אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשרד להגנת הסביבה מקצה 59 מיליון שקל לרכישת 220 אוטובוסים חשמליים צילום: יח"צ

המשרד להגנת הסביבה מקצה 59 מיליון שקל לרכישת 220 אוטובוסים חשמליים

הסכום יתחלק בין מפעילות התחבורה הציבורית אגד, אפיקים, דן, סופרבוס והמועצה אזורית חבל אילות. לראשונה ייכנסו לשירות בישראל גם אוטובוסים חשמליים מפרקיים, בין-עירוניים וזעירים; השרה גילה גמליאל: "היעד שלנו הוא שכלל האוטובוסים החדשים יהיו חשמליים החל מ-2025"

04.05.2021, 08:29 | יובל שדה

המשרד להגנת הסביבה יעניק סיוע של 59.2 מיליון שקל למפעילות התחבורה הציבורית לרכישת 220 אוטובוסים חשמליים. עד היום התמיכה הסתכמה בכ-27 מיליון שקל שהביאו לרכישה של כ-80 אוטובוסים חשמליים עירוניים. 


קראו עוד בכלכליסט:

לאחר שמפעילות התחבורה הציבורית ימציאו ערבות מתאימה, המשרד יוציא התחייבות כספית והחברות יבצעו את הזמנת האוטובוסים. האוטובוסים הראשונים צפויים להיכנס לפעילות השנה, כאשר כל האוטובוסים במסגרת תמיכה זו ייכנסו לשירות עד לסוף המחצית הראשונה של 2022. לראשונה ייכנסו לשירות גם אוטובוסים מפרקיים, אוטובוסים בין-עירוניים ואוטובוסים זעירים המונעים בחשמל. מהלך התמיכה נעשה בתיאום ובסיוע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, משרד האוצר והתוכנית לתחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.


אוטובוס חשמלי של אגד, צילום: אגד אוטובוס חשמלי של אגד | צילום: אגד אוטובוס חשמלי של אגד, צילום: אגד


החברה שזכתה לתמיכה הכספית הגדולה ביותר היא דן שתקבל כ-35 מיליון שקל למימון 116 אוטובוסים בתל אביב, פתח תקווה, בני ברק ורמת גן. אגד תקבל כ-13.5 מיליון שקל שיממנו 50 אוטובוסים עירוניים בראשון לציון ו-10 אוטובוסים עירוניים קטנים בחיפה. 

חברת אפיקים תקבל 6.45 מיליון שקל לטובת 25 אוטובוסים לאשדוד ו-2 אוטובוסים עירוניים קטנים ליבנה. חברת סופרבוס תקבל 3.75 מיליון שקל עבור 15 אוטובוסים חשמליים שיעברו ביקנעם עילית וטבעון, והמועצה האזורית חבל אילות תקבל כ-500 אלף שקל עבור 2 אוטובוסים חשמליים בין-עירוניים שייסעו בין ישובי הערבה לאילת. 

גילה גמליאל , צילום: המשרד להגנת הסביבה גילה גמליאל | צילום: המשרד להגנת הסביבה גילה גמליאל , צילום: המשרד להגנת הסביבה

ענף התחבורה הוא המקור העיקרי לזיהום אוויר ולמפגעי רעש בסביבה העירונית, ואף אחראי באופן ישיר לכ-20% מפליטת גזי החממה המובילים למשבר האקלים. בישראל נכון להיום, אוטובוסים מונעי דיזל פולטים כ-16% מסך תחמוצות החנקן וכ-7% מסך חלקיקי הפיח מכלי רכב, אף שאוטובוסים מסוג זה מהווים פחות מ-1% מסך כלי הרכב הכולל. 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "במסגרת החזון שהגדרנו להפחתת זיהום האוויר במדינת ישראל וההתמודדות עם משבר האקלים, הצבנו יעד: החל משנת 2025, כלל האוטובוסים החדשים בתחבורה הציבורית העירונית יהיו חשמליים. אנו מקצים סכומים משמעותיים כדי לקדם את הנושא ולהוביל לשינוי באיכות האוויר בתוך הערים למען אזרחי ישראל".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות