אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר שנים של ניכור: מובילאיי מודיעה על עסקה מול טויוטה צילום: יחצ

לאחר שנים של ניכור: מובילאיי מודיעה על עסקה מול טויוטה

החברה ששייכת לאינטל תספק לענקית הרכב היפנית מערכות ADAS שיסייעו בנהיגה, ביחד עם חברת ZF הגרמנית. לפי ההודעה ניתן להסיק כי טויוטה אינה צפויה להיכנס בשנים הקרובות לתחום הרכב האוטונומי, לפחות לא ברכבים שיבוססו על טכנולוגיית מובילאיי

18.05.2021, 16:41 | תומר הדר

מובילאיי תספק לטויוטה העולמית מערכות ADAS (מערכות סיוע לנהיגה) ביחד עם ZF הגרמנית, כך הודיעו היום (ג') החברות. 

בכך מסיימת מובילאיי "אמברגו התקשרות" ארוך שנים של טויוטה, שבמסגרתו העדיפה יצרנית הרכב היפנית להישאר על הגדר בכל הקשור בשימוש בטכנולוגיות של מובילאיי. 


קראו עוד בכלכליסט:


המערכות אשר יסופקו על ידי מובילאיי לטויוטה ישמשו את היצרנית היפנית בפלטפורמות (כלומר שלדות) עתידיות של טויוטה, משמע יוכלו לשמש מספר נרחב יחסית של דגמים. 


טויוטה פוראנר טויוטה פוראנר טויוטה פוראנר


הודעתן של שלוש החברות חושפת מידע מעניין על תוכניותיה העתידיות של טויוטה, יצרנית אשר נחשבת יחסית שמרנית בתפיסתה בכל הקשור ברכב אוטונומי וגם רכב חשמלי. כך, לפי הודעת החברות, מערכות הנהיגה של מובילאיי יאפשרו לכל היותר נהיגה אוטונומית ברמה 2 מתוך 5 רמות נהיגה קיימות, משמע טויוטה אינה צפויה להיכנס בשנים הקרובות לתחום הרכב האוטונומי, לפחות לא ברכבים שיבוססו על הטכנולוגיה של מובילאיי.

העסקה בין מובילאיי, שייסד אמנון שעשוע וכיום נמצאת בבעלותה של אינטל, ZF וטויוטה מלמדת לא מעט על מצבו הנוכחי של שוק הרכב העולמי ושל יצרני הרכב הגדולים בפרט. בעוד שלפני כשלוש שנים עסקו יצרני הרכב הגדולים בשאלה אם רכב אוטונומי ייסע בכבישים כבר בשנת 2022 או כבר ב-2025, כיום גישתם של יצרני הרכב הגדולים, כאשר טויוטה נחשבת למייצגת מובהקת של יצרני הענק, נוקטים גישה הרבה יותר זהירה, כזו שנוגעת בעיקר להגדלת המכירות של דגמים קיימים. 


טכנולוגיית ADAS של ZF ו-מובילאיי , צילום: יחצ טכנולוגיית ADAS של ZF ו-מובילאיי | צילום: יחצ טכנולוגיית ADAS של ZF ו-מובילאיי , צילום: יחצ

כיום לקוחות בשווקים הגלובליים הגדולים, במיוחד בארצות הברית, דורשים מערכות בטיחות אקטיביות יעילות, בין היתר בגלל יכולות השיוט בכביש מהיר במצב האוטומטי ובגלל הפחתת הסיכוי לתאונות דרכים, מה שגורם ליצרני הרככ לבצע מיקור חוץ של ספקי המערכת. 

יש להדגיש כי חבירתה של מובילאיי ל-ZF הגרמנית, מספקיות החלפים והטכנולוגיה הוותיקות בעולם, גם היא אינה מקרית וכנראה מיועדת להקל על הכניסה למאגר הספקים של יצרני רכב גדולים כמו טויוטה.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות