אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלי מותג ישראלי? יצרנים? מכירות באמזון: 5 כללים - כך תעשו את זה נכון צוות AdvantiQs במשרדי החברה. | צילום: בניה בן דוד

בעלי מותג ישראלי? יצרנים? מכירות באמזון: 5 כללים - כך תעשו את זה נכון

14.06.2021, 11:01 | בשיתוף AdvantiQs


אם נדמה לכם שכולם מוכרים היום באמזון, אתם צודקים. זוהי פלטפורמת המכירות הגדולה ביותר בעולם ודרכה נעשות 50% מעסקאות המסחר המקוון בארה"ב. כמעט כל עסק, החל מיצרני ענק ועד לחנויות פרטיות, משתמשים באמזון או בפלטפורמות דומות על מנת להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם. אמזון הסירה את המגבלה הגאוגרפית ובכך מאפשרת לעסקים להרחיב את השווקים אליהם הם פונים ולהגיע ללקוחות שבעבר לא היו מצליחים להגיע אליהם. 

אמזון הוא באמת השוק הגדול ביותר בעולם - דמיינו קניון ענק ממדים עם 450 מיליון לקוחות פוטנציאלים. בגלל גודל השוק, פוטנציאל ההצלחה הוא עצום. עד לפני כמה שנים, כשמספר המוכרים היה נמוך הרבה יותר והתחרות הייתה פחותה משמעותית, למכור באמזון היה פשוט הרבה יותר. ככל שאמזון הצליחה, הרגולציה, העמלות והתחרות הפכו להיות שוברי שוויון קריטיים. 

כשאנחנו - ב-AdvantiQs בוחנים התאמה של עסקים פוטנציאליים למכירות באמזון - לניהול או לרכישה - יש כמה פרמטרים שקובעים את הכדאיות מבחינתנו. אם אתם חושבים לפתוח חנות באמזון - כדאי שתמשיכו לקרוא.

1. התקציב - מפה הכל מתחיל

להיכנס לאמזון לוקח זמן, וגם כסף. יש לא מעט תהליכים שצריך לעבור על מנת שתוכלו למכור את המותג שלכם באמזון. חשוב לקחת בחשבון עלויות לא מעטות ולהבין שבגלל שהלקוחות שלכם לא רואים את המוצר פיזית, רשומות המוצר שלכם הן הכלי שלכם להעביר ללקוח מה הוא מקבל כשהוא קונה את המוצר. רשומת המוצר היא כלי המכירה הכי חשוב שלכם, ולכן צריך להשקיע בה. מחקר מילות מפתח, כתיבת תוכן מקצועי, תמונות מקצועיות, וידאו, אינפוגרפיקות, ועוד ועוד - יצירה של רשומת מוצר טובה עולה לא מעט.  

קחו בחשבון את עלות הייצור והשילוח, עמלות, מיסוי, ותקציב פרסום. תכינו לעצמכם תקציב ואל תצפו למכירות מדהימות מהחודש הראשון. לרוב המוחלט של המוכרים לוקח כמה חודשים טובים לראות מכירות משמעותיות. 

2. מחיר - תאכל'ס, כמה המוצר שלכם יעלה?

בשורה התחתונה, המטרה היא למכור ולהרוויח כסף. בתהליך התמחור צריך לקחת בחשבון מספר גדול של משתנים. 

  • עלויות הייצור
  • עלויות שילוח (שעלו משמעותית בתקופת הקורונה ועדיין לא ירדו)
  • תקציבי הפרסום והקידום באמזון
  • העמלות שאמזון גובה (יש כמה עמלות, מסתכמות בכ- 30% ממחיר המכירה של המוצר באמזון)
  • המחיר של המתחרים
  • עלויות ניהול מותג באמזון (אופציונלי)

אם שקללנו את כל המשתנים הללו ובסוף נשארנו עם רווח שלא מספק אותנו, חבל על כל שקל שנשקיע בחנות באמזון. אבל, וזה אבל חשוב, צריך לזכור שבשוק בעל גמישות מחירים מאוד גדולה כמו אמזון, למחיר טוב יש השפעה מכרעת על כמות המכירות הפוטנציאליות. צריך למצוא את האיזון הנכון.

צוות AdvantiQs במשרדי החברה., צילום: בניה בן דוד צוות AdvantiQs במשרדי החברה. | צילום: בניה בן דוד צוות AdvantiQs במשרדי החברה., צילום: בניה בן דוד

3. מוצר איכותי ורלוונטי - איך נדע שזה המוצר הנכון? 

בתור התחלה, חשוב לוודא שהמוצר איכותי ומשתלם. מוצרים בעייתיים יביאו איתם דירוג גרוע וביקורות לא טובות, ותמצאו את עצמכם תקועים עם מלאי שאף אחד לא רוצה לקנות. ההבדל בין דירוג מוצר של ארבעה כוכבים לארבעה וחצי ומעלה הוא קריטי.

בגלל גודל השוק העצום של אמזון, כנראה שתמיד יהיה שוק למוצר שלכם. אבל, ישנן נישות מצליחות יותר ומצליחות פחות, תחרותיות הרבה יותר והרבה פחות. חשוב מאוד לבצע מחקר שוק מעמיק של הנישה באמזון. ישנם כלי מחקר רבים בהם ניתן להיעזר ע"מ להבין פרמטרים חשובים לפני ניסיון חדירה לשוק. חשוב לשווק את המוצר בצורה נכונה. אם פעם היה מספיק להעלות רשומה פשוטה עם כמה תמונות, היום לא תגיעו עם זה לשום מקום. רשומה רצינית, תמונות ברמה הגבוהה ביותר ושיווק אגרסיבי וחכם במערכת הPPC של אמזון הם תנאי הכרחי לניסיון להצליח בג'ונגל.

4. מתחרים - דע מול מי אתה עומד 

כמו שאמרנו, היום מספר המוכרים באמזון הוא עצום. כמה מאות אלפים הצטרפו רק מתחילת השנה הנוכחית. כמעט בכל תת-נישה יש המון מוכרים שהתחילו למכור בה הרבה לפניכם. חשוב לבדוק מה היתרון היחסי והבידול שלכם על פני המתחרים. חשוב מאוד לבדוק את התמחור של המתחרים, מתי הם התחילו למכור, האם יש כמה בסט סלרים שהשתלטו על הנישה, כיצד המוצר שלכם שונה או טוב יותר והאם תוכלו להתחרות במחירי השוק. 

נישות רבות כבר כ"כ רוויות במוכרים חזקים וגדולים שצריך כיסים מאוד עמוקים והרבה אומץ ע"מ לנסות להתחרות בהם. החכמה היא לדעת להתברג היום בתת-נישות שהן עדיין לא רוויות לחלוטין.

בדרך להצלחה באמזון, עוצרים בAdvantiQs. צוות לקוח בפעולה. , צילום: בניה בן דוד בדרך להצלחה באמזון, עוצרים בAdvantiQs. צוות לקוח בפעולה. | צילום: בניה בן דוד בדרך להצלחה באמזון, עוצרים בAdvantiQs. צוות לקוח בפעולה. , צילום: בניה בן דוד

5. סבלנות - לאט ובטוח, בסוף זה ישתלם

מי שנכנס לאמזון עושה השקעה לטווח ארוך. דעו שאתם נכנסים לתהליך לא פשוט, אבל כזה שיכול להניב לכם רווח עצום ולקדם את העסק שלכם בצורה שלא חלמתם עליה. לכן, הסבלנות פה לגמרי משתלמת. מה שנהדר באמזון זה היכולת לפתוח חנות בקניון הגדול בעולם בעלויות נמוכות בהרבה מפתיחה של חנות בקניון המקומי. התחרות קשה והג'ונגל סבוך, אך המאמץ יכול להגדיל משמעותית את נפח המכירות באמזון, לפתח את המותג שלכם ולפתוח אפיקים להתרחבות גלובלית.

אם הגעתם עד לפה, ואתם יודעים שיש לכם את כל מה שצריך בשביל לקחת את העסק או המותג שלכם לאמזון אבל מרגיש לכם גדול לעשות את זה לבד - דברו איתנו.  

AdvantiQs היא חברה לניהול ורכישת חנויות ומותגים באמזון. התחלנו את מסענו בג'ונגל של אמזון לפני 7 שנים ומאז הפכנו לחברה המובילה בישראל לניהול חנות באמזון , וניהול מותגים וחברות באמזון ברחבי העולם. אנו מנהלים למעלה מ30 חברות ישראליות ובינלאומיות ורוכשים מותגים מוצלחים שנמכרים באמזון.

תגיות

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות