אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גלנט: "מערכת החינוך שנות דור אחורה מבחינת טכנולוגית" יואב גלנט, שר החינוך | צילום: עמית שאבי

גלנט: "מערכת החינוך שנות דור אחורה מבחינת טכנולוגית"

שר החינוך היוצא הודיע שיפרסם היום את החלק התקציבי של רפורמת עצמאות מנהלי בתי הספר. בשלב ראשון יהיה מדובר באלפי שקלים בלבד, אבל בהמשך לדבריו יועברו עשרות אלפי שקלים

09.06.2021, 10:38 | שחר אילן

שר החינוך היוצא יואב גלנט אומר ש"מערכת החינוך נמצאת שנות דור מאחורה מבחינה טכנולוגית". לדבריו, "פעלנו לקדם לעידן הבא. חילקנו 150,000 מחשבים, בשומר החומות מרגע שהוחלט ומיליון תלמידים עברו ללמידה מרחוק". גלנט אמר את הדברים בכנס איגוד מנהלי מחלקות החינוך שנערך בעין בוקק.

קראו עוד בכלכליסט:


גלנט גם הודיע שיפרסם את החלק התקציבי של רפורמת העצמאות למנהלים כבר היום. זאת, 4 ימים לפני שהוא עומד לעזוב את המשרד. לדבריו, המנהלים יקבלו "וואוצ'רים בסך אלפי שקלים ובעתיד עשרות אלפי שקלים ותהיה להם עגלת קניות. כך יוכלו להחליט האם הם רוכשים שעות תגבור לתלמידים, מחשבים, שעות תרבות או טיול שנראה להם חשוב". הוא לא פרט סכומים אבל קשה לראות איך הדברים האלה קורים בסכום של אלפי שקלים בלבד.


יואב גלנט, ברקע תלמידות ותלמידים בבית ספר, צילום: נמרוד גליקמן, שלו שלום יואב גלנט, ברקע תלמידות ותלמידים בבית ספר | צילום: נמרוד גליקמן, שלו שלום יואב גלנט, ברקע תלמידות ותלמידים בבית ספר, צילום: נמרוד גליקמן, שלו שלום


לפני שבועיים הציג גלנט את תוכנית גפ"ן (גמישות פדגוגית וניהולית) שמגדילה את האפשרות העומדת לרשות המנהלים לנייד שעות לימוד בין מקצועות מ-15% ל-30%. אמצעים נוספים להרחבת הגמישות יהיו לימודים שמשלבים מקצועות שונים וכן אפשרות ללמד עד יום לימודים מרחוק. ארגון המנהלים "מנהיגים" טען בתגובה שמדובר בהנצחת הגמישות הקיימת וכן שאין גמישות ללא אפשרות לשנות היקפי משרה של מורים.

גלנט דיבר על הבעיה הקשה של העדר עצמאות למנהלים. לדבריו, "הנקודה המדאיגה ביותר בעיניי...הסתכלתי על המנהל הממוצע, למנהל בית הספר יש אחריות גדולה בצד הפדגוגי, החינוכי ערכי בטיחותי וכו'... אבל למנהל יש מעט סמכויות וככה אי אפשר לעבוד. אי אפשר לשבת בירושלים ולתת הנחיות איך לעשות ומה לעשות למי שבקריית שמונה או חיפה". 

הוא טען ש"הובלתי קו שמאפשר יותר סמכויות, יותר גמישות מחשבתית. אנחנו מתווים קווים מנחים, מהיכן אסור לסטות ובתוך אלה המנהל מוביל. כך יכול המנהל להיות גם יותר קשוב וממוקד לרצון התלמידים לרצון ההורים ולצורכי התלמיד בית הספר והשאיפות".


תגיות