אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נסטלה מודה במסמך פנימי - רוב המוצרים שלנו לא בריאים צילום: Nestle

נסטלה מודה במסמך פנימי - רוב המוצרים שלנו לא בריאים

חברת המזון הגדולה בעולם הכירה בכך שיותר מ-60% ממוצרי המזון והמשקאות שלה אינם בריאים. במצגת פנימית שהועברה בין מנהלי החברה ונחשפה צוין כי כמה מהמוצרים שלה לעולם לא יהיו בריאים "ולא משנה עד כמה ייערכו בהם שינויים"

31.05.2021, 21:00 | פייננשל טיימס

נסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם, הכירה היום בכך שיותר מ-60% ממוצרי המזון והמשקאות שלה אינם עומדים בתנאי "מה שמוגדר כבריאות". 

עוד ציינה החברה השוויצרית ש"כמה מהקטגוריות והמוצרים לעולם לא יהיו 'בריאים', ולא משנה עד כמה ייערכו בהם שינויים". הדברים הללו נכתבו במצגת פנימית שהועברה בין מנהלים בכירים של נסטלה, והגיעה לידי "הפייננשל טיימס". 

קראו עוד בכלכליסט:


שוקולד קיט קט נסטלה , צילום: Nestle שוקולד קיט קט נסטלה | צילום: Nestle שוקולד קיט קט נסטלה , צילום: Nestle

במצגת נאמר כי רק 37% ממוצרי המזון והמשקאות שבליבת הפעילות של החברה (בהמשך – החריגים שלא נכללים בחישוב) זכאים לדרגה של 3.5 כוכבים תחת דירוג הבריאות הנהוג באוסטרליה. בשיטה האוסטרלית מוענק דירוג של עד 5 כוכבים, והיא משמשת קנה מידה לארגונים ברחבי העולם, בין היתר הארגון הבינלאומי Access to Nutrition Foundation. 

בנתונים אלה לא כלולים, בין היתר, מוצרי פורמולה לתינוקות, קפה, מזון לחיות ומוצרי חטיבת הבריאות של נסטלה. 

בין היתר נאמר כי 70% ממוצרי המזון (ללא החריגים) לא עמדו בסף הדירוג האמור; 96% ממוצרי המשקאות (ללא קפה) לא עמדו בסף; וכך גם 99% ממוצרי המתיקה והגלידות. המצב טוב יותר במוצרי המים, שם החברה מגיעה ל-80% מוצרים שכן עומדים בסף המינימום, וכך גם 60% ממוצרי החלב עמדו בדירוג. 

"ביצענו שיפורים מהותיים במוצרים שלנו, אבל הפורטפוליו עדיין בתת-ביצוע מול ההגדרות החיצוניות של בריאות, במצב שבו הלחץ הרגולטורי והדרישה מצד הצרכנים עפים לשמים", נאמר במצגת. 

נסטלה עובדת בחודשים האחרונים על ניסוח מחויבות חדשה למוצרים בריאים יותר, והיא אמורה לחשוף את ההתחייבות החדשה, עם פרטים מעודכנים, במהלך השנה. בין היתר נבחנת, לפי הערכות, אפשרות לדירוג שהיא בעצמה תעניק לחלק מהמוצרים, שיבחין בין קטגוריות פחות בריאות ליותר בריאות. 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות