אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הפינטק סאנביט מגייסת 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד יח"צ

חברת הפינטק סאנביט מגייסת 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד

את סבב הגיוס הנוכחי מובילה Group 11 של דובי פרנסס, לצד השתתפות של אורן זאב ומגדל. בישראל מעסיקה החברה 40 עובדים במרכזי פיתוח בתל אביב ובבנימינה, ובכל החברה מועסקים 200 עובדים. אורנית מיזל, ממייסדי החברה: "נכפיל את הצוות הישראלי שלנו בעקבות הגיוס הנוכחי"

20.05.2021, 14:01 | מאיר אורבך

חברת הפינטק הישראלית-אמריקאית סאנביט גייסה 130 מיליון דולר בסבב D, לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר אחרי הכסף. את סבב הגיוס הנוכחי מובילה Group 11 של דובי פרנסס לצד השתתפות משמעותית של Zeev Ventures  של אורן זאב ומגדל חברה לביטוח. אליהן הצטרפו קבוצת הראל, AltalR Capital, מור בית השקעות ועוד. עד כה, כולל הסבב הנוכחי, גייסה סאנביט 210 מיליון דולר במניות ומאות מיליוני דולרים בחוב.

קראו עוד בכלכליסט:


מייסדי סאנביט, מימין: פרופ׳ תמיר חזן, אורנית מיזל, טל ריזנפלד וארד לברטוב, יח"צ מייסדי סאנביט, מימין: פרופ׳ תמיר חזן, אורנית מיזל, טל ריזנפלד וארד לברטוב | יח"צ מייסדי סאנביט, מימין: פרופ׳ תמיר חזן, אורנית מיזל, טל ריזנפלד וארד לברטוב, יח"צ

סאנביט פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחנויות בארצות הברית להציע ללקוחות לפרוס עסקה לתשלומים בעמדת המכירה באופן שמותאם אישית לכל לקוח ונותנת את ההצעה ההוגנת ביותר עבורו. החברה הוקמה על ידי ארד לברטוב, אורנית מיזל, טל ריזנפלד ופרופ' תמיר חזן, מומחה בלמידת מכונה בטכניון. כל מייסדי החברה, למעט תמיר חזן, יושבים בארצות הברית, שם ליבת הפעילות שלה, ומטה החברה בלוס אנג'לס. 

בישראל מעסיקה החברה 40 עובדים במרכזי פיתוח בתל אביב ובבנימינה, ובכל החברה מועסקים 200 עובדים. "אנחנו נכפיל את הצוות הישראלי שלנו בעקבות הגיוס הנוכחי", אמרה אורנית מיזל, מייסדת ו-CTO בסאנביט. "נמשיך לגדול בעזרת הכסף לכל ארצות הברית, לכל הוורטיקלים ההכרחיים כמו תיקון רכב ורופאי שיניים. כשהתחלנו לפני חמש שנים היה קשה מאוד להסביר לאמריקאים את נושא התשלומים. אצלם בעבר היה מקובל לשלם קודם ואז לקבל את המוצר, ואנחנו הפכנו את זה. נעשה כאן חינוך שוק בשנים האחרונות".

דובי פרנסס, Group 11, צילום:  Group 11 דובי פרנסס, Group 11 | צילום: Group 11 דובי פרנסס, Group 11, צילום:  Group 11

הכנסות החברה מגיעות הן מהלקוחות והן מהעסקים. "לקוח שמשלם בסאנביט, החנות מקבלת את הכסף והלקוח משלם לנו בתשלומים. לחלק יש ריבית אפסית, ולחלק יש ריבית נמוכה. כל חנות משלמת עמלה על כל תשלום וכן שימוש חודשי במוצר שלנו", הוסיפה מיזל. "הגיוס יאפשר לנו לעבוד, בלי לצאת להנפקה או ספאק. השוק שלנו עצום ויש לנו אוקיינוס כחול עצום של מיליארדי דולרים".

שוק האשראי האמריקאי שונה מהותית משוק האשראי הישראלי. לחברות האשראי אין את המידע המדויק של ההכנסות וההוצאות של כל לקוח מחשבון הבנק שלו, והן מסתמכות על דירוג אשראי אישי כללי המבוסס על פרמטרים כמו היסטוריית תשלומים, ניצול מסגרת האשראי ועוד. נוסף על כך חברות האשראי מתמודדות עם עלויות גיוס לקוחות גבוהות. התוצאה היא שהלקוחות משלמים ריביות גבוהות על כרטיסי האשראי (עד 30% ריבית שנתית), וחלק גדול מהלקוחות (כ-40%) כלל אינו זכאי לכרטיס אשראי בעל מסגרת אשראי מספקת, ונאלץ להסתמך על הלוואות קצרות טווח (payday loans) בריביות שנתיות של מאות אחוזים. 

כמו כן ללקוחות האמריקאים אין אפשרות "להיכנס לאוברדראפט", ולכן רבים מהם לא מסוגלים להתמודד עם הוצאות חד-פעמיות משמעותיות של טיפול באוטו, טיפול שיניים או  רכישות גדולות.

לדברי מיזל, "למרבית האזרחים בארצות הברית יש קושי רב להתמודד עם תשלומים מידיים הכרחיים כמו טיפול שיניים או תיקון רכב. פיתחנו טכנולוגיה שנמצאת בנקודות המכירה שמאפשרת לפרוס לתשלומים בפעולה מאוד מהירה. 90% מקבלים הצעה שמתאימה ליכולות שלהם והרבה יותר זולה מכל אלטרנטיבה אחרת. זה מקל מאוד על הלקוחות ומגדיל, את כוח המכירה של העסקים". 

על רקע כשלי השוק הללו צומח בשנים האחרונות בארצות הברית שוק של חברות טכנולוגיה המכונה Buy Now Pay Later (BNPL) או "אשראי בנקודת המכירה". המשמעות היא שהלקוח מקבל במעמד התשלום את המוצר או השירות, אך התשלום עליו נעשה בתשלומים מותאמים אישית המחושבים בעזרת גישה מהירה למידע ולמידת מכונה. התשלום המלא לבעל העסק עובר אליו באופן מיידי מהגורם שנותן את האשראי, והלקוח משלם על האשראי שלקח על פני מספר חודשים, בלי "לתפוס" את מסגרת האשראי שלו.

כבר כיום המערכת של סאנביט ממוקמת ביותר מ-7,000 נקודות מכירה ברחבי ארצות הברית, כולל ב-1 מכל 4 סוכנויות לתיקון רכבים, שם היא שחקן בלעדי, עם קצב צמיחה ממוצע של יותר מ-300 עמדות חדשות ועשרות אלפי לקוחות חדשים כל חודש. תהליך קבלת הצעה לאשראי בסאנביט לוקח בממוצע 30 שניות, כש-9 מכל 10 לקוחות (90%) מקבלים אישור מיידי לאשראי בסכומים הנעים בין 60 דולר ל-10,000 דולר בתוכנית מותאמת אישית. היקף השוק של סוכנויות רכב ומרכזים לתיקון הרכב בארצות הברית עומד על 216 מיליארד דולר ו-117 אלף נקודות מכירה. היקף השוק של מרכזי רפואת שיניים וחנויות משקפיים הוא כ-330 מיליארד דולר בשנה ב-344 אלף נקודות בארצות הברית.

דובי פרנסס, מייסד Group 11: "הפוטנציאל של סאנביט היה ברור כבר מההתחלה. כמשקיעים המוסדיים הראשונים של החברה, ראינו בהם חברה שמגדירה קטגוריה, חברה שמשנה את התפיסה המסורתית של איך ואיפה מתאפשר מימון. צמיחת הלקוחות האקספוננציאלית של סאנביט יוצרת שפע הזדמנויות להתרחבות, ואני מאמין שסאנביט תגיע לשווי של 10 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות".

גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל: "במסגרת השקעות הטכנולוגיה אנו מתמקדים בייחוד בהשקעות הפינטק. לזרוע השקעות זו הוקצו בשלב ראשון כ-2 מיליארד דולר. סאנביט מהווה מבחינתנו המשך ישיר להשקעה בטכנולוגיות מובילות בעולמות הפינטק הגלובליים. הטכנולוגיה והחזון של סאנביט נותנים לה דריסת רגל משמעותית כמובילה בשוק ה-BNPL, בזמן שהצרכנים האמריקאים כיום מחפשים אפשרויות מימון נוספות מעבר לדרכים המסורתיות. אנו רואים בסאנביט השקעה בולטת וחסינה יחסית גם בעולם של ריביות עולות וחשש מאינפלציה".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות