אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Venn גייסה 60 מיליון דולר מגרופ 11 של דובי פרנסס מימין דובי פרנסס Group 11 ו של אור בוקובזה VENN

חברת Venn גייסה 60 מיליון דולר מגרופ 11 של דובי פרנסס

זה סבב הגיוס השני של הסטארט-אפ הישראלי, שפיתח פלטפורמה לבניית קהילות במתחמי מגורים. המנכ"ל אור בוקובזה: "צמחנו פי 12 בעשרת החודשים האחרונים"

02.06.2021, 15:00 | מאיר אורבך

חברת הסטארט-אפ הישראלית Venn, שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות במתחמי מגורים, גייסה 60 מיליון דולר בהובלת Group 11 ובהשתתפות הקרנות פיטנגו, המילטון ליין ו-Bridges Israel. הגיוס הנוכחי מעמיד את היקף ההון שהחברה גייסה עד כה על 100 מיליון דולר. סבב גיוס A ב-2019 עמד על 40 מיליון דולר.

מגדל היתה חלק מהמשקיעות בסיבוב הנוכחי, והשקיעה 10 מיליון דולר מתוך הסבב. 

קראו עוד בכלכליסט:

החברה נוסדה ב-2017 בידי  אור בוקובזה (מנכ"ל ושותף מייסד) וחן אבני (מנהל מוצר ראשי ושותף מייסד). סבב הגיוס הנוכחי מגיע כשנתיים לאחר הקודם - שנתיים שבמהלכן הרחיבה החברה את מודל פעילותה ועברה מהתמקדות בעבודה מול הצרכן הסופי לעבודה מול מנהלי נכסים ומתחמי מגורים.


מימין: חן אבני ואור בוקובזה, מייסדים משותפים של Venn, צילום: VENN מימין: חן אבני ואור בוקובזה, מייסדים משותפים של Venn | צילום: VENN מימין: חן אבני ואור בוקובזה, מייסדים משותפים של Venn, צילום: VENN

בעת הגיוס הקודם דיווחה Venn על העסקת 70 עובדים, בעוד כיום ירדה מצבת העובדים שלה ל-60. הקיטון נבע משינוי שהחברה עשתה, ובמסגרתו פוטרו עשרות עובדים שעסקו בתחומים תפעוליים, ובמקביל גייסו עובדי מו"פ לטובת פיתוח הפלטפורמה. כיום  החברה מציינת שבכוונתה לגייס 75 עובדים חדשים - מתוכם 50 בישראל.

בשיחה עם "כלכליסט" אמר המנכ"ל אור בוקובזה: "צמחנו פי 12 בעשרת חודשים האחרונים. אמנם מאז ההשקה ב-2019 ועד ההתמקדות בבעלי נכסים צמחנו לאט, ולא הראינו קצב צמיחה גבוה, אבל השקענו כ-35 מיליון דולר בפיתוח הפלטפורמה שלנו ובניית המוצר שלנו לעומק. בנובמבר 2020 חשנו רמת ביקושים גבוהה מאוד לפלטפורמה שלנו, שהביאה לצמיחה בעשרת החודשים האחרונים".

דובי פרנסס, מנהל Group 11, צילום:  Group 11 דובי פרנסס, מנהל Group 11 | צילום: Group 11 דובי פרנסס, מנהל Group 11, צילום:  Group 11

באחרונה החלה Venn לפעול בתל אביב, במסגרת פלורנטין וילג', והיא ממשיכה בפעילותה בשכונת שפירא. במקביל ממשיכה החברה להתרחב בניו יורק ובברלין, ואף  הוסיפה לרשימת הערים שבהן היא פעילה את קנזס סיטי, שבה היא מפעילה פלטפורמה במתחם הכולל 32 בניינים ו-1,700 יחידות דיור.

בוקובזה הוסיף כי "בנינו פלטפורמה טכנולוגית, שנותנת את כל השירותים לטובת הדייר ובעל הנכסים - החל מתשלום שכר דירה ועד דיווח על תקלות או דברים טכניים שקורים בבניין. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לשכנים לתקשר ביניהם, להתחבר לעסקים בשכונה, לבנות כוח קנייה, לתכנן אירועים שכונתיים ועוד. הכל מונגש דרך האפליקציה, ועל כל 500 יחידות דיור החברה מספקת אדם שהוא מנהל קהילה".

המודל החדש של החברה כולל שכונות שיש בהן לפחות 500 יחידות דיור. "זה יכול להיות בכל שכונה שאפשר להיכנס בה ל-500 יחידות  ומעלה. נכנסנו לפלורנטין וילג'. מי שמשלם שם הוא היזם תדהר או אקרו, שמוכר את הדירה עם הפעילות לשלוש השנים הראשונות. אנחנו מספקים לכל השכונות (מולטי פמילי) מערכת תקשורת ושירותים, ולמעשה אנחנו האפסטור שנכנס למרחב הפיזי", מסביר בוקובזה. "כיום, יותר מ-60% מהשימוש בפלטפורמה שלנו מיועדים לעניינים חברתיים ופעילות קהילתית. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לנו ליצור מרחבים משותפים, מרחב עבודה משותף, חדר מוזיקה ומרכז לילדים עם מערכת בוקינג וכל מה שקשור למרקטפלייס. יותר מ-20% הם אנשים שמוכרים שירותים - כמו יוגה, דוגווקר וניקיון".

"יש לנו כיום חמש קהילות בישראל שעובדות איתנו עם  900-780 יחידות דיור. אחרי שלוש שנים הוכחנו שיש קשר ברור בין הסיפוק של הדייר מחוויית המגורים לבין הרווח של בעל הנכס. אנחנו מקטינים את מספר האנשים שעוזבים את הדירות. אנשים מחליפים דירה בממוצע בכל שנתיים, דבר שמשקף עלות של כ-4,000 דולר, ואנחנו מייצרים שייכות למקום שגרים בו", הוסיף בוקובזה. 

 מנהל המוצר הראשי חן אבני אמר כי "במהלך השנים למדנו שבדידות מצד אחד, וקשרים אישיים חזקים מצד שני, מגבירים את הנכונות של אנשים להישאר ולהתבסס בשכונה שהם גרים בה. ראינו כי Venn יכולה לעודד שלוש התנהגויות לשיפור תחושת החיבור של אנשים: טיפוח קשרים חברתיים ואנושיים בין השכנים; תמיכה בכלכלה המקומית; עידוד יוזמות קהילתיות לשיפור החיים בשכונה. ראינו ששכונה לא נוצרת בידי אנשים שעוברים בה, אלא בידי אותם דיירים שנשארים. המטרה שלנו היא לגרום לאנשים לרצות להישאר לטווח ארוך, וליטול חלק פעיל בקהילה ובבניית שכונות המגורים שלהם".

דובי פרנסס, מנהל קרן Group 11, שהובילה את סבב הגיוס הנוכחי: "אין צורך בנתונים כדי להבין שאנשים משתוקקים לחיבור וקשר, ולמרות זאת, המספרים של Venn מדברים בעד עצמם. אנשים רוצים לחיות בקהילות שמקנות להם תחושת שייכות, ו-Venn מצאה את הדרך להשיג זאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, מומחיות וניסיון רב".


תגיות