אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההייטק רותח: למה הפכתי לשכיר אחרי שנמכר הסטארט-אפ שלי

ההייטק רותח: למה הפכתי לשכיר אחרי שנמכר הסטארט-אפ שלי

"כאשר שיאי הגיוסים נשברים ומיליארדים נשפכים לתעשיה, הרעב לכוח אדם הוא בלתי נגמר", כך אומר ים רגב, סמנכ"ל השיווק הנכנס של אלמנטור שמסביר את מכלול השיקולים שגרמו לו לעזוב את Zest רגע אחרי שהיא נמכרה

27.04.2021, 13:59 | ים רגב

בשבוע שעבר הגעתי למשרדים החדשים של אלמנטור, שזכתה במקום החמישי ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט לשנת 2021. זה היה באותו זמן שיצאה ההכרזה על המכירה של Zest ובין שלל הפגישות שהיו לי עם מנהלי החברה ומנהלי הצוותים שאיתם אעבוד, היתה פגישת מסדרון אחת שלא אשכח בחיים. הפגישה הייתה עם יוני לוקסנברג, מייסד משותף ומנכ"ל החברה. "איך אתה מרגיש עם כל התהליך הזה שעברת בחצי שנה האחרונה ועד ההצטרפות אלינו?", הוא שאל.

"אני פשוט לא יודע", עניתי לו אחרי כמה שניות של הרהורים.

בחצי השנה האחרונה עברתי מתפקיד פעיל כסמנכ״ל שיווק ב- Zest לתפקיד Board Member. מה שנתן לי את ההזדמנות לעזור לסטארט-אפים צעירים ולעבוד עם סטארט-אפים בשלבים של צמיחה והייפר-צמיחה. אלמנטור הייתה אחד מהסטארט-אפים האלה.

זו הסיבה שלקח לי יומיים להבין שמה שקורה סביבי זה לא עוד קמפיין שיווק שאני מנהל, אלא יש פה משהו גדול שקורה. לא אשקר, בכיתי המון בימים האלה, דיברתי לא מעט עם עידן ילוביץ, השותף שלי ב- Zest , ושיתפנו מחשבות ורגשות. לא האמנו שזה קורה.

כשחתמתי באלמנטור, הרגשתי הקלה. הבנתי שלקחתי החלטה לא פשוטה אבל נכונה לעבור מיזם-יועץ לשכיר במשרה מלאה.

ים רגב, סמנכ"ל השיווק באלמנטור ים רגב, סמנכ"ל השיווק באלמנטור ים רגב, סמנכ"ל השיווק באלמנטור

זו התקופה הטובה ביותר להיות עובד בכיר בהייטק

כששיאי הגיוסים נשברים בכל רבעון, מיליארדי דולרים נשפכים לתעשיה, מעשירים סטארט-אפים מקומיים וגורמים להם לגדול בקצב אדיר, הרעב לכוח אדם הוא בלתי נגמר. יותר מזה, הוא בלתי אפשרי להשגה. התקופה הזו מציגה שיא בביקוש לעובדים, במיוחד בכירים שיודעים לבנות שדרות ניהוליות בתוך הארגונים.

אני מסכים מאד עם אסף רפפורט, מנכ"ל מרכז הפיתוח לשעבר של מיקרוסופט ישראל ומייסד-מנכ"ל WIZ, הסטארט-אפ שצמח הכי מהר בהיסטוריית ההייטק הישראלית. בכנס טק על הגג של כלכליסט רפפורט אמר ש "תקרת הזכוכית של ההייטק הישראלי היא כוח האדם ולא הכסף".

אסף רפפורט , צילום: מאור שלום סויסה אסף רפפורט | צילום: מאור שלום סויסה אסף רפפורט , צילום: מאור שלום סויסה

בחצי השנה הזו, בזמן שהתעשייה גועשת, התחלתי להכיר את החברים מאלמנטור - את יוני ואריאל המייסדים, צוות ההנהלה והעובדים של החברה. עם הזמן הבנו שאנחנו רוצים "להתחבק קצת יותר חזק" וכשהגיע הרגע להחליט -  דיברתי עם יוני. הגעתי למצב שעומדות מולי כמה אופציות טובות ברמת הצעת הערך אבל האימפקט הפוטנציאלי שיהיה לכל אחת יהיה עצום - כל החלטה תשפיע על החיים האישיים שלי בטווח הקצר ועל החיים המקצועיים שלי בטווח הארוך בצורה שונה.

ברמת הבגרות, אלמנטור בשלב הכי נכון בשבילי, יכולת ההשפעה והמעורבות שלי במסלול שבו החברה נמצאת ולאן שהם יגיעו יכולים להיות גבוהים יותר, ניהול צוותים גדולים יותר בהחלט בא בחשבון, האווירה מעולה ובכל פעם שנכנסתי למשרדים שלהם הרגשתי כאילו אני עם החבר'ה שלי מהבית.

מקצועית, אני מגיע מהתחום של מוצרים שמאפשרים לבנות אתרים ללא שימוש בקוד ולכן היכולת להשפיע על עשרות מליוני משתמשים קסמה לי. מעבר לזה, הערכים שאלמנטור מייצגת ועובדת לפיהם מתיישבים בדיוק עם האג'נדה שלי - גיוון, עזרה הדדית, באלאנס בין העבודה לבית ושקיפות.

ככה שבפועל, שבוע אחרי ההכרזה על המכירה אני רשמית מצטרף לאלמנטור בתור VP Marketing והאמת, זה מרגש.

אלמנטור מכפילה את עצמה בכל שנה בכמות הרווחים ומספר העובדים, יש להם 8 מיליון משתמשים ואקו-סיסטם שמקיים כלכלה שמוערכת בכ-1.5 מיליארד דולר.  אלמנטור זה מוצר מבוסס קהילות רק בסקייל עצום - קהילת המתרגמים שם תירגמה בעצמה את המוצר ל-57 שפות כחלק מהפעילות האקטיבית-אורגנית שלה. החזון שלי הוא להקים שם את המקום המצויין ביותר לכל מרקטר באשר הוא לעבוד בו ולהתפתח אישית ומקצועית.

לעבור מיזם לשכיר

אבל אי אפשר ככה סתם לעבור סטטוסים בקריירה. הייתי חייב לעבור תהליך של בנייה וצמיחה אישית במהלך הקריירה שלי. ב-15 השנים מאז שנכנסתי לעולם הטק, יצא לי לחבוש את כל שלושת הכובעים שמוביל שיווק יכול לחבוש: בגיל 26 הקמתי סוכנות דיגיטל עם שני שותפים. הסוכנות צמחה להיות חברה עם עשרות עובדים והכנסות של מיליוני דולרים. אמנם מינכ"לתי את החברה אבל בסופו של דבר זו הייתה חברה שנותנת שירותי שיווק ופרסום לחברות אחרות ולא מקדמת מוצר של עצמה. החברה, אגב, פועלת עד היום בבינימינה.

בהמשך, הקמתי עם עוד שני שותפים סטארט-אפ שמפתח אפליקציות לימוד לילדים. זו הייתה הפעם הראשונה שעשית שיווק למוצר של עצמי. אבל אחרי50 אלף דולר שגייסנו ו-150 אלף הורדות, נאלצנו לסגור את המיזם בעיקר בגלל אירועים אישיים וכן, גם בגלל שהכסף נגמר.

אחרי הסיפור הזה, הצטרפתי ל- Webydo, פלטפורמה לבניית אתרים ללא שימוש בקוד שמטרגטת בעיקר סוכנויות גדולות של בניית אתרים ולא משתמשי קצה. הצטרפתי אליהם כסמנכ"ל שיווק, והפכתי להיות שכיר בפעם הראשונה בחיי.

ב-Webydo גייסנו 17 מיליון דולר והבאנו 300 אלף משתמשי B2B למוצר.

אחרי ארבע שנים, הכרתי את עידן וביחד עם תומר לרנר הקמנו את Zest. רוב הדברים שאני מכיר ויודע היום כאיש שיווק וכיזם, למדתי ב- Zest. יותר מזה, רוב הדברים שאני יודע היום על איך לתפעל זוגיות מקצועית עם שותף שהוא פנומן, הגיע לי אך ורק מ- Zest ומהעבודה המשותפת עם עידן.

אני סכום החלקים של מסלול הקריירה שלי וסט היכולות שרכשתי הוא שעזר לי להרגיש בתפקיד שהציעו לי באלמנטור - להוביל את השיווק ולעזור לחברה להכפיל שוב את הרווחים במהלך 2021, תוך עשיה מרקטיאלית בקנה מידה עצום.

כמה דברים שיעזרו לכם לקחת החלטות לגבי השלב הבא בקריירה שלכם

מטאפורת ההקפות - העשייה המקצועית שלנו יכולה להיות משולה להקפות שחללית עושה סביב כדור הארץ. בכל בחירה שלי אני חייב לוודא שהחללית הזו מגדילה את היקף הסיבוב שלה. אם אני רואה שההיקף לא הולך לגדול אני מבין שיש מצב שאני לא אמתח את הגבולות של עצמי מה שיסכן אותי בהתקדמות מקצועית וקרייריסטית איטית יותר.

מדליות זהב - אני חייב לוודא שאני צובר כמה שיותר מדליות זהב במהלך הקריירה שלי. מדליות זהב זה מה שאני אומר בפיץ' על עצמי כשאני מציג את עצמי למשקיעים, מגייסים, מנהלי צוותי, עובדי צוותים ובעצם לכל מי שבא במגע מקצועי איתי. זה די קרוב למה שתיארתי בתהליך התפתחות הקריירה שלי ומדליות זהב יכולות לבוא בכמה צורות:

- לעבוד בחברה עם שם טוב וידוע

- לנהל כמות גדולה של אנשים ו/או תקציבים

- עשייה כמותית. לדוגמא, כמות ואיכות קמפיינים שיצרתם

- לעשות אימפקט משמעותי בתפקיד מסויים - כמות רווחים שהצלחתם לייצר, כמות משתמשים שהבאתם וכו'

לכל אלה יש זכות איזכור בפיץ' שלכם וכשאתם חושבים על תפקיד מסוים, תנסו להעריך האם הוא יכול לייצר לכם מדליית זהב כלשהי.

לסיכום, אני לא חושב שמדובר פה באופורטוניזם. התקופה בטק הישראלי היא פריחה היסטורית בתעשייה שהולכת ומתעצמת ברמה הרבעונית אבל זה לא אומר שלקפץ בין חברות עדיין יראה טוב בקו"ח שלכם או שמובטח לכם שכר גבוה משמעותית בג'וב הבא.

תשקלו את הדברים לפי הפוטנציאל המקצועי, לא (רק) לפי הפוטנציאל הפיננסי שמביאה איתה כל הזדמנות.

ים רגב הוא סמנכ"ל השיווק הנכנס של אלמנטור 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות