אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לואי ויטון הציג תערוכה בתוך הפסל של דני קרוון בצרפת צילום: לואי ויטון

לואי ויטון הציג תערוכה בתוך הפסל של דני קרוון בצרפת

את הקולקציה החדשה שלו בחר בית לואי ויטון להציג בתוך פסל סביבתי של האמן המנוח. "זו הבעה של התלהבות", אמר המעצב ניקולה גסקייה

17.06.2021, 08:11 | עילית מינמר

(ציר ה־X הגדול), יצירתו המרהיבה מ־1989 של האמן והפסל החשוב דני קרוון שנפטר החודש. כמו רבות מעבודותיו של קרוון ברחבי העולם, גם המקום הזה יוצר סביבה הרמונית ומזמינה, משלב צמיחה וזרימת מים ומשחקי אור וצל ומזמין את בני האדם להיות חלק ממנו. 

קראו עוד בכלכליסט:

ואין תפאורה ראויה יותר לקולקציה מהפסל המונומנטלי הזה: מהגשר האדום על רקע השמים הכחולים ובין צמרות העצים הירוקות, שאפשר לראות בו גשר המוביל את ההולך בו אל מחוץ לזמן, למקום עתידני או לחלופין למקום אוטופי מן העבר. לדברי גסקייה, הגשר הרטרו־פוטוריסטי הזה שניצב במרכזו של פארק ענק הביא אותו למחשבה על סרט המדע הבדיוני “סטארגייט” העוסק במעברים בין מקומות וזמנים. "היום", אמר, "אנו יכולים לדמיין עבר כזה שיוביל למקום אחר, רחוק מכאן".


התצוגה של לואי ויטון על הגשר שעיצב דני קרוון. אווירה של שחרור ושמחה, צילום: שאטרסטוק התצוגה של לואי ויטון על הגשר שעיצב דני קרוון. אווירה של שחרור ושמחה | צילום: שאטרסטוק התצוגה של לואי ויטון על הגשר שעיצב דני קרוון. אווירה של שחרור ושמחה, צילום: שאטרסטוק


התחושה שסיפק הפסל של קרוון היתה של שחרור והיה משהו שמח בקולקציה, ששידרה הלך רוח אופטימי. אולי אלה החיסונים לקורונה ודעיכת המגפה לאטה: הגזרות היו משוחררות, והצבעוניות עזה, וגם הבדים העשירים והפרינטים הבולטים התייחסו לעולמות דמיוניים ולגלקסיות רחוקות. פריטים מסוימים מוויניל מבריק הזכירו את עיצוביו של המעצב הצרפתי אנדרה קוראז' משנות ה־60 עם רפרנסים לעידן החלל, היקר כך נראה ללבו של גסקייה, וקריצה לתיירות החלל המתרקמת, אולי גם כמחווה למותג היוקרה שנוסד ב־1854 ושורשיו במסעות ועיצוב קופסאות לנסיעות ."זו הבעה של התלהבות", אמר גסקייה בראיון. "לעתים אקזוטיקה אינה רחוקה כל כך", הוסיף בהתייחסו לפסלו של קרוון.

דמה כי האופטימיות נושבת גם מכיוון התוצאות העסקיות: לואי ויטון המשתייך לקונגלומרט היוקרה הענק LVMH ספג ירידה במכירות בשנת הקורונה, שהביאה לירידה של 28% ברווח, אך ב־2021 ניכרת התאוששות, ועל פי דיווחים ברבעון הראשון, כבר הוצג רווח של 14 מיליארד יורו, עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


מתוך התצוגה, צילום: לואי ויטון מתוך התצוגה | צילום: לואי ויטון מתוך התצוגה, צילום: לואי ויטון


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות