אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צוקרברג: בקרוב - חנויות בווטסאפ וחיפוש ויזואלי באינסטגרם צילום: Chris Ratcliffe

צוקרברג: בקרוב - חנויות בווטסאפ וחיפוש ויזואלי באינסטגרם

מנכ"ל הרשת החברתית: "חיפוש ויזואלי יסייע להפוך תמונות למוצרים שניתן לרכוש באינסטגרם"; כמו כן פייסבוק עובדת על שירות לבעלי חנויות שיאפשר להם למקד פרסומות למשתמשים "על בסיס העדפותיהם האישיות"

23.06.2021, 18:55 | רפאל קאהאן

פייסבוק עובדת על כמה פיצ'רים חדשים בתחום המסחר האלקטרוני שבחלקם כבר מושקים בימים אלה עבור חלק מהמשתמשים שלה. המנכ"ל מארק צוקרברג חשף את התוכניות האלה בשיחה שביצע בחדר אודיו - פיצ'ר הדיונים הקוליים החדש של פייסבוק. בשיחה חשף צוקרברג כי הרשת החברתית נמצאת בשלבים ראשונים של פיתוח רכיב חיפוש ויזואלי שמתבסס על שימוש במצלמת הסמארטפון או המחשב.


קראו עוד בכלכליסט:


חיפוש ויזואלי מאפשר זיהוי עצמים בתמונות - למשל חולצה שמופיעה בתמונת אינסטגרם של סלבריטי. החיפוש הוויזואלי מאפשר גם למצוא את החנות בה נמכר אותו פריט.

חיפוש ויזואלי אינה המצאה של פייסבוק. למעשה לסנאפצ'ט ופינטרסט יש אותו כבר זמן רב. אבל לפייסבוק יש את הפלטפורמות המתאימות ביותר להפוך את החיפוש הוויזואלי למשהו שבעלי עסקים ובעיקר סוחרים ירצו לעשות בו שימוש. 


מארק צוקרברג, צילום: בלומברג מארק צוקרברג | צילום: בלומברג מארק צוקרברג, צילום: בלומברג

צוקרברג חשף שני מקרי בוחן: למשל חיפוש של פריט שמצא חן בעינינו בתמונה של חבר בתמונות אינסטגרם אחרות או אצל סוחרים אחרים באפליקציה. או פשוט חיפוש של פריט על בסיס תמונות שצילמנו. 

התכונה הזו מזכירה מאוד את מה שגוגל מציעה דרך גוגל לנס. אבל פייסבוק כנראה תצליח להפוך אותה לפופולרית יותר בזכות מספר המשתמשים העצום שלה. "אנו חושבים שחיפוש ויזואלי יהפוך לשימושי מאוד ויסייע להפוך תמונות למוצרים שניתן לרכוש באינסטגרם", כך לפי צוקרברג. 

במקביל לחיפוש הוויזואלי, צוקרברג הודיע על כך שחנויות פייסבוק (Facebook Shops) צפויות לנחות בקרוב בווטסאפ, כמו גם במרקטפלייס, זירת המסחר למשתמשי פייסבוק. חנויות בווטסאפ הן לא דבר חדש לגמרי - שכן כבר כיום סוחרים יכלו להעלות קטלוגים לאפליקציה; אבל בקרוב הם יוכלו להציג חנות שלמה כולל אפשרות לבצע תשלום ישירות בווטסאפ - דבר שהופך את אפליקציית הצ'ט לזירת מסחר שלמה בפני עצמה. 

ועם פייסבוק תמיד יש גם צד קריפי לכל מהלך. החברה עובדת על מה שהיא מכנה "Shops ads" או פרסומות לחנויות. מדובר על שירות לבעלי חנויות בפלטפורמה שלה שיוכלו למקד פרסומות למשתמשים "על בסיס העדפותיהם האישיות", או במילים אחרות, על בסיס מה שאתם עושים או קונים ברשת החברתית. בהמשך, אמר צוקרברג, ניתן יהיה למקד אותן אישית ולהציע דרכן הצעות מיוחדות והנחות על מוצרים שונים.   

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות