אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות שחקה את הכנסות השירותים הנייחים של HOT טל גרנות גולדשטיין מנכ"ל HOT הוט עם ה לוגו ה חדש | צילום: HOT

התחרות שחקה את הכנסות השירותים הנייחים של HOT

בסיכום הרבעון הראשון נרשמה ירידה גם בהכנסות הוט מובייל, על רקע הנפילה בהכנסות משירותי נדידה; תוצאות רבעון חלקיות בלבד של קבוצת HOT הפרטית פורסמו בדוחות בעלת השליטה אלטיס של פטריק דרהי

25.05.2021, 16:57 | רועי ברגמן

חברת התקשורת HOT שבשליטת איש העסקים פטריק דרהי ובניהולה של טל גרנות גולדשטיין סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 2.5% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מדיווח של חברת אלטיס, שמחזיקה ב-100% ממניות HOT. 


קראו עוד בכלכליסט:


מאז שנמחקה מהבורסה, HOT אינה מפרסמת תוצאות כספיות והן מופיעות באופן חלקי בלבד בדוחות אלטיס, שם נאמר כי הפרשי מטבעות שחקו את הכנסות החברה הישראלית, ואלה הסתכמו ב-247 מיליון יורו, בדומה לרבעון המקביל. 

בחלוקה לפי מגזרים, הכנסות HOT משירותי התקשורת הקווית ירדו ב-4.1% במונחים שקליים, כששערי המטבע הביאו לירידה נוספת ובסך הכל של 7%, ל-136 מיליון יורו. 

מספר מנויי החברה בשירותים הנייחים עמד בסוף הרבעון על 1.027 מיליון, ירידה של 2,000 לקוחות נטו בהשוואה לרבעון המקביל ושל 18 אלף לעומת הרבעון הרביעי של השנה. הירידה במספר הלקוחות נובעת משינוי בשיטת המדידה של הלקוחות. 

הוט מובייל 

מספר המנויים של הוט מובייל עמד בסוף הרבעון הראשון של השנה על 1.378 מיליון – עלייה של 23 אלף לקוחות נטו בהשוואה למספר הלקוחות בסוף הרבעון המקביל אשתקד ושל 5,000 בהשוואה לסוף הרבעון הקודם (רביעי 2020). הכנסות הוט מובייל נחתכו ב-5.5% ל-51 מיליון יורו, בין היתר כתוצאה מהשפעת הסגר השלישי של הקורונה, שפגע משמעותית בהכנסות החברה משירותי נדידה כתוצאה מהירידה במספר התיירים הנכנסים לישראל. 

על הירידה בהכנסות משירותים חיפתה חלקית עלייה של של 33% בהכנסות ממכירת ציוד - אלה הסתכמו בכ-20 מיליון יורו - וכן מעלייה של 26% בהכנסות בשוק העסקי. 

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של החברה ירד ב-10.7% במונחים שקליים ל-79 מיליון יורו - בחישוב המרת המטבעות, שיעור הידיעה עמד על 13%. שורת הרווח התפעולי כוללת את רווחי חברת ת.א.ט, המספקת שירותי טכנאים בישראל.

 את הירידה האמורה מסבירים בחברה בהשפעת הירידה בהכנסות בשוק התקשורת הביתי, תחרות מחירים חזקה ואובדן ההכנסות משירותי הנדידה.


 טל גרנות גולדשטיין מנכלית HOT, צילום: אוהד רומנו טל גרנות גולדשטיין מנכלית HOT | צילום: אוהד רומנו  טל גרנות גולדשטיין מנכלית HOT, צילום: אוהד רומנו


תגיות