אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכוניות מזהמות יתייקרו? רשות המסים בוחנת המתווה של רכבי היוקרה צילום: יצרן

בלעדי לכלכליסט

מכוניות מזהמות יתייקרו? רשות המסים בוחנת המתווה של רכבי היוקרה

ל"כלכליסט" נודע כי נבחנים שינויים שעשויים לייקר מכוניות יוקרה מזהמות אל מול מכוניות יוקרה חשמליות, זאת בניגוד למס היוקרה שנהוג עד כה. עוד נודע, כי גם נושא אחוזי מס היוקרה המוטלים לפי קבוצות תמחור נמצא אף הוא בבחינה

01.06.2021, 14:26 | תומר הדר

האם ברשות המסים ישנו את מתווה מיסוי רכבי היוקרה? ל"כלכליסט" נודע כי ברשות המסים בוחנים את המתווה שלפיו מחושב מס היוקרה המיוחד שמוטל על כל המכוניות אשר משווקות בישראל במחיר של מעל 300 אלף שקל.

קראו עוד בכלכליסט:

המס נקבע בשנת 2013 ועומד על 2.9% מס למכוניות במחיר של 300 עד 350 אלף שקלים, 8% למכוניות במחיר של 350 אלף עד 500 אלף שקל – 14% על מכוניות שמחירן הוא 500 אלף שקל עד מיליון שקלים – והדובדבן בקצפת המיסויית שייך לבעלי מכוניות בנטלי, פרארי ואסטון מרטין: 18% מס על מכוניות שמחירן הוא מיליון עד שלושה מיליון שקל. 

בנטלי קונטיננטל GTC, מס גבוה במיוחד, צילום: Richard Pardon בנטלי קונטיננטל GTC, מס גבוה במיוחד | צילום: Richard Pardon בנטלי קונטיננטל GTC, מס גבוה במיוחד, צילום: Richard Pardon

מתווה מס היוקרה מוארך על ידי ועדת הכספים מדי שנתיים וכאמור יפוג בסוף דצמבר הקרוב. אלא שהשנה, כך נודע ל"כלכליסט" עשויים אנשי רשות המסים לדרוש שינויים במתווה הקיים. יש להדגיש כי מס היוקרה תקף לגבי כל המכוניות היקרות אשר משווקות בישראל, בין אם הן חשמליות ובין אם היברידיות, פלאג אין היברידיות או "סתם" מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית רגילים. השינוי אשר מכליל את המכוניות החשמליות במס היוקרה נכנס לתוקף עוד בשלהי 2018, לאחר שברשות המסים החלו להיערך לכניסתן של מכוניות יוקרה חשמליות, החל ממרצדס EQC וכלה באאודי ETRON. 

כעת, כך נודע ל"כלכליסט" נבחנים שינויים אשר צפויים לייקר מכוניות יוקרה מזהמות יותר ממכוניות יוקרה חשמליות, וזאת בניגוד למס היוקרה האחיד שהיה נהוג עד כה. עוד נודע ל"כלכליסט" כי גם נושא אחוזי מס היוקרה המוטלים לפי קבוצות (כלומר 2.9% למכוניות אשר עולות בין 300 ל 350 אלף, 8% למכוניות אשר עולות 350 עד 500 אלף וכו) נמצא גם הוא בבחינה, וזאת לקראת הגשת המלצות בבוא הזמן לאנשי ועדת הכספים. היה ומיסי היוקרה ישתנו לרעה - ובאופן משמעותי, יצטרכו יבואני הרכב להקדים ולייבא ארצה מכוניות יוקרה כדי למהר ולשחרר אותן ממכס לקראת דצמבר הקרוב כדי להתחמק מרוע הגזירה - ולשחרר את המכוניות למכירה ללקוחותיהם בחודשי 2022 הראשונים.

מרשות המיסים נמסר: "הרשות בוחנת באופן מתמיד את מיסוי הרכב בהיבטים השונים בהתאם לצורך ולמתווים הקיימים, וככול שנדרש מגישה המלצות לקובעי המדיניות".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות