אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניסאן תשקיע 1.8 מיליארד דולר במפעלי סוללות לרכב חשמלי אולם תצוגה רכב ניסאן מכונית מכוניות | צילום: תומר הדר

ניסאן תשקיע 1.8 מיליארד דולר במפעלי סוללות לרכב חשמלי

המפעלים יוקמו בבריטניה ויפן. לפי UBS, בשנת 2025 צפוי להירשם מחסור בסוללות לרכבים חשמליים. יצרנית הרכב היפנית מתכננת שכל רכביה יהיו חשמליים בתחילת העשור הבא

28.05.2021, 23:31 | חדשות חוץ

ניסאן תשקיע יותר מ-200 מיליארד יואן (1.8 מיליארד דולר) בבניית מפעלים חדשים בבריטניה וביפן לייצור סוללות לרכבים חשמליים, כך מדווח באתר מרקטווץ' ובאתרים נוספים בעולם.


קראו עוד בכלכליסט:


ענקית הרכב היפנית ויצרנית סוללות לרכב סינית שבבעלותה, מתכננות לשנע סוללות שישמשו 700 אלף מכוניות חשמליות בשנה. את הסוללות ייצרו שני המפעלים שבנייתם תושלם ב-2024 - כך לפי דיווח בניקיי היפני. 

המפעלים יופעלו על ידי חברת  Envision AESC, הספקית השביעית בגודלה בעולם לסוללות לרכב חשמלי, שבה מחזיקה ניסאן 20%. לפי הדיווח, כל הסוללות יישלחו למפעל רנו-ניסאן-מיצובישי. לניסאן יש כבר מפעל פעיל בסנדרלנד שבצפון-מזרח אנגליה. 

הצעד של ניסאן מגיע בעוד יצרני רכב ברחבי העולם מעוניינים להגדיל את נתחם בשוק הסוללות לרכב חשמלי. בדוח שפורסם בחודש מרץ, אנליסטים בבנק השוויצרי UBS חזו כי העלייה בביקוש לסוללות תגרום למחסור עולמי בשנת 2025. 


ניסאן חשמלית, צילום: יח"צ ניסאן חשמלית | צילום: יח"צ ניסאן חשמלית, צילום: יח"צ


על פי UBS, על מנת שחדירת שוק הרכבים החשמליים תגיע ל-20% בשנת 2025 ול-50% בשנת 2030, כפי שגורסות התחזיות, אספקת הסוללות צריכה לגדול במהלך העשור הבא ב-70% יותר מאשר בתחזיות הקודמות. להערכת האנליסטים בבנק, המחסור בהיצע הוא קרוב.  

לניסאן יש תוכניות שאפתניות לשנות את המודל העסקי שלה ולהתמקד בייצור מכוניות חשמליות. עם רצון שעד 2050 המכוניות שלה יהיו ניטרליות מפחמן, יצרנית הרכב היפנית מתכננת שעד תחילת העשור הבא כל המכוניות שהיא מייצרת יהיו חשמליות.

לקבוצת ניסאן יש כבר נוכחות ניכרת בשוק המכוניות החשמליות באירופה - הגדול ביותר בעולם אחרי סין. לפי מתיאס שמידט, אנליסט של אוטומוטיב, המוציאה לאור של דוח הרכב החשמלי האירופי (European Electric Car Report), המכוניות של ניסאן היוו 4% מהמכוניות החשמליות ב-18 שווקי מפתח אירופיים ב-2021, נכון לסוף אפריל. המדינות האלו כוללות 14 מדינות גדולות באיחוד האירופי ובנוסף את בריטניה, נורבגיה, איסלנד ושוויץ.

הברית של רנו וניסאן שולטת ב-12.5% משוק הרכב החשמלי באירופה, על פי שמידט, מה שממקם אותה רק לאחר קבוצת פולקסווגן וסטנלאנטיס - הקבוצה שהוקמה מוקדם יותר השנה כתוצאה ממיזוג פיאט קרייזלר וקבוצת PSA. ברית רנו-ניסאן מקדימה רק את טסלה מבחינת השוק האירופי, כאשר יצרנית המכוניות החשמליות מארה"ב מחזיקה בנתח שוק של 11.9% נכון לסוף אפריל. 


תגיות