אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה מזה שנים: מגמת עלייה במחירי חלק מרכבי השטח המשומשים רכבי שטח | צילום: תומר הדר

לראשונה מזה שנים: מגמת עלייה במחירי חלק מרכבי השטח המשומשים

לפי מחירון לוי יצחק, בחצי השנה החולפת מחירי המחירון של רכבי השטח של טויוטה עלו, אלו של מיצובישי שמרו על ערכם - ודווקא מחירי רכבי ג'יפ ירדו. הנתונים מפתיעים יחסית משום ששוק רכבי השטח המשומשים נמצא במגמת ירידה מסוימת בשנים האחרונות, בין היתר בגלל נושאי זיהום אוויר וצריכת דלק

09.06.2021, 09:42 | תומר הדר

מחצית השנה הנוכחית היא הראשונה בה מחיריהם של רכבי שטח משומשים מסוימים נמצאים במגמת עלייה - זאת לאחר מספר שנים של מגמה הפוכה; כך עולה מנתונים שהתפרסמו במחירון לוי יצחק.

קראו עוד בכלכליסט:

בשנים האחרונות נמצא שוק רכבי השטח המשומשים במגמת ירידה מסוימת, בין היתר בגלל נושאי זיהום אוויר וצריכת דלק - אבל הקורונה גרמה לעם ישראל לחפש חלופות לחופשות ולנופשים, מה שמתבטא בביקוש לרכבי השטח של טויוטה, מיצובישי ואחרות. הביקוש והעליות מתבטאים ברכבי השטח ה"קשוחים", כלומר אלה שמצוידים בהילוך כוח.

כך, מסקירת המחירון של לוי יצחק עולה כי טויוטה לנד קרוזר ארוך ברמת הגימור SELECT בן חמש שנים (כלומר מודל 2016) היה שווה במחירון ינואר 240 אלף שקל; במחירון יוני עלה ערכו של אותו לנד קרוזר ל-245 אלף שקל. רכב השטח הקשוח של טויוטה, ה-FJ קרוזר, שהגיע לישראל בעיקר ביבוא אישי, היה שווה בינואר האחרון 195 אלף שקל לרכב מודל 2016 – ובמחירון יוני אותו FJ קרוזר שווה 203 אלף שקל.

עליות המחירים אינן פוסחות גם על דגמים הרבה יותר ישנים, אבל בעלי מוניטין. כך, טויוטה לנד קרוזר 8V מודל 2008 עלה בינואר האחרון 136 אלף שקל, ומחירו כעת הוא 140 אלף שקל. יש להדגיש כי עליות המחירים הללו אינן משקפות את הביקוש בפועל, כלומר בעלי מכוניות דורשים בפועל עשרות אלפי שקלים מעל מחירי המחירון.

רכבי שטח, צילום: תומר הדר רכבי שטח | צילום: תומר הדר רכבי שטח, צילום: תומר הדר

במקרה של מיצובישי ולנד רובר נרשמו ירידות במחירים, אך הן מתונות מאוד. כך, בחצי שנה נשחק ערכו של לנד רובר דיסקאברי בשיעור מתון מאוד; לדוגמה, לנד רובר דיסקאברי S מודל 2016 שהיה שווה 207 אלף שקל ירד ל-205 אלף שקלים, כלומר 2,000 שקל בחצי שנה על רכב בשווי של כ-200 אלף שקל. מיצובישי פאג'רו, שכבר אינו מיובא לישראל, גם נהנה מירידת ערך מתונה מאוד. כך לדוגמה, מחיר פאג'רו דיזל DESERT מודל 2016 שהיה שווה בתחילת השנה 168 אלף שקל ירד ל-166 אלף שקל. לשם המחשה, מיצובישי אאוטלנדר אינטנס 2016, רכב בשווי נמוך בהרבה, ירד מ-93 אלף שקל ל-89 אלף שקל במהלך אותה תקופה.

במפתיע, דווקא ג'יפ, המותג המזוהה יותר מכל עם שטח, לא נהנה במחירון לוי יצחק מעליית הערך של טויוטה או משמירת הערך היחסית של מיצובישי. כך למשל רנגלר ספורט ארוך מודל 2016 היה שווה בתחילת השנה 175 אלף שקל - אך מחיר אותו רכב ירד ל-167 אלף שקל. גרסתו הקשוחה של הרנגלר - ה"רוביקון" - סבלה גם היא מירידת ערך, כאשר רוביקון מודל 2016 היה שווה בתחילת השנה 192 אלף שקל לדגם הארוך - ומחירו ירד ל-184 אלף שקל.

יש לציין כי רכבים אלה אינם מופיעים כלל במחירון העממי של משרד התחבורה, ככל הנראה מכיוון שלא התקבלו דיווחים לגביהם.

תגיות