מיקרוסופט מגדילה את חדירתה לענף הקמעונאות הטכנולוגית
זאת באמצעות שותפות אסטרטגית עם חברת הנשאו הסינית, שתכלול שיתוף פעולה בתחום תוכנות הענן למפעילי חנויות ברחבי העולם; העסקה מייצגת צעד נוסף שעושה מיקרוסופט לעבר ענף הקמעונאות, שמאיץ את המעבר שלו למכירות מקוונות בעקבות הקורונה
הזרוע הסינית של מיקרוסופט חשפה שותפות אסטרטגית עם חברת הקמעונאות הטכנולוגית הסינית הנשאו (Hanshow). המיזם יכלול שיתוף פעולה בתחום תוכנות המבוססות על שירות ענן למפעילי חנויות ברחבי העולם.
קראו עוד בכלכליסט:
העסקה מייצגת צעד נוסף שעושה מיקרוסופט לעבר תעשיית הקמעונאות, שמאיצה את המעבר שלה למכירות מקוונות. הביקוש לשירות מסוג זה זינק מאז פרוץ מגפת הקורונה.
השותפות אינה מיועדת רק לשוק הסיני, אלא נועדה גם להביא את הטכנולוגיה הסינית למדינות נוספת, כך לדבריו של ג'ו באו, סמנכ"ל האסטרטגיה של מיקרוסופט בסין. עוד הוסיף כי ההסכם נחתם לאחר חמש שנים של עבודה משותפת בין מיקרוסופט והנשאו.
מיקרוסופט נכנסה לסין ב-1992 ומפעילה שם את מרכז המו"פ הגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית. עם זאת, השותפות האסטרטגית מגיעה על רקע אווירה פוליטית מתוחה בין המדינות.
הנשאו משרתת בעיקר רשתות סופרמרקטים בסין ובאירופה. לפי החברה, המוצרים שלה כוללים תוויות אלקטרוניות למדפים, שיכולות לשקף שינויי מחיר בזמן אמת, ומערכת שמסייעת לעובדים לקצר את הזמן שלוקח לארוז מצרכים למשלוחים. לפי החברה, היא גם מוכרת פלטפורמה מבוססת ענן שמאפשרת לקמעונאים לראות את הטמפרטורה של מוצרים טריים בחנויות ברחבי העולם.
השותפות עם מיקרוסופט תכלול גם שיתופי פעולה בתחום האינטרנט של הדברים. כחלק מהעסקה, הנשאו תשתמש בתוכנת אופיס 365 של מיקרוסופט, כך לפי גאו בו, האדריכל הראשי של הנשאו. בריאיון שנתן לרשת CNBC אמר כי שתי החברות יכולות לחלוק את רשת הלקוחות הגלובלית שלהן ובכוונתן להשיק ביחד צוות של מחקר ופיתוח.
הנשאו נוסדה לפני עשור בבייג'ינג, ולפי האתר שלה יש לה משרדים בגרמניה, בצרפת, בהולנד, בדנמרק ובאוסטרליה, והיא אף פתחה סניף לאחרונה בארצות הברית. "החנויות הפיזיות לא הולכות למות", הדגיש בו בטקס החתימה על ההסכם בין החברות.