אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט טסלה: ארה"ב דורשת מיצרני הרכב לדווח על כל תאונה במצב אוטונומי נסיעה בלי ידיים | צילום: בלומברג

אפקט טסלה: ארה"ב דורשת מיצרני הרכב לדווח על כל תאונה במצב אוטונומי

ארגון הבטיחות של ארה"ב יחייב יצרני רכב, חברות תוכנה שעוסקות בענף האוטו-טק וחברות השכרה ושיתוף רכבים ליידע את הממשל תוך 24 שעות על כל תאונה שבה יהיה מעורב רכב שבו מותקנות טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות או חצי אוטונומיות

30.06.2021, 10:58 | תומר הדר

ארגון הבטיחות הממשלתי של ארה"ב, ה-NHTSA יחייב יצרני רכב, חברות תוכנה שעוסקות בענף האוטו-טק וחברות השכרה ושיתוף רכבים (למשל UBER) ליידע את הממשל תוך 24 שעות על כל תאונת דרכים אשר תתרחש בארה"ב שבה יהיה מעורב רכב שבו מותקנות טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות. חובת ההודעה כוללת בדיקה של מאפייני המערכת - ובעיקר האם היתה פעילה בזמן התאונה.

קראו עוד בכלכליסט:


נסיעה אוטונומית, צילום: בלומברג נסיעה אוטונומית | צילום: בלומברג נסיעה אוטונומית, צילום: בלומברג

הצהרה זו אשר מגובה בצו ממשלתי היא הצהרה חריגה מאוד שנובעת ככל הנראה מחקירה אשר מתנהלת בארה"ב נגד טסלה בגין כ-30 תאונות דרכים שבהן היו מעורבות מכוניות של יצרנית הרכב החשמלי. הצו הממשלתי אינו תקף רק לגבי רכבים אוטונומיים מלאים - שבכל מקרה נעים בכבישי ארה"ב במספרים מצומצמים מאוד ורק במסגרת של ניסויים מיוחדים, אלא גם לגבי רכבים ברמת אוטונומיה 2 (נהג מאחורי ההגה עם ידיים על ההגה), שאחדים מהם נמכרים גם בישראל. 

לפי מסמכי ה-NHTSA: "רכבים אשר מופעלים בשימוש במערכת ADAS (כלומר מערכת סיוע לנהג) מציבים סיכוני בטיחות ליושבי רכבים אלה ומשתמשי דרך אחרים, בין היתר בגלל החלוקה הלא שגרתית של אחריות הנהג בין הרכב ובין הנהג האנושי. שימוש לרעה במערכת ה-ADAS (כולל הסתמכות יתר על המערכת) עלול ליצור סיכון ליושבי הרכב.


תגיות