אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טריפאקשנס מקימה מרכז פיתוח בישראל צילום: יחצ

בלעדי

טריפאקשנס מקימה מרכז פיתוח בישראל

החברה מציעה מערכת לתכנון והזמנת נסיעות עסקיות ולה מרכז בארה"ב, שבמהלך הקורונה פוטרו בו מאות עובדים. מייסד משותף אילן טוויג: "אנחנו בתנופת גיוסים מטורפת". מאז הקמתה גייסה טריפאקשנס 790 מיליון דולר

08.06.2021, 09:06 | מאיר אורבך

חברת התיירות העסקית טריפאקשנס (TripActions) מקימה מרכז פיתוח בישראל, כך נודע לכלכליסט. המרכז שמעסיק כבר עשרות עובדים ינוהל על ידי עופר בר דוד שיהיה מנהל המחקר והפיתוח של החברה. משנה שעברה ניהלה החברה פעילות שיווקית בישראל. 

קראו עוד בכלכליסט:

טריפאקשנס הוקמה ב־2015 על ידי שני יזמים ישראלים – אריאל כהן המנכ"ל ואילן טוויג סמנכ"ל הטכנולוגיות. היא מציעה מערכת לתכנון והזמנת נסיעות עסקיות וניהול הוצאות. בר דוד שהוא בעל ניסיון רב בעולם הפיתוח עבד עם טוויג במספר חברות והוא ינהל את המרכז מארצות הברית כאשר במקביל תשכור החברה מנהלים שינהלו את האתר הישראלי ויעבדו מולו.

"אנחנו בתנופת גיוסים מטורפת. היינו החברה הראשונה שנפגעה בקורונה כי אנחנו חברת טרוול ופיטרנו מאות עובדים בזום. ההתאוששות הגיעה לשמחתנו במהרה והצלחנו לגייס כסף רב. התחלנו  לפני חודשיים בטירוף גיוסים וגדילה. אני רוצה להכפיל את ארגון הפיתוח. יש לנו 100 מפתחים ומגייסים כל יום כמה עובדים והמטרה היא להכפיל את המספר את הצוות", אומר לכלכליסט אילן טוויג, אחד ממייסדי החברה וה-CTO שלה. 

"אני רוצה לגדול בארץ כמה שנוכל ורוצה לראות שנגיע גם למאות עובדים. זה תלוי כמה מהר נגייס ונמשיך לגדול. זה עבורנו אתר אסטרטגי  שיעזור לעמוד ביעדי הגדילה ובלעדיו לא נוכל לעמוד ביעדים אלה". 


מימין: אילן טוויג ואריאל כהן, טריפאקשנס , צילום: יחצ מימין: אילן טוויג ואריאל כהן, טריפאקשנס | צילום: יחצ מימין: אילן טוויג ואריאל כהן, טריפאקשנס , צילום: יחצ


משבר הקורונה תפס את חברת טריפאקשנס בלב ההסתערות על עולם התיירות העיסקית. אילן טוויג מסביר לכלכליסט איך החברה עברה אותו: "ירדנו מהכנסות עצומות לכמעט אפס. הרגשנו אחריות שאסור לשרוף כסף ולא היה חשש קיומי לחברה, היה לנו כסף בקופה ואם היינו יודעים שייגמר תוך חצי שנה שנה, לא היינו מפטרים. אבל בגלל חוסר הוודאות נאלצנו לפטר מאות עובדים. לאחר מכן פנינו לגייס הרבה כסף במהירות. באותה עת  היתה ההבנה שגם בתקופה הזו יש הרבה לקוחות שלנו שצריכים אותנו. כבר במרץ היו מקרים בכל העולם והיו הנחיות חדשות של ה-CDC כל יום לאן מותר ואסור לסע. פיתחנו קורונה דשבורד היום הוא חלק מהמערכת אבל כנוסע יכולת לדעת מה קורה ולאן מותר ואסור לסע". 

"שינינו את המודל העסקי בקורונה"

טוויג מציין כי "אם יש לך עובדים שחוזרים ממקומות אסורים או מחייבי בידוד הם יקבלו הודעה על בידוד. זו היתה תקופת דעיכה של כמה חודשים. עשינו שני דברים, הבנו שלגבי המודל העיסקי של שימוש במערכת - אנחנו חייבים לחשוב על זה שוב. הקמנו קו מוצרים חדש סביב הוצאות כרטיסי אשראי לעובדים. כרטיסים שמופעלים אוטומטית ונסגרים אוטומטית. הדבר השני היה להבין שיש לקוחות שצריכים אותנו עכשיו ובמהירות ורבים מהם באו לעבוד איתנו בלב המשבר. כל מה שהחברה עשתה מבחינה עסקית עד מרץ 2020 ובתקופה מאז - הכפלנו מבחינת לקוחות מה שעשינו בחמש וחצי שנים, בשנה אחת של קורונה. ברגע שפייזר ומודרנה דיווחו על חיסונים פנו אלינו שורה של משקיעים שנכנסו לחברה".

בינואר האחרון גייסה החברה 155 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר בסבב E. את הסבב הובילה קרן אנדריסן הורוביץ, שכבר השקיעה בעבר בחברה, והשתתפו בו גם משקיעים חדשים, ביניהם: קרן Addition Ventures והמשקיע אלדד גיל, וכן המשקיעים הקיימים בחברת הקרנות לייטספיד, זאב ונצ'רס של אורן זאב ו-Greenoaks Capital. משקיעה בולטת נוספת בחברה היא Group 11 של דובי פרנסס.

מאז הקמתה גייסה טריפאקשנס 790 מיליון דולר ומאז פריצת הקורונה גייסה החברה למעלה מחצי מיליארד דולר בקווי אשראי בהובלת סיליקון וואלי בנק ובהשתתפות גולדמן זאקס וקומריקה בנק (Silicon Valley Bank with participation from Goldman Sachs and Comerica Bank).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות