. המשחק עובר לרשת
, צילום: יחסי ציבור רועי דולב ויפעת שמש. המשחק עובר לרשת | צילום: יחסי ציבור רועי דולב ויפעת שמש. המשחק עובר לרשת
, צילום: יחסי ציבור

על הרעיון לאתר הוא חושב כבר כמה שנים, אבל כשהקורונה ביטלה את כל מקורות הפרנסה, הוא ושמש העבירו הילוך. "אנחנו לא מתערבים בתוכן הספרים", הוא אומר. "התנאי היחיד להעלאת ספר באתר זה שהוא לא מכיל דברי שנאה והסתה, והזכויות שייכות במלואן למחברים".

מיזם אחר שייך לעורכת נטע גורביץ', שהקימה את "ליטרטי", אתר שנועד להתאים בין קוראים לספרים. כמעט מפעל שידוכים מו"לי. המודל הוא מינוי אישי, שבמסגרתו כל קורא, לאחר שמילא שאלון על טעמו והעדפותיו, מקבל הביתה מדי חודש ספר (פיזי) שנבחר במיוחד עבורו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות