אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחליף החלב של אופרה וינפרי הונפק לפי שווי של 10 מיליארד דולר אופרה ווינפרי סלבריטיז עשירים 2018 | צילום: רויטרס

תחליף החלב של אופרה וינפרי הונפק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

יצרנית חלב שיבולת השועל אוטלי - שעם משקיעיה נמנים מפורסמים כמו ג'יי.זי, נטלי פורטמן ומנכ"ל סטארבקס לשעבר הווארד שולץ - הונפקה בנאסד"ק וגייסה 1.4 מיליארד דולר, לפי השווי הגבוה ביותר שהציבה למניה

22.05.2021, 18:15 | חדשות חוץ

חברת אוטלי, יצרנית חלב שיבולת שועל, שעם המשקיעים שלה נמנים מפורסמים כמו אופרה וינפרי, ג’יי.זי, נטלי פורטמן ומנכ”ל סטארבקס לשעבר הווארד שולץ, גייסה 1.4 מיליארד דולר בהנפקה ציבורית ראשונה (IPO) בנאסד”ק בשבוע שעבר. 

קראו עוד בכלכליסט:

אוטלי תמחרה 84.4 מיליון מניות בהנפקה במחיר של 17 דולר למניה – בקצה העליון של הטווח שהציבה. שווי החברה נאמד ב־10 מיליארד דולר. 

החברה השבדית, המייצרת תחליפי חלב, מוכרת את המוצרים שלה ביותר מ־20 שווקים ברחבי אירופה, ארצות הברית, סין וישראל. היא חתומה על שיתופי פעולה עם כמה רשתות בתי קפה, כולל סטארבקס בארצות הברית ובסין, ומוכרת את המוצרים שלה גם בצורה מקוונת ודרך רשתות מזון גדולות כמו טסקו. אוטלי מייצרת גם גלידות, ממרחים ויוגורטים מתחליפי חלב, אך חלב שיבולת שועל היה אחראי ל־90% מהכנסות החברה בשנה שעברה. 

חלב אוטלי. המוצרים נמכרים ביותר מ־20 שווקים בעולם חלב אוטלי. המוצרים נמכרים ביותר מ־20 שווקים בעולם חלב אוטלי. המוצרים נמכרים ביותר מ־20 שווקים בעולם

ההנפקה יצאה לדרך בתקופה שסקטור המזון מהצומח ממשיך למשוך משקיעים מהמיינסטרים, ובמקביל רשתות מזון מהיר ומסעדות גורמה משיקות תפריטים חדשים במטרה לענות על מגמת הבריאות והמודעות הסביבתית בקרב הסועדים. 

אוטלי נוסדה ב־1990 במאלמו על ידי האחים ריקארד וביורן אוסטי. החברה גייסה 200 מיליון דולר בסבב גיוס הון, בהובלת חברת הפרייבט אקוויטי בלאקסטון, שכלל גם את הסלבריטאים. בעלת המניות הגדולה ביותר של החברה היא שותפות בין חברת ההשקעות הבלגית Verlinvest, שבשליטת הבעלים של ענקית הבירה אנהאוזר-בוש, וחברה בשם בלוסום קיי הולדינגס, שבשליטת חברה ממשלתית סינית. 

לפי תשקיף החברה לקראת ההנפקה, ההכנסות הסתכמו ב־421 מיליון דולר ב־2020, בהשוואה ל־204 מיליון דולר ב־2019. אולם הפסדיה גדלו ל־60 מיליון דולר, לעומת 35 מיליון דולר ב־2019. המכירות הקמעונאיות של תחליפי החלב עמדו על 18 מיליארד דולר בשנה שעברה, לפי חברת מחקרי השוק יורומוניטו, כ־3% מתעשיית מוצרי החלב. 

תגיות