אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מודל היברידי:  2 חברות הייטק חולקות משרד משרדי Jeeng ו־Comeet | צילום : Joanna Wayburn

מודל היברידי: 2 חברות הייטק חולקות משרד

Jeeng ו־Comeet החלו לשכור ביחד משרד בתל אביב. העובדים של אחת מגיעים בשני ורביעי, ושל השנייה בראשון, שלישי וחמישי: “חבל לשלם שכר דירה מלא". ואיך זה פועל? “לכל עובד יש מקום קבוע, אך לא משאירים פריטים אישיים על השולחן"

03.06.2021, 08:09 | דותן לוי

שוק המשרדים מתאושש, חברות רבות מבינות שלמרות יתרונות העבודה מהבית הן מוכרחות להמשיך להחזיק משרד, ומודל התעסוקה ההיברידי, המשלב עבודה מהבית ובמשרד, תופס תאוצה ומוביל לפתרונות יצירתיים כמו זה של חברות ההייטק Jeeng ו־Comeet. השתיים החלו לחלוק משרד משותף בתל אביב – ובהתאם לכך את ימי השבוע. 

קראו עוד בכלכליסט:

נכון להיום, חברות רבות מתירות עבודה חלקית מהבית, הן מתוך הבנה שניתן ליישם זאת בהצלחה והן מהדרישה שעולה מצד העובדים. בחברת הטכנולוגיה Jeeng, שמעסיקה כ־30 עובדים, הגיעו למסקנה שהמודל של שכירת שטחים שנותרים לא מנוצלים בכל השבוע הוא בזבזני מדי, ולאחר כמה שנים בחללי עבודה משותפים גם מהלך כזה מיצה את עצמו מבחינתם. הרעיון שעלה היה לשכור שטח שינוצל באופן מלא על ידי שתי חברות שיכולות לחלוק בו. בדצמבר 2020 היא איתרה צורך דומה אצל חברת Comeet, המעסיקה 25 עובדים. שתי החברות עברו מחלל עבודה משותף לשטח של 450 מ"ר ששתי החברות שכרו בבניין משרדים ברחוב נח מוזס בתל אביב. החברות חסכו במהלך כ־50% מדמי השכירות והן משלמות כעת לפי הערכות כ־40 אלף שקל בחודש. 

משרדי Jeeng ו־Comeet , צילום : Joanna Wayburn משרדי Jeeng ו־Comeet | צילום : Joanna Wayburn משרדי Jeeng ו־Comeet , צילום : Joanna Wayburn

לדברי הדר בר־קט, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Jeeng, במשך שנים הם שכרו משרדים בחללי עבודה משותפים, אך הרגישו שזה פחות מתאים לשלב הגדילה של החברה. "תמיד עבדנו במתכונת היברידית, בדרך כלל יומיים מהבית ועכשיו אנחנו עובדים יומיים מהמשרד. הרגשנו שחבל לשלם שכר דירה מלא. חברה מהצוות שלי כתבה בקבוצה של אנשי משאבי אנוש שאנחנו מבקשים לחלוק משרדים, וכולם הרימו גבה מלבד חברה אחת שחזרה אלינו". כיום שתי החברות חולקות משרדים משותפים. העובדים של Jeeng מגיעים למשרד בימים שני ורביעי, והעובדים של Comeet בימים ראשון, שלישי וחמישי.

חשוב לזכור שבעלי משרדים להשכרה מתמודדים היום עם היצע לא מבוטל של משרדים פנויים בתל אביב, כך שהכוח נמצא בעיקר בידיים של השוכרים. לפי בר־קט, בעל הנכס קיבל בהבנה את העסקה המוזרה, ומה שנותר לאחר ההסכמות בין הצדדים היה ללמוד איך גורמים למהלך כזה להצליח ברמה המעשית.

"את הכללים שמאפשרים לעשות את זה למדנו תוך כדי תנועה. למשל לכל עובד יש מקום קבוע, אבל לא משאירים פריטים אישיים על השולחן. כולם עובדים עם מחשבים ניידים, אז אין בעיה. לכל חברה יש אזור משלה לציוד משרדי, וכיוון שכבר אין ניירות גם אין יותר מדי ציוד משרדי. את הוצאות המטבח והקפה אנחנו חולקים, ומעבר לימי הפעילות כל חברה יכולה להביא עד חמישה עובדים גם בימים של החברה השנייה". 

עוד מספרת בר־קט כי “לכל חברה יש חדר קטן שנעול במפתח ובו מרכזים את הדברים הרגישים כמו ניהול החשבונות. מקומות הישיבה הם גמישים עבור מרבית העובדים, כולל המנכ"ל ומשאבי אנוש, ורק למפתחים יש אזור שהוא די קבוע". בר־קט מציינת כי המהלך עבר בהצלחה מרובה, עד כי שתי החברות גם יוזמות כעת פעילויות משותפות. 


תגיות