אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הפינטק HoneyBook גייסה 155 מיליון דולר והפכה ליוניקורן צילום: האניבוק

חברת הפינטק HoneyBook גייסה 155 מיליון דולר והפכה ליוניקורן

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לבעלי עסקים ועצמאיים נותני שירות לנהל את כל ההיבטים של העסק שלהם. שווי החברה בגיוס עמד על 1.1 מיליארד דולר; המנכ"ל עוז אלון: "הלקוחות הראו שהם רוצים עוד ועוד מוצרים"

04.05.2021, 17:00 | מאיר אורבך


חברת הפינטק הישראלית HoneyBook גייסה 155 מיליון דולר בסבב D. שווי החברה בגיוס עמד על 1.1 מיליארד דולר.

הגיוס היה בהובלת Durable Capital Partners, אליה הצטרפו גם, Tiger Global Management, Battery, אורן זאב, ודיק קוסטלו, מנכ"ל טוויטר לשעבר ומשקיעים קיימים: Citi Ventures , OurCrowd ו- Norwest. 

משקיעים נוספים של החברה שלא השתתפו בגיוס הנוכחי כוללים את קרן UpWest, Vintage , Hillsven וקרן Aleph.

החברה, שהיתה חלק מרשימת החברות המבטיחות של כלכליסט, הגיעה לשווי של יוניקורן. הכנסות החברה הישראלית מוערכות בכ-50 מיליון דולר בשנה האחרונה ויגיעו לכ-80 מיליון דולר בסוף 2021.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לבעלי עסקים ועצמאיים נותני שירות לנהל את כל ההיבטים של העסק שלהם, החל ממציאת לידים חדשים, שליחת הצעות ללקוחות, הנפקת חשבוניות, קבלת תשלומים ועוד - להרחיב את העסק שלהם. רוב המשתמשים באניבוק הם מעצבים גרפיים, מעצבי אתרים, קואו'צרים, מעצבי פנים, צלמים, אדריכלים ועוד. 


נעמה ועוז אלון, צילום: האניבוק נעמה ועוז אלון | צילום: האניבוק נעמה ועוז אלון, צילום: האניבוק



HoneyBook הוקמה ב-2013 על ידי עוז אלון, שמשמש כמנכ”ל, נעמה אלון סמנכ”לית המוצר של החברה ודרור שמעוני, סמנכ”ל הטכנולוגיות. החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל והיתר בארה"ב. מהחברה נמסר כי רב הסכום שגוייס בסבב זה נכנס לקופת החברה וחלק קטן ממנו יישמש בעסקת סקנדרי עבור כל עובדי החברה ולא משקיעים. בכך מגיע סכום ההשקעה ב- HoneyBook ל-248 מיליון דולר. על פי הערכה, גודל הסקנדרי יעמוד על יותר מ-10% מגובה הסכום אך עדיין לא נקבע סופית.

"הלקוחות הראו שהם רוצים עוד ועוד מוצרים"

בשיחה עם כלכליסט אמר המנכ"ל עוז אלון: "יהיו משברים בעתיד, אולי לא כמו הקורונה. אף אחד לא היה מוכן למשבר הקורונה ולא הייתי בטוח שנצלח אותו וזה קרה כי הלקוחות והעובדים הראו עמידות ונחישות ובגלל הדברים האלה המשקיעים הכניסו כסף לחברה. לא תכננו לגייס כעת אבל חווינו בתחילת 2021 צמיחה מואצת והרבה משקיעים זיהו את זה.

"השוק שלנו גדל ברמת המאקרו וברמת המיקרו. המשקיעים הבינו שברמת המאקרו יותר ויותר אנשים עזבו מקומות עבודה ופנו לכיוון העצמאי. הם לא רק פתחו עסקים אלא גם התחילו לספק שירות מחוץ למקום המגורים שלהם. אנחנו התחלנו לראות אצלנו את זה בתוך האניבוק. כשראינו את קליבר המשקיעים, הבנו שזה יהיה  נכון לגייס את הכסף עכשיו. הלקוחות הראו שהם רוצים עוד ועוד מוצרים ממה שנתנו להם בעבר. הבנו שיש הזדמנות אדירה לגייס כסף ולהשקיע גם בליבה של המוצר וגם במוצרים פיננסים, לאפשר להם לקבל כסף יותר מהר, לתת הלוואות ועוד.

"נגייס הרבה עובדים בצוות המוצר והפיתוח ונשקיע ביכולת שלנו לבנות את המוצר למגוון רחב של עסקים ונותני שירותים ונשקיע בצד הפיננסי וגם נוסיף מוצרים פיננסים. קיבלנו הרבה הצעות לשיתופי פעולה פיננסים", אומר אלון. 


מייקל אייזנברג, שותף בקרן אלף, צילום: טל אזולאי, דור מנואל מייקל אייזנברג, שותף בקרן אלף | צילום: טל אזולאי, דור מנואל מייקל אייזנברג, שותף בקרן אלף, צילום: טל אזולאי, דור מנואל


מייקל אייזנברג, שותף בקרן אלף ואחד ממשקיעי החברה, אמר לכלכליסט, כי "אחד הדברים שקרו בקורונה אנשים רצו לבטא את היצירתיות שלהם וזה טרנד חזק מאוד. הפעילות התרחבה לשלל של מקצועות חדשים. האניבוק משרתת את הקהל העצום הזה כבר עכשיו. היא רוכבת עכשיו על צונאמי ולא רק על גל. היא מספקת להם שירותים פיננסים ועסקים שבדיוק הקהל הזה צריך.  האניבוק יכולה להיות השופייפיי של עולם העצמאים בתחום השירותים. החברה ממוצבת שם עם כסף בקופה ועכשיו חובת ההוכחה עלינו. האניבוק השתלטה על שוק האירועים ועכשיו הולכת לנותני שירותים אחרים" . 

על פי נתוני החברה, ב-12 חודשים האחרונים רשמה החברה עלייה  של פי 3 בהכנסותיה, היקף הזמנות בשווי של למעלה ממליארד דולר דרך הפלטפורמה שלה וכניסה אינטנסיבית לוורטיקאלים חדשים שאינם ארועים. למעשה, בשנה האחרונה הכפילה האניבוק ב-6 את לקוחותיה בתחומים שונים כגון: מעצבים, יועצים, קואוצ'רים ועוד. 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות