אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השוקולד מחליף ידיים: ליימן שליסל נכנעה לנוטלה צילום: רויטרס

השוקולד מחליף ידיים: ליימן שליסל נכנעה לנוטלה

לכלכליסט נודע כי אחרי חמש שנים היבואנית חדלה לנהל את פעילות השוקולד צ’וקטה. המותג לא הצליח לנגוס בנתח של מוצרי קינדר ונוטלה

22.06.2021, 07:32 | נורית קדוש

יבואנית המזון ליימן שליסל הרימה ידיים במאבק שניהלה בשנים האחרונות בנוטלה וקינדר - מותגי הדגל של פררו רושה העולמית שהיא בעבר הפיצה. ל"כלכליסט" נודע כי חמש שנים אחרי שאיבדה את הזיכיון למותגים הללו, חדלה ליימן שליסל לנהל את פעילות מותג צ'וקטה, שאותו השיקה כתחליף לממרח נוטלה, לביצת קינדר ולמוצרי שוקולד אחרים. ההחלטה התקבלה בעקבות הקושי לייצר תחרות למותגי פררו, והמכירות שנותרו בהיקפים נמוכים. החברה העבירה את הזכויות על צ'וקטה לידי ציון דעיה, שניהל את המותג בליימן שליסל והעבירו להפצה של שסטוביץ. 

קראו עוד בכלכליסט:


ראובן שליסל, צילום: דנה קופל ראובן שליסל | צילום: דנה קופל ראובן שליסל, צילום: דנה קופל

ליימן שליסל שיווקה את מותגי פררו בישראל במשך ארבעה עשורים. ההחלטה של פררו להקים שלוחה עצמאית ב־2016, על פי הערכות, גרעה מהחברה, מיבואניות המזון הגדולות בארץ, מכירות המוערכות בכ־300 מיליון שקל בשנה ואילצה אותה לפטר עשרות עובדים. בתגובה החליטה ליימן שליסל להתחרות ישירות במותגים שהיתה אחראית להצלחתם בישראל. במסגרת זאת החלה החברה לשווק תואם נוטלה – ממרח שוקולד עם אגוזי לוז בשם צ'וקטה שייבאה מבלגיה — וכן מוצרי שוקולד שונים ובהם ביצת הפתעה, שנועדו להתחרות עם מוצרי קינדר. המוצרים שווקו במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מאלו של מובילי השוק, אך התקשו לפגוע בנאמנות הצרכנים הצעירים של נוטלה וקינדר. 

מנתוני סטורנקסט ניתן ללמוד על הנסיבות שהובילו להחלטת החברה, שבבעלות ראובן שליסל ומוני ליימן, לחדול מלנסות להתחרות בפררו. מכירות כלל מוצרי מותג צ'וקטה בשוק המבורקד הסתכמו ב־2020 ב- 55.4 מיליון שקל, לעומת 47 מיליון שקל ב-2019.

ליבת פעילות המותג התקיימה בקטגוריית ממרחי השוקולד אגוזי לוז, אשר מכירותיה בשנה החולפת זינקו ב־17.5% ועמדו על 125.4 מיליון שקל. בשנת ההשקה עמדו מכירות ממרח צ'וקטה על 2.1 מיליון שקל והיוו 2.5% מהקטגוריה, ואילו בשנה החולפת עמד נתח השוק על 7.1%. נתח השוק של נוטלה בשנים אלו נשחק מ־91.1% ל־83.4%, אך זאת בעיקר כתוצאה מכניסת שטראוס לקטגוריה עם מותג פסק זמן. 

ההחלטה על העברת מותג צ'וקטה לדעיה היתה חלק מתהליך התייעלות, שבמסגרתו איחדה ליימן שליסל את חטיבת המותגים וחטיבת מותג הסוכריות יוגטה תחת יעל זהבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות, מתוך מטרה לשפר את תוצאותיה. ליימן שליסל אמנם ויתרה על צ'וקטה, אבל אוחזת במותגי ממתקים מובילים, בהם ופלים של לואקר, סוכריות מנטוס, סוכריות וורטס אורגינל, טופיפי ועוד. 

מליימן שליסל נמסר: ״במסגרת רה-ארגון שבוצע בתחילת 2021 , איחוד חטיבות מכירה ופרידה ממנהל וותיק בחברה, ליימן שליסל החליטה להיפרד ממותג צ'וקטה ולהפקידו בידיו של מר ציון דעיה. החברה ממשיכה להתמקד וביתר שאת במותגים הבינלאומיים והישראליים המובילים אותם היא מייבאת , מייצרת ומשווקת בישראל ואף מתרחבת למותגי איכות אחרים״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות