אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה יוצאת למכרז לרכישת אופנועים לשימוש משרדי הממשלה מוטוגוצ'י

המדינה יוצאת למכרז לרכישת אופנועים לשימוש משרדי הממשלה

האופנועים שיירכשו מיועדים בין היתר לשימוש של משרדי הממשלה, ולא רק לשירותי הכבאות או המשטרה. אופנועים חשמליים - לא חלק מהמכרז

25.04.2021, 10:28 | תומר הדר

הפקקים והדוחק דוחפים את ישראל להעביר את העובדים לדו גלגלי, כך עולה ממכרז שמפרסמת המדינה להצטיידות באופנועים כבדים. 

קראו עוד בכלכליסט:

שירותי הכבאות והמשטרה משתמשים כבר כיום במספר גדול של אופנועים כבדים, אבל פרטי המכרז מדגישים כי האופנועים שיירכשו מיועדים בין היתר גם לשימוש של משרדי הממשלה.


אופנוע אופנועים, צילום: שאטרסטוק אופנוע אופנועים | צילום: שאטרסטוק אופנוע אופנועים, צילום: שאטרסטוק

על פי מתווה ההצטיידות, האופנועים יחולקו לשני סלי הצטיידות ("סל" הוא כינוי לדרישות הטכניות מכלי רכב), כאשר בסל ההצטיידות הבסיסי מצויים אופנועים בעלי מנועים קטנים אשר מיועדים לרישיון A1 ולצידם גם אופנועים כבדים יותר שמתאימים לדרגות רישיון נהיגה בכירות יותר, כלומר בעלי מנועי 600 עד 870 סמ"ק. בסך הכול מיועד סל ההצטיידות הראשון לכלול 50 אופנועים והשני יכלול 40 אופנועים. עם זאת, הדרישות אשר מפורטות בדרך כלל בסלי ההצטיידות מהוות רק דרישות התחלתיות מאחר והאופנועים ישמשו מספר גדול של גורמים בשירות המדינה.

רשימת הדרישות של ישראל מן האופנועים החדשים מגוונת וכוללת התייחסות לא רק לדרגת זיהום האוויר אלא גם לפעולת מנוע חלקה. נקודה אחת אשר בולטת בהיעדרה מן המכרז החדש נוגעת לשימוש באופנועים חשמליים. כיום משווקים בישראל קטנועים ואופנועים חשמליים מתוצרת יצרניות כדוגמת "זירו" האמריקאית שמשמשים בין היתר כוחות ביטחון בעולם דווקא בגלל אופי הפעולה השקט, ואולם דווקא המכרז של המדינה מדגיש בשני סלי ההצטיידות כי אפשרות המנוע היחידה היא "מנוע בנזין ארבע פעימות".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות