אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שואפת גבוה: גלובל־אי רוצה להנפיק ב־3.5 מיליארד דולר

שואפת גבוה: גלובל־אי רוצה להנפיק ב־3.5 מיליארד דולר

חברת הפינטק מתכננת לגייס 431 מיליון דולר בהנפקה ראשונה בנאסד"ק. גלובל־אי פרסמה תחזית לרבעון הראשון שמשקפת קצב הכנסות שנתי של 200 מיליון דולר — עלייה של קרוב ל־50%. קצב זה גוזר לחברה מכפיל הכנסות מבוקש של 17.5

04.05.2021, 07:49 | סופי שולמן

חברת הפינטק גלובל־אי תגייס 431 מיליון דולר בהנפקה ראשונה בנאסד"ק ומכוונת לשווי של 3.5 מיליארד דולר, כך חושף תשקיף מעודכן של החברה שפורסם אתמול. היא מתכננת למכור 15 מיליון מניות במחיר של 23—25 דולר למניה.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בשווי שאפתני מאוד גם בהתייחס למציאות הנוכחית, שכן הוא משקף מכפיל הכנסות גבוה של 17.5 לגלובל־אי, שפיתחה פתרון המאפשר לוקליזציה של רכישות באתרי מסחר אלקטרוני בפרמטרים שונים כגון מטבעות, שפה וטיפול במשלוחים. את הגיוס מובילים גולדמן זאקס, מורגן סטנלי וג'פריס.

מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, מייסדי גלובל אי, צילום: רותם ברק מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, מייסדי גלובל אי | צילום: רותם ברק מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, מייסדי גלובל אי, צילום: רותם ברק

במקביל לפרטי ההנפקה פרסמה גלובל־אי גם תחזית מפורטת לביצועיה ברבעון הראשון, וזו מלמדת על שימור של קצב צמיחה מהיר, אך גם על שחיקה ברווחיות. החברה צופה הכנסות של 45.1—46.9 מיליון דולר, צמיחה של 130% מול התקופה המקבילה. הכנסות אלה מעלות אותה לקצב הכנסות שנתי של 200 מיליון דולר, זאת לאחר שאת 2020 סיימה עם הכנסות של 136 מיליון דולר.

גלובל־אי צופה רווח תפעולי של 3.3—4.5 מיליון דולר, נתון שלא הרבה חברות טכנולוגיה יכולות להתגאות בו, אך בשורה התחתונה היא צופה הפסד שעשוי להגיע עד 3.6 מיליון דולר. נתון זה מפתיע לנוכח העובדה שגלובל־אי עברה לרווח ב־2020 שהסתכם ב־7.9 מיליון דולר. לגלובל־אי גירעון צבור נמוך יחסית לחברות טכנולוגיה שמגיעות להנפקה בנאסד"ק, והוא עמד על 48 מיליון דולר בסוף 2020. יתרות המזומנים הסתכמו ב־68 מיליון דולר.

מאז הקמתה גייסה גלובל־אי מעט יותר מ־100 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון נערך במאי 2020 ובו גייסה 60 מיליון דולר לפי שווי של חצי מיליארד דולר בהובלת קרן ההשקעות ויטרוביאן, שהיא גם בעלת המניות הגדולה בחברה עם נתח של 20%. התשקיף המעודכן שפורסם אתמול חושף גם את מבנה האחזקות בחברה, כשבניגוד למרבית ההנפקות מהתקופה האחרונה בגלובל־אי לא יהיה מרכיב של הצעת מכר.

בעל המניות הגדול ביותר לאחר ויטרוביאן הוא חברת השילוח העולמית DHL עם אחזקה של 16.8% שתדולל בהנפקה ל־14.8%. קרן ההון סיכון רד דוט קפיטל של יורם אורון, מוותיקי ההון סיכון המקומי, ברק סולומון ויניב שטרן, היא מחזיקה גדולה נוספת עם 14.6% מהחברה (12.9% לאחר ההנפקה). קרן אייפקס בניהולה של זהבית כהן מחזיקה ב־10.9% ממניות גלובל־אי ותדולל ל־9.6%. בעלת מניות גדולה נוספת היא ענקית אי־קומרס קנדית בשם שופיפיי (Shopify) שמחזיקה ב־6% מהחברה.

גלובל־אי הוקמה ב־2013 על ידי יוצאי בנק הפועלים אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי. שלכט, שפיקד בעבר על תוכנית תלפיות של צה"ל, משמש כמנכ"ל החברה, תמרי מכהן בתפקיד COO ודבי הוא סמנכ"ל השיווק. השלושה מחזיקים ב־%5 כיום וידוללו אל מתחת לרף זה בעקבות ההנפקה, אם כי אחזקתו של כל אחד מהם תהיה שווה קרוב ל־200 מיליון דולר. משרדי החברה נמצאים בפתח תקווה, והיא מעסיקה 290 עובדים.

המערכת של גלובל־אי פועלת ביותר מ־100 מטבעות וב־25 שפות. עם 440 לקוחות החברה נמנות רשתות כמו מרקס אנד ספנסר ו ETAM הצרפתית, ולצדןם מותגים כמו מארק ג'ייקובס והוגו בוס. הכנסות החברה נגזרות מעמלות שמשלמים הקמעונאים ברשימת הלקוחות, כשגובה העמלה נקבע בהתאם לעומק השירותים המוצע וכן להיקף הרכישה ולשוקי היעד. בתשקיף מציינת גלובל־אי כי היא הצליחה להגדיל את שיעור העמלות מ־1.4% מהיקף העסקאות ב־2018 ל־5.2% ב־2020.

את הכנסות השיא של 136 מיליון דולר בשנה שעברו יצרו 4.6 מיליון עסקאות שונות שנעשו באתרי הלקוחות של החברה. למעשה, מהות הפעילות של גלובל־אי מזכירה את שיטת fulfillment של אמזון, כך שעלות המכר מבחינתה נובעת מסליקה, שילוח, לוגיסטיקה ושירות לקוחות.

כמו באמזון, גם בגלובל־אי הרבעון הרביעי, שבו חלים בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, הוא החזק מסורתית ומניב יותר משליש מהמחזור השנתי. אמזון מהווה גם את אחד האיומים המרכזיים על גלובל־אי ככל שחלק גדול מהאי־קומרס עובר לקניון הגלובלי הגדול, ומותגים פותחים חנויות מקוונות שם ולא מתחזקים פעילות עצמאית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות