אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות המכירה לאלקטרה: סכסוך עבודה באגד תעבורה צילום: רפי זוהר

בעקבות המכירה לאלקטרה: סכסוך עבודה באגד תעבורה

העובדים טוענים כי גילו על מכירת החברה דרך פרסומים בתקשורת: "נהגי החברה אינם סחורה העוברת מסוחר לסוחר"; אגד תעבורה: "העובדים עודכנו, תנאי השכר לא ייפגעו". בעוד שבועיים יוכלו הנהגים להשבית את קווי החברה בנתניה ופרוזדור ירושלים, וקווים בינעירוניים לבירה

11.05.2021, 14:38 | יובל שדה

איגוד ועדי התחבורה בארגון כוח לעובדים הודיע אתמול (ב') על סכסוך עבודה בחברת אגד תעבורה. באיגוד זועמים על עסקת מכירת החברה לחברת אלקטרה- אפיקים, וטוענים שזו בוצעה ללא ידיעתם. האיגוד טוען שלא נוהל משא ומתן עם ועד העובדים בנוגע לרכישה, ומאשים את החברה ב"התעלמות בוטה מחובתם לקיים הליך היוועצות". 

קראו עוד בכלכליסט:

למרות שנהגי אגד תעבורה מאוגדים בהסכם קיבוצי שנחתם לפני כשנה, המסדיר את מעמדם ותנאיהם הסוציאליים, ועד העובדים דורש מהנהלת החברה להיכנס למו"מ אינטנסיבי להסדרת בעיות העולות מן המכירה מפני שזו "מאיימת על פרנסתם של כ-800 נהגים". בין הית,ר הוועד מבקש לדון בסוגיות כמו רצף תעסוקתי, ימי מחלה וחופשה של העובדים, פיצויי פיטורים ועוד. כמו כן, האיגוד מתאר שלמהלך המכירה יש השלכות רבות על העובדים מלבד הסוגיות שפורטו, ובהן סוגיות שטרם נפתרו ועוסקות בתנאים סניטריים לעובדים בתחנות השונות, הקפדה על שעות עבודה ורווחה ועוד.

בהנחה והנהלת החברה לא תפתח עם העובדים במו"מ, יוכל ועד העובדים להשבית את קווי החברה החל מעוד שבועיים. אגד תעבורה פועלת בנתניה, ירושלים (קווים בינעירוניים), מעלה אדומים, מבשרת ציון, גוש עציון, גבעת זאב, בקעת הירדן והשומרון. 

"נדהמנו לקבל לפני כשבוע הודעה לאקונית (ולא במקרה) לאחר פרסומים שונים בתקשורת, על כך שההסכם על בעלות פעילות התחבורה הציבורית של החברה כבר נחתם". נכתב בהודעת סכסוך העבודה. "כל זאת רק כשעה קלה לאחר ששני הצדדים קיימו פגישת עבודה שגם בה הפצירו נציגי העובדים בהנהלה לקבל פרטים על העסקה המתגבשת ונענו בתגובה מתחמקת". הועד מתאר שלא מדובר במהלך חד פעמי אלא בהתנהלות מכוונת: בחודש אפריל לא עדכנה הנהלת החברה את נציגות העובדים על המו"מ למכירת חלקה של אגד בחברה. 

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, נציגי העובדים עודכנו בדבר המשא ומתן ובקשתם לפגישת עדכון התקבלה. מסיבה זו אנו מודים על ההזדמנות להבהיר, כי ההסכם הקיבוצי שנחתם יחול גם לאחר המכירה והמשמעות היא שתנאי השכר יישמרו, ולא ייפגעו".

תמר אוחנה, ראשה משותפת לענף התחבורה הציבורית בכוח לעובדים: "המדינה רואה בנהגי התחבורה הציבורית כעובדי קבלן שניתן באחת לבטל את הוותק שצברו ואת זכויותיהם במעבר בין זכיינים. לדאבוננו, אגד תעבורה מעצימה את הזלזול בנהגים וסבורה כי ניתן להעבירם כסחורה לרוכש הבא, תוך התעלמות בוטה מחובתם לקיים הליך היוועצות ופגיעה בביטחון התעסוקתי של העובדים דווקא בימים של משבר כלכלי. אנו קוראים לחברה להתעשת ולהסדיר בהקדם את תנאי העסקתם של העובדים. לא נהסס לעשות שימוש בצעדים ארגוניים אם לא יעשו כן".

אוטובוסים של אגד תעבורה , צילום: רפי זוהר אוטובוסים של אגד תעבורה | צילום: רפי זוהר אוטובוסים של אגד תעבורה , צילום: רפי זוהר

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מאגד את הנהגים בחברות אגד תעבורה סופרבוס ודן בדרום, וכן נהגים בחברות אגד וקווים. האיגוד פועל להסדרת מעמדם של נהגי האוטובוסים בישראל כעובדי ציבור, וכנגד הפגיעה בביטחון התעסוקתי של הנהגים כתוצאה מהוצאת שירותי התחבורה הציבורית למכרזים.

אגד תעבורה הוקמה בשנת 2005 כחלק מהחלטה של משרד התחבורה לצמצם את מונופול אגד בתחום התחבורה הציבורית. החברה מחזיקה בזכיון להפעלת אשכולות התחבורה ציבורית בנתניה, עוטף ירושלים (כולל מודיעין, מבשרת ציון, מטה בנימין והשומרון), גוש עציון, ושפירים (קווי התחבורה הציבורית בנתיב המהיר לת"א, באמצעות שאטלים שנוסעים מחניון שפירים לירושלים).

החברה פועלת בתחום ההיסעים הפרטיים. נתח השוק של אגד תעבורה בתחום התחבורה הציבורית מוערך ב־5% ובתחום ההיסעים הפרטיים ב־3%; יש לה צי של 537 אוטובוסים, והיא מעסיקה 760 נהגים. מחזור הפעילות של תחום התחבורה הציבורית של אגד תעבורה עמד על 350 מיליון שקל ב־2020.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות