אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטונה ועד חיתולים: גל ההתייקרויות מתרחב מוצרים שדיפלומט משווקת בישראל

מטונה ועד חיתולים: גל ההתייקרויות מתרחב

דיפלומט שבשליטת נעם וימן בוחנת העלאת מחירים בשל התייקרות השינוע הימי. הבלעדיות של החברה על יבוא מותגים רבים תורמת כבר היום ליוקר המחיה

30.05.2021, 11:05 | נורית קדוש

דיפלומט, חברת המזון ומוצרי הצריכה החמישית בגודלה בישראל, דיווחה כי לאור העלייה החדה במחירי ההובלה הימית בעולם, היא תבחן העלאת מחירים. דיפלומט פועלת בישראל במגוון רחב של קטגוריות, ממזון ועד תינוקות וטואלטיקה.  . 

קראו עוד בכלכליסט:

בדיפלומט רק בוחנים בשלב זה העלאת מחירים, אולם כבר לפני כחודש פרסמה פרוקטר אנד גמבל, שאת מוצריה מפיצה דיפלומט, כי בכוונתה לעלות בסתיו את המחיר של חלק מהמוצרים בארה"ב ובהם מוצרי תינוקות, היגיינה נשית וחיתולים למבוגרים. זאת, במטרה לקזז את העלייה במחירי הסחורות. החברה ציינה כי שיעור העלייה ישתנה ממותג למותג אך יהיה בסביבות 10%, וייכנס לתוקף בספטמבר.



שמה של דיפלומט עלה לא פעם כאחת האחראיות ליוקר המחיה בישראל, על רקע הבלעדיות שיש בידיה ליבוא מותגים מובילים דוגמת מותג ג'ילט השולט בשוק מוצרי הגילוח. החברה היא המפיצה הבלעדית בישראל של מוצרי פרוקטר אנד גמבל, חברת מוצרי הצריכה הגדולה בעולם המייצרת ומשווקת מעל 60 מותגים בינלאומיים ובהם אבקות כביסה תחת מותג אריאל, מוצרי גילוח של ג'ילט, חיתולי פמפרס, ניקוי, מוצרי טיפוח אישי דוגמת פנטן, הד אנד שולדרס ומוצרי היגיינה תחת מותג אולווייז. דיפלומט היא שחקן משמעותי גם בשוק המזון, כבעליה של חברת סטארקיסט פודור, בעלת הזיכיון הבלעדי לכל מוצרי המותג סטארקיסט בישראל. 


מוצרים שדיפלומט משווקת בישראל מוצרים שדיפלומט משווקת בישראל מוצרים שדיפלומט משווקת בישראל

החברה, שהונפקה לפני כשלושה חודשים, פועלת על בסיס רווחיות גולמית של כ־20%, על המוצרים שהיא קונה מהיצרנים ובהם ג'ילט. אלא שבעוד במדינות שונות בעולם דוגמת דרום אפריקה וגיאורגיה היא פועלת על בסיס רווחיות תפעולית של 3%-2%, הרי שבארץ היא גורפת 6% רווחיות תפעולית. ההכרזה של דיפלומט ביחס לבחינת העלאת המחירים מגיעה בהמשך להכרזה דומה של שטראוס בשבוע שעבר, והשתיים פותחות את השער לגל התייקרויות משמעותי ורחב היקף.

את הרבעון הראשון חתמה דיפלומט עם ירידה במכירות ושחיקת הרווחיות הגולמית והתפעולית. הכנסות החברה בישראל ירדו ב־7.8% והסתכמו ב־394.4 מיליון שקל. ירידה של 9.4% במכירות נרשמה גם בגיאורגיה, בשל הפרשי תרגום המטבע, אשר בנטרולו המכירות עלו ב־10%. מכירות הקבוצה הפועלת גם בדרום אפריקה, בניו זילנד ובקפריסין, ירדו ב־2.5% ל־668.4 מיליון שקל. בעקבות הירידה במכירות ירד הרווח הגולמי ב־3% ועמד על 132 מיליון שקל

במהלך הרבעון קיבל נעם וימן, מבעלי השליטה והמנכ”ל, מענק של 11.5 מיליון שקל. זה הזניק ב־23.8% את הוצאות ההנהלה והכלליות, שהסתכמו ב־44.9 מיליון שקל. 

הירידה ברווח הגולמי, והמענק לווימן, הובילו את דיפלומט לרשום ירידה של 31.8% ברווח התפעולי שהסתכם ב־18.4 מיליון שקל. ירידה חדה בהוצאות המימון, בעקבות ירידה בהיקף ההלוואות וירידה בהפרשי שערי מטבע, איפשרה לדיפלומט לרשום עלייה של 7.7% ברווח הנקי שהסתכם ב־12.5 מיליון שקל. דיפלומט חתמה על חידוש הסכם ההפצה של מוצרי פרוקטר אנד גמבל לשנתיים. 

תגיות