אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשקט בשקט: משרד התחבורה ביטל את חובת התקנת קשת הבטיחות בטרקטורונים אפי שריר

בשקט בשקט: משרד התחבורה ביטל את חובת התקנת קשת הבטיחות בטרקטורונים

דו"ח שפרסם בעבר מכון גרטנר מצא כי הקשת אינה תורמת כלל לבטיחות; היבואנים טענו כי התקנתה על טרקטורונים המשמשים למטרת ספורט ופנאי, ולא למטרת חקלאות, מונעת את הגעתם של הכלים לישראל

18.05.2021, 10:23 | תומר הדר


זמן קצר לפני חג השבועות הודיע משרד התחבורה לכל משווקי הטרקטורונים בישראל על שימוע לביטולה של אחת מדרישות החובה הוותיקות ליבוא טרקטורונים לישראל: קיומה של קשת בטיחות. 


קראו עוד בכלכליסט:


עד כה, בעולם היו שתי מדינות אשר חייבו את התקנתה של קשת בטיחות מיוחדת: ישראל ואוסטרליה, אך בעוד שבאוסטרליה השימוש בקשת בטיחות בטרקטורונים נוגע בעיקר לשימושים חקלאיים של הטרקטורונים, בישראל החובה להתקנת קשת הבטיחות נהגתה לפני כעשרים שנים, עם חדירתם של הטרקטורונים הראשונים לישראל ככלים חקלאיים וחלחולם ההדרגתי אל תרבות הפנאי. 


טרקטורונים, אפי שריר טרקטורונים | אפי שריר טרקטורונים, אפי שריר


במסמכים אשר מסבירים את הסרת החובה להתקנת קשת הבטיחות מדגיש משרד התחבורה כי בין היתר מדובר גם בדרישות אשר הגיעו מצד יבואני הטרקטורונים השונים אשר טענו כי התקנת קשת הבטיחות על טרקטורונים אשר משמשים למטרת ספורט ופנאי – ולא למטרת חקלאות - מונעת את הגעתם של הכלים לישראל עקב סירוב של היצרן לאשר את התקנת קשת הבטיחות.

יש לציין כי כבר לפני כשלוש שנים פרסם מכון גרטנר מחקר אשר הוזמן על ידי משרד התחבורה בנושא קיומן של קתות הבטיחות בטרקטורונים. לפי עיקרי המחקר, עיקר הנפגעים בתאונות טרקטורון הם גברים בגילאי 15-29, כאשר לא יהודים נמצאים בסיכון גבוה פי 1.5 להתאשפז עקב תאונת טרקטורון. חמישית מן המאושפזים בבתי החולים עקב תאונות טרקטורון היו במצב קשה או מצב אנוש ואילו עיקר הפגיעות היו בגפיים עליונות, חזה וראש. ממצאי המחקר של מכון גרטנר קובעים כי קשת הבטיחות אשר התווספה לטרקטורונים אינה תורמת כלל לבטיחות, אלא אפילו פוגעת ביציבותו של הטרקטורון, משמע אין בה כל צורך.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות