אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוצ'י ופייסבוק תובעות תושבת מוסקבה שמכרה פריטי אופנה מזויפים ברשת החברתית רויטרס

גוצ'י ופייסבוק תובעות תושבת מוסקבה שמכרה פריטי אופנה מזויפים ברשת החברתית

שתי החברות הגישו תביעה משותפת בקליפוניה שבה נטען כי האישה השתמשה במספר חשבונות פייסבוק וב-150 חשבונות אינסטגרם כדי לקדם את עסק מכירת הזיופים הבינלאומי שלה

27.04.2021, 12:37 | חדשות חוץ


מותג האופנה האיטלקי גוצ'י ופייסבוק הגישו תביעה משותפת בקליפוניה נגד תושבת מוסקבה שלפי החשד השתמשה בפלטפורמת המדיה החברתית של מותג האופנה בארה"ב כדי למכור מוצרים מזוייפים של גוצ'י, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. 

קראו עוד בכלכליסט:

"הצרכנים יאמינו שהמוצרים מיוצרים, מאושרים או מקושרים לגוצ'יויולכו שולל", נכתב בתביעה. 


חנות של גוצ חנות של גוצ'י | צילום: שאטרסטוק חנות של גוצ

התביעה, הראשונה מסוגה עבור שתי החברות, מהווה דוגמה נוספת לחבירה של ענקית אינטרנט למותג יוקרה כדי להילחם במגמה המתרחבת של סחורה מזויפת הנמכרת באמצעות המדיה החברתית. אמזון הגישה בשנה האחרונה תביעות דומות ביחד עם ולנטינו ופרגמו. 

בהודעה משותפת טענו גוצ'י – שבבעלות ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג - ופייסבוק כי נטליה קוחטנקו (Natalia Kokhtenko) ממוסקבה השתמשה במספר חשבונות פייסבוק וב-150 חשבונות אינסטגרם כדי לקדם את עסק מכירת הזיופים הבינלאומי שלה. 

מכירות מקוונות של מוצרי יוקרה כמו תיקים, נעליים ובגדים זינקו בשנה האחרונה על רקע מגפת הקורונה שהובילה לסגירת החנויות הפיסיות. חברות כמו פייסבוק מעוניינות להתרחב לשוק היוקרה כחלק מפלטפורמות הקניות שלהן, אך כדי לעשות זאת  עליהן להוכיח שהפלטפורמות לא משמשות למכירות זיופים והן בטוחות למותגים. "מעל מיליון פריטים של תכנים הוסרו מפייסבוק ואינסטגרם במחצית הראשונה של 2020, זאת בהתבסס על אלפי דיווחים על זיופים מצד בעלי המותגים,  ביניהם גוצ'י", נכתב בהודעה החברות. עוד הוסיפו כי ב-2020 לבדה, הפעולות של הצוות לשמירה על קניין רוחני בגוצ'י הובילו להורדה של 4 מיליון מודעות למכירת זיופים, להחרמה של 4.1 מיליון מוצרים מזויפים ולחסימה של 45 אלף אתרים,  כולל אתרים במדיה החברתית שהוסרו. 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות