אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פוםוום תצלם בלעדית ב־15 פארקי ענק בעולם צילום: אי פי איי

פוםוום תצלם בלעדית ב־15 פארקי ענק בעולם

החברה לצילום מבקרים בפארקי שעשועים ואתרי בילוי חתמה על הסכם עם מרלין לפעילות בלגולנד, מוזאון מאדאם טוסו והגלגל הענק בלונדון. החוזה צפוי להניב לה הכנסות של עד 100 מיליון דולר בחמש שנים

06.06.2021, 20:07 | חזי שטרנליכט

תהליך היציאה מהקורונה בעולם מעלה חיוך על פני המשקיעים במניות חברת התוכנה פוםוום (Pomvom), שמפעילה מערכות לצילום מבקרים בפארקי שעשועים בארצות הברית, בבריטניה ובמדינות נוספות באירופה. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם בלעדיות לחמש שנים עם מרלין אינטרטיינמנטס ׁ(Merlin Entertainments) ב־15 מפארקי השעשועים שלה בארצות הברית ובאירופה — הסכם שייצר לה הכנסות של 100-75 מיליון דולר. מניית פוםוום, שהונפקה בתחילת מרץ, עלתה ב־129% מאז, והיום היא הגיבה בעלייה של 4% בתום המסחר בבורסת תל אביב.


קראו עוד בכלכליסט:


6%-8% מהמבקרים רוכשים תצלומים

12 מהאתרים שבהסכם ממוקמים באירופה, ובהם פארקי לגולנד, מוזאון מאדאם טוסו בלונדון והגלגל הענק, הלונדון איי. שלושה פארקים נמצאים בארצות הברית, במדינות פלורידה, קליפורניה וניו יורק. בשניים מהפארקים בארצות הברית פוםוום לא סיפקה עד כה את שירותיה — לגולנד קליפורניה ולגולנד ניו יורק, שנפתח באחרונה ובפיתוחו הושקעו מאות מיליוני דולרים.

פוםוום מספקת שירותי צילום דיגיטלי מבוססי בינה מלאכותית. למשל למבקרים שעולים על אטרקציה בפארק, שאינה מאפשרת צילום — או שהנהלת הפארק אוסרת זאת — מוצע לרכוש תצלום חווייתי שאותו הם יכולים לפתח באמצעים שונים. 

עלות צילום ממוצע בפארקים בבריטניה היא 30 ליש"ט (138 שקל), ופוםוום ומרלין יתחלקו באופן שווה בהכנסות מהמכירות שלהם. שיעור המבקרים שרוכשים תצלומים הוא 6%-8%, כך שעל כל מיליון מבקרים בפארק נמכרים 80-60 אלף תצלומים.


פארק לגולנד בווינדזור, בריטניה. 2 מיליון מבקרים בממוצע בשנה ☺, צילום: אי פי איי פארק לגולנד בווינדזור, בריטניה. 2 מיליון מבקרים בממוצע בשנה ☺ | צילום: אי פי איי פארק לגולנד בווינדזור, בריטניה. 2 מיליון מבקרים בממוצע בשנה ☺, צילום: אי פי איי

מספר המבקרים הממוצע בכל אחד מפארקי לגולנד בעולם, בשנה שאינה שנת קורונה, עומד על 2 מיליון איש, ומספר המבקרים בפארקי המותג הכלולים בהסכם עמד בשנה "רגילה" על 30-25 מיליון איש.

אינפו היציאה מהקורונה מצטלמת יפה בעדשה של פוםוום אינפו היציאה מהקורונה מצטלמת יפה בעדשה של פוםוום אינפו היציאה מהקורונה מצטלמת יפה בעדשה של פוםוום


במונחי החוזה עם מרלין מדובר בהכנסות של 35 מיליון דולר בשנה בעידן פוסט־קורונה — ושל 200-150 מיליון דולר לחמש שנות החוזה. על פי חלוקת ההכנסות בין שתי החברות, צפוי הנתח של פוםוום להיות 100-75 מיליון דולר.

2020: ההכנסות זינקו וההפסד העמיק

הדו"חות הכספיים העדכניים ביותר של פוםוום הם לסיכום שנת 2020, מכיוון שהחברה מוגדרת תאגיד קטן ולכן מדווחת רק פעם בחצי שנה. החברה סיכמה את השנה שעברה עם הכנסות של 29 מיליון שקל, עלייה חדה לעומת הכנסות של 30 אלף שקל ב־2019. לעומת זאת, ההפסד של פוםוום גדל, מ־6.7 מיליון שקל ב־2019 להפסד של 16.3 מיליון שקל ב־2020.

ההסכם בין פוםוום למרלין הוא המקיף ביותר שנחתם עד כה בתעשיית התיעוד החווייתי, שכן הוא לחמש שנים ול־15 אתרים. עד היום לא נחתם הסכם שמקיף את כל אתרי לגולנד של מרלין באירופה ובארצות הברית, אלא לכל פארק היה הסכם נפרד, ואלה היו לרוב עד שלוש שנים בלבד.

מרלין היא מפעילה גלובלית של פארקי שעשועים ובילוי, ונחשבת אחת הגדולות בתחומה. לחברה יותר מ־130 אתרים ב־25 מדינות. לפני מגפת הקורונה דיווחה מרלין על כ־67 מיליון מבקרים בשנה באתריה השונים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות