אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המחזה "אהבה ומגפה" בקאמרי: "ניסינו לקעקע את התקופה ולהבין אותה" אוראל כהן

המחזה "אהבה ומגפה" בקאמרי: "ניסינו לקעקע את התקופה ולהבין אותה"

"אהבה ומגפה" שעולה בתיאטרון הקאמרי, מביאה ארבעה סיפורים המתרחשים במלונית קורונה ונכתבו בשיא ההתפרצות. "אולי לא היתה לנו פרספקטיבה אבל מצד שני הרגשות היו עדיין טריים", אומר הבמאי עירד רובינשטיין

02.06.2021, 15:16 | מאיה נחום שחל

המחזה: ארבעה סיפורים פרועים המתרחשים במלונית קורונה, ונכתבו בשיא המגפה על ידי חמישה מחזאים. שרה מהימין תקועה בחדר עם בחור גיי שמאלן; סאונדמן מובטל מבריח למלונית זונה ליום ההולדת שלו; זוג שעומד להתגרש נכנס לבידוד; וסיפור עם אלמנטים דיסטופיים על מתנגדת משטר שנכלאת בטענה שהיא מפיצת על של המחלה ולא ברור אם זו סכנה אמיתית, או שיש אינטרסים פוליטיים מאחורי המעשה.

מעבר לעיסוק במגפה ההצגה כוללת סיפורים אנושיים על מערכות יחסים, אהבות, אכזבות, דינמיקה בין בני אדם. אלה תמיד רלוונטיים ומעוררי הזדהות.

ציטוט למזכרת: "העולם זה בלאגן. דברים נשברים, וירוסים משתדרגים ונישואים מתפרקים".

קראו עוד בכלכליסט:

הבמאי: עירד רובינשטיין. במאי הבית של תיאטרון הקאמרי. זוכה פרס התיאטרון לבימוי על "מלך הכלבים" (בית ליסין) ו"רומיאו ויוליה" (באר שבע). ביים בתיאטרונים השונים את  "1984", "אותלו", "במנהרה", "מיזרי" ו"הנכד". בוגר בית צבי שבחר להתמקד בתחום הכתיבה והבימוי ויצר לעצמו שפה בימתית אסתטית ייחודית.  

העבודה: ערב הקורונה היה אמור רובינשטיין להעלות הצגה אחרת אבל הרגיש שאי אפשר לדלג על התקופה הזו ולנסות להבין מה קרה פה. העבודה התחילה בשיא המגפה עם מסכות על הפנים, הצוות הפסיק לעבוד בסגרים ואז חזר. 

"נתנו לחמישה כותבים שונים לנסות לקעקע את התקופה ולהבין מה אפשר להעלות על במה", מספר רובינשטיין. "הדברים נכתבו תוך כדי הקורונה. כאמנים אנחנו מחפשים משמעות לדברים, אם יש כזאת, אני לא יודע אם יש לנו תשובות אבל חיפשנו משהו מעניין, משעשע, פוליטי ונוגע ללב. כל אחד הביא את הקול שלו ולכן נחמד לראות אותם אחד אחרי השני כדי לא לערבב את הצבעים והטעמים. 

אלה סיפורים קצרים וזה כמו אנתולוגיה, כמו ספר של אתגר קרת במובן של החוויה של לייצר מסיפורים קצרים הצגה אחת גדולה. אין לנו עדיין את הפרספקטיבה אבל מצד שני הברזל חם עכשיו וכל הרגשות טריים. זה לנסות להקפיא אדוות במים. להקפיא את הרגע ולהגיד עליו משהו".

השחקנים נדב נייטס וכנרת לימוני עם הבמאי עירד רובינשטיין, מתוך החזרות של "אהבה ומגפה" בקאמרי. לנסות להפוך את הסיטואציה לסוריאליסטית, אוראל כהן השחקנים נדב נייטס וכנרת לימוני עם הבמאי עירד רובינשטיין, מתוך החזרות של "אהבה ומגפה" בקאמרי. לנסות להפוך את הסיטואציה לסוריאליסטית | אוראל כהן השחקנים נדב נייטס וכנרת לימוני עם הבמאי עירד רובינשטיין, מתוך החזרות של "אהבה ומגפה" בקאמרי. לנסות להפוך את הסיטואציה לסוריאליסטית, אוראל כהן

"מה שאותי הגניב זה לנסות להפוך את הסיטואציה לקצת סוריאליסטית, לחפש את השיעור שיש פה מהשנה המטורפת הזו שכולנו עברנו", אומרת בת חן סבג שכתבה את אחד הסיפורים. "השתמשתי בדימוי של זונה שמסרבת להתפנות ולהרפות, אבל באיזשהו מקום פוקחת את עיניו של הגיבור ומוציאה אותו לדרך חדשה".

בעבודת הבימוי כיוון עירד למשהו קליפי-פופי והמוזיקה בהתאם. "ניסיתי לתפוס את התקופה ולקחת מוזיקה בהתאם. נראה לי שנשתמש בנגה ארז ובבילי אייליש, אבל זה לא סגור סופית. יש גם פרדי מרקורי וגם רועי ירקוני יעשה פה כמה דברים".

הבמה: גם התפאורה שעיצב ערן עצמון התחילה כאילוץ. קובייה שקופה מסתובבת שהיא חדר המלון. היא נבנתה במקור כשעוד חשבו שיוכלו להופיע איתה באוויר הפתוח כשהשחקנים בפנים והקהל בחוץ שומע דרך רמקולים או אוזניות. "רצינו ללכת עם המציצנות עד הסוף וכך זה נולד. אנחנו שמחים שכבר יכולים להופיע באולם אבל עדיין הדבר הזה יודע לצאת החוצה, ומי יודע, אולי זה עוד יקרה מתישהו".

ההצגה: "אהבה ומגפה"

מאת:  בת חן סבג, ג'ייסון דנינו הולט, יואב שוטן-גושן, עירד רובינשטיין וגור קורן.

תיאטרון: הקאמרי

הצגה ראשונה: 4.6.21

משתתפים: קרן מור/כנרת לימוני, נטע גרטי, נדב נייטס ונדב אסולין.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות