אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 גוגל מעניקה לג'ויטיונס שווי של יוניקורן ג'ויטיונס

בלעדי

גוגל מעניקה לג'ויטיונס שווי של יוניקורן

הסטארט־אפ שמציע לימוד נגינה באפליקציה השלים גיוס של 50 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר, בהובלת גוגל ונצ’רס וענקית הטכנולוגיה קוואלקום. הכנסות החברה זינקו אשתקד ב־150%

21.06.2021, 06:46 | גולן חזני

אחד הסטארט־אפים המבטיחים של כלכליסט השנה קונה לו מעמד של יוניקורן. לכלכליסט נודע כי הסטארט־אפ ג'ויטיונס, שמציע למשתמשים ללמוד נגינה באמצעות אפליקציה, השלים בימים אלה גיוס של 50 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט:


עוד נודע כי מי שמובילה את הגיוס היא גוגל ונצ'רס, זרוע ההשקעות של גוגל, עם השקעה של 25 מיליון דולר, קרוב למחצית מסכום הגיוס. משתתפת נוספת היא ענקית הטכנולוגיה קוואלקום העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים וטכנולוגיות לתקשורת סלולרית.

עובדי הסטארט-אפ ללימוד נגינה ג עובדי הסטארט-אפ ללימוד נגינה ג'ויטיונס | ג'ויטיונס עובדי הסטארט-אפ ללימוד נגינה ג

בסבב השתתפו גם משקיעים קיימים של החברה. ג'ויטיונס גייסה עד היום 43 מיליון דולר בשלושה סבבים.

הסבב האחרון היה בסוף 2019 ובו גייסה החברה 25 מיליון דולר בסבב C בהובלת קומרה קפיטל ולצדה השתתפה בו אינסייט ונצ'ר פרטנרס, שהובילה את הסבב הקודם, וברזומה שלה השקעות בחברות בולטות כטוויטר ו-וויקס. בין המשקיעים הנוספים בג'ויטיונס ניתן למצוא את קרן אלף (Aleph), ג'רמי סטופלמן, מנכ"ל ומייסד יילפ, קיידן, זוהר גילון, הרסט ונצ'רס ומשקיעים נוספים.

הכנסות של 100 מיליון דולר 

עוד נודע ל”כלכליסט” כי הכנסות ג'ויטיונס ב־2020 זינקו ל־100 מיליון דולר אבל ככל הידוע החברה לא הצליחה לעבור לרווחיות, וכשזה יקרה היא תכוון להנפקה בוול סטריט לפי שווי גבוה יותר.

העלייה החדה בהכנסות, של 150% בהשוואה ל־2019, מיוחסת בעיקר לתקופת הקורונה שבה נשארו בני נוער ומבוגרים רבים בביתם בעקבות הסגרים הממושכים. מציאות זו הביאה להתגברות משמעותית בשימוש בפעולות מקוונות והגיעה גם לשיעורי המוסיקה שאותם מעבירה החברה באתר לתלמידים. עם כל הכרזה על סגר חדש החברה רשמה זינוק בהורדות האפליקציה שלה באותה מדינה. אבל למרות אווירה כמעט־גלובלית של חזרה לשגרה, הרגלי הצריכה השתנו — מה שמתבטא בנתוני שימוש גבוהים יותר בכלים דיגיטליים גם לאחר הסגר, במיוחד כאלה שסיפקו חווית משתמש מוצלחת. גורם נוסף ומרכזי לעלייה בהכנסות היה אפליקציה חדשה שהוציאה החברה ללימודי גיטרה.

החברה דורגה רביעית ברשימת 50 חברות ההייטק המבטיחות של “כלכליסט” שפורסמה באפריל האחרון.

הסכום שגויס ישמש את החברה להאצת הצמיחה שלה באמצעות פתיחת כיוונים חדשים, בטכנולוגיה ובמוצרים, בתחום המוזיקה והנגינה. האפליקציות של החברה משמשות תלמידים, מורי נגינה ויש גם אפליקציה ללימוד נגינה לפעוטות.

ג'ויטיונס הוקמה ב־2011 על ידי היזמים יובל קמינקא, המשמש כמנכ"ל החברה, יגאל קמינקא, מנהל התוכן שלה, ורועי איציקובסקי, סמנכ"ל הצמיחה ומוביל טכנולוגי. משרדיה נמצאים בשרונה בתל אביב והיא מעסיקה כ־100 עובדים, כולם בישראל.

יובל קמינקא, מנכ"ל ג יובל קמינקא, מנכ"ל ג'ויטיונס | צילום: אופיר אבסלנדר יובל קמינקא, מנכ"ל ג

הצמיחה של ג'ויטיונס במספר העובדים איננה גבוהה ומסתכמת בכ־20 בשנה. ב־2020 החליטה החברה שלא לגייס הון למרות שרשמה בה את הצמיחה הגדולה בעשר שנות קיומה. החברה היא אחת מהחברות הישראליות המעטות יחסית שפונה למשתמשי הקצה. היא נהנית מיותר ממיליון הורדות בחודש ומאות אלפי מנויים משלמים. האפליקציה שלה מאפשרת לימוד מוסיקה באופן זמין ופשוט יחסית, במקום שיעורי מוסיקה יקרים ומוגבלים בזמן בקונסרבטוריונים למיניהם. לחברה משתמשים בארה"ב, בריטניה, ואפילו בסין ומדינות נוספות באירופה ואסיה.

אחד המייסדים, יגאל קמינקא, הוא מוזיקאי מקצועי בעל דוקטורט מעשי בחלילית ואבוב, ושימש גם כאבובן ראשון בתזמורת הסימפונית ירושלים.

אחיו יובל, המשמש כאמור כמנכ"ל ג'ויטיונס, השתתף אתמול בכנס חווית העובד של כלכליסט, והסביר כי "האנשים אצלנו בג'ויטיונס הם co-builders. זה העיקרון התרבותי הראשון שלנו, אנחנו שותפים בצוות, אין עובדים והנהלה, אנחנו שותפים בבנייה של משהו. התפיסה הזו מאוד עמוקה, זו לא סמנטיקה".

החזון של ג'ויטיונס היה להפוך לכלי לימוד הנגינה המוביל והמוכר בעולם. בעבר אמר המנכ”ל קמינקא כי החזון של החברה הוא להפוך למרכז לימודי הנגינה של כל בית בעולם לפי המודל של נטפליקס. לפני שנה, אחרי שנים של ניסוי וטעייה שבמהלכן פיתחה אפליקציה ללימוד פסנתר, ג'ויטיונס הוסיפה להיצע שלה גם לימודי גיטרה, וכעת היא שוקדת על הוספת כלים חדשים בקצב מהיר יותר, לצד שיתופי פעולה גדולים עם חברות טכנולוגיה מובילות.

כלים נוספים בדרך

האפליקציה הראשונה של ג'ויטיונס, סימפלי פיאנו, התמקדה בלימודי נגינה על פסנתר ונבחרה לאפליקציה מצטיינת על ידי גוגל ואפל. אפליקציה נוספת שפיתחה החברה היא פיאנו מאסטרו, שמציעה פתרון למורי הנגינה ומשמשת יותר מ־10% מהעוסקים במקצוע בארצות הברית. בקרוב צפויה החברה להשיק קו מוצרים חדש, ללימוד כלים נוספים.

האפליקציה של החברה פועלת באמצעות האזנה למשתמשים בעת ניגון בקלידים. היא מזהה את התווים הרלוונטיים ומעניקה לתלמידים משוב בזמן אמת. כלל האפליקציות של החברה נשענות על מנוע תוכנה מבוסס בינה מלאכותית בשם מיוזיק סנס, שמזהה את נגינת המשתמש בזמן אמת ומתאים לו תגובות והנחיות באופן אישי. החוזקה של ג'ויטיונס היא שגם בלי מחשב חזק ומערך של מיקרופונים יש לאפליקציה שלה יכולת לזהות את הצלילים מהפסנתר על ידי מיקרופון יחיד, במחשבים חלשים יחסית ואפילו בטלפון סלולארי או אייפד, ובתנאי רעש יחסיים.

הצמיחה של החברה לא היתה עקבית. ב־2015 היא נקלעה למשבר כשקצב גיוס המנויים היה נמוך משמעותית מקצב שריפת המזומנים שלה והיא נאלצה לפטר מחצית מ־25 עובדיה. החברה עברה למודל של תשלום חודשי במקום תשלום לפי הורדת אפליקציה. ג'ויטיונס עמדה על סף משבר קיומי. החברה שרפה מזומנים בקצב מהיר הרבה יותר מההכנסות שהצליחה לייצר ממנויים משלמים, והיזמים חששו שהם מתקרבים לסוף דרכם. המשבר נפתר על ידי שילוב של פעולות ונסיבות. החברה פיטרה מחצית מכוח האדם שלה וריכזה את המאמצים ביצירת הכנסות חדשות. מאמצים אלה אכן הוכיחו את עצמם.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות