אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההסתדרות חזרה בה: לא מאשרת את מתווה גיוס העובדים הזמניים לנמל אשדוד צילום: יח"צ נמל אשדוד

פרסום ראשון

ההסתדרות חזרה בה: לא מאשרת את מתווה גיוס העובדים הזמניים לנמל אשדוד

מנכ"ל הנמל, משה שיקו ז'נה, טוען כי ההסתדרות מסרבת לחתום על ההסכם לגיוס 50 עובדים זמניים לנמל, שנדרש לתגבור משמעותי של ידיים עובדות; הסירוב האמור סותר מכתב "ברכה" למתווה שהוציא יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בשבוע שעבר. לפי ההערכות, ההתנהלות התמוהה נובעת מכניעה לוועדי העובדים של הנמל, שניסו לטרפד את המתווה

31.05.2021, 08:48 | יובל שדה

מנכ"ל נמל אשדוד משה שיקו ז'נה, שלח אתמול (א') מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, לפיו ההסתדרות הכללית מסרבת לחתום על ההסכם לגיוס 50 העובדים הזמניים לנמל, בהתאם למתווה עליו סוכם בשבוע שעבר. לפי המכתב, בימים האחרונים ניסתה ההסתדרות למצוא פתרונות חליפיים למתווה שאושר בשבוע שעבר בדירקטוריון נמל אשדוד וקיבל את ברכת ההסתדרות, וברגע האמת סירבה לחתום על ההסכם.

קראו עוד בכלכליסט:

סירובה של ההסתדרות סותר מכתב "ברכה" שהוציאה בשבוע שעבר, עליו חתום היו"ר ארנון בר דוד. במכתב מפורט כי ההסתדרות נותנת את ברכתה לקליטת עובדים זמניים, השאלה של עובדים מנמל אילת וניוד פנימי של עובדים בתוך נמל אשדוד, כפי שסוכם במתווה. ארנון בר דוד מסיים את מכתבו זה באמירה כי "כולי תקווה, שצעדים אלו ייתנו את הפתרון הנדרש להפחתת העומסים", אך בפועל ההסתדרות סירבה לספק את הפתרון שבירכה עליו. לפי ההערכות, ההתנהלות התמוהה של ההסתדרות נובעת מכניעה לוועדי העובדים של נמל אשדוד, שהתנגדו למתווה וניסו לטרפדו.

בנמל אשדוד אומרים שללא חתימה על המתווה, הם לא יצליחו לצמצם את הפקק בנמלי ישראל, ושתגבור משמעותי של ידיים עובדות הוא הפתרון האפשרי היחיד. "ללא גיוס של 50 העובדים הזמניים, לא ניתן יהיה לצמצם את העומס בקצב שתוכנן", כותב ז'נה. גורמים המעורים בנושא מעריכים שללא מתווה לפתרון המשבר, העומסים בנמל יימשכו לפחות עד אוקטובר - אז שהנמלים החדשים יתחילו את עבודתם.

נמל אשדוד, צילום: אבי רוקח נמל אשדוד | צילום: אבי רוקח נמל אשדוד, צילום: אבי רוקח

בתקופה האחרונה קיימה הנהלת נמל אשדוד משא ומתן מתמשך עם ההסתדרות סביב הסוגייה ודרכי ההתמודדות עימה. המתווה שלא נחתם כלל גיוס מיידי של עד 50 עובדים, שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים. בנוסף, היו אמורים להיות מושאלים כ-25 סוורים מנמל אילת, וזאת בהתאם לזמינותם של עובדי הנמל בתקופה הקרובה. כמו כן היה אמור להתבצע ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול. 

המשבר בנמלים נמשך כבר חודשים רבים ובשיאו המתינו בנמלי ישראל כ-75 אוניות, שחיכו לפריקה במשך ימים רבים ולפעמים אף שבועות. העיכובים גורמים לזינוק במחירי ההובלה, שמהווה את אחד הגורמים לעלייה במחירי הסחורות.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "כפי שהבטחנו, עובדי הנמלים התגייסו לפתור את בעיית עומס האוניות באשדוד. הצלחנו יחד עם ועדי העובדים לשנות סדרי עבודה קיימים ולנייד עובדים ממחלקות שונות בנמל. השינויים הללו הביאו לכך שיהיה תגבור של כ-45 עובדים בעוד שהנהלת הנמל ביקשה לקלוט 50 עובדים. 

"מדובר בפתרון מלא, יעיל, מהיר וחסכוני, שגם אינו עושה עוול לעובדים שיגויסו מבחוץ לתקופה קצובה בלבד. הסכמנו גם להצעה שהעובדים יירתמו ליותר שעות נוספות, ככל שיידרשו לכך. ביום חמישי האחרון קיבלנו את הסכמת הנהלת נמל אשדוד לפתרון שהצענו, אך לצערי אתמול ההנהלה חזרה בה. אני קורא להנהלה לעשות חושבים ולקבל את הפתרון שהצענו כדי שאפשר יהיה להתמודד עם העומסים החריגים".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות