אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון חלומי לצים: רווח נקי של 590 מיליון דולר – יותר מבכל שנת 2020 צילום: יח"צ

רבעון חלומי לצים: רווח נקי של 590 מיליון דולר – יותר מבכל שנת 2020

ההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 1.74 מיליארד דולר, עלייה של 111% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020, אז עוד רשמה החברה הפסד; "אם לפני קצת יותר משנה עוד צמצמנו משמעותית את כמות האוניות שלנו לפחות מ-60 אוניות, הרי כיום אנחנו עם מעל 110 אוניות ונמצאים בדרך ל-120 אוניות", ציין מנכ"ל החברה אלי גליקמן בשיחה עם "כלכליסט"

19.05.2021, 18:28 | חזי שטרנליכט

וחשבנו ששנת 2020 היתה שנת שיא: עד לפני שנה צים היתה שם נרדף לחברה בהסדרי חוב חוזרים, כאשר לא אחת היה חשש כבד להמשך פעילותה. 


קראו עוד בכלכליסט:


אבל הקורונה שינתה סדרי עולם בתחום הספנות והתובלה הימית, וכיום החברה מסכמת את הרבעון הראשון של 2021 עם רווח נקי של 590 מיליון דולר, יותר מאשר בכל שנת 2020, שהיתה כשלעצמה שנת שיא לחברת הספנות הוותיקה.


אוניית מכולה של צים, צילום: יח"צ אוניית מכולה של צים | צילום: יח"צ אוניית מכולה של צים, צילום: יח"צ


"אם לפני קצת יותר משנה עוד צמצמנו משמעותית את כמות האוניות שלנו לפחות מ-60 אוניות", ציין מנכ"ל החברה אלי גליקמן בשיחה עם "כלכליסט", "הרי כיום אנחנו עם יותר מ-110 אוניות ונמצאים בדרך ל-120 אוניות".

לדברי גליקמן, "הגמישות של צים וקריאת השוק לפני המתחרים שלנו נותנת לנו יתרון להגיע לתוצאות הפנומנליות שאנחנו מציגים השנה. אנחנו גאים להיות אחת החברות הרווחיות בישראל. ברבעון הראשון של 2021 רשמנו את התוצאה הגבוהה ביותר שלנו, יותר מאשר בכל השנה שעברה, שהיתה שנת שיא. הפכנו מהברווזון המכוער לברבור צחור".

צים מסכמת את הרבעון הראשון עם הכנסות של 1.74 מיליארד דולר, עלייה של 111% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי – 590 מיליון דולר, לעומת הפסד של 12 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההכנסות והרווחיות זינקו הודות לביקושים עזים לתובלה ימית. 

מחיר ההובלה הממוצע עמד על 1,925 דולר ליחידת שינוע (TEU), עלייה של 76% בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח התפעולי שרשמה צים עמד על 683 מיליון דולר ברבעון הראשון, זינוק של לא פחות מפי 27 בתוך שנה אחת. 

גליקמן ציין עם פרסום התוצאות: "בתוך תקופה קצרה ממועד ההנפקה השגנו אבני דרך חשובות לטובת בעלי המניות. בראש ובראשונה, ביצרנו את מעמדה של צים בשוק האסטרטגי והגדל של הסחר הפסיפי והתוך-אסייתי באמצעות חכירה לטווח ארוך של אוניות גדולות 'ירוקות' המונעות בגז טבעי; והשקה של שירותים חדשים למתן מענה לביקוש קיים בקווים רווחיים, כמנוע צמיחה מבטיח".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות