אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו: מכונית מעופפת השלימה טיסת ניסוי בין-עירונית צילום: KLEIN VISION

צפו: מכונית מעופפת השלימה טיסת ניסוי בין-עירונית

המכונית שנקראת "איירקאר" השלימה טיסה של 35 דקות בין שתי ערים בסלובקיה. הממציא אומר כי היא יכולה לטוס 1,000 ק"מ בגובה של 2,500 מטרים ועד כה צברה 40 שעות טיסה. "הכלאה בין בוגאטי ווירון וססנה 172", כינה אותה מומחה בתחום

30.06.2021, 21:13 | חדשות חוץ


אבטיפוס של מכונית מעופפת השלים טיסה של 35 דקות בין שדות תעופה של ניטרה (Nitra) וברטיסלבה בסלובקיה, כך מדווח ה-BBC. 

המכונית-מטוס ההיברידית, שנקראת איירקאר (AirCar) מצויידת במנוע של מכונית BMW ומונעת עם דלק רגיל. 

הממציא, פרופ' סטיבן קליין, בוגר Slovak University of Technology, אומר כי היא יכולה לטוס מרחק של אלף ק"מ בגובה של 2,500 מטרים ועד כה צברה 40 שעות טיסה. המעבר ממכונית למטוס אורך שתי דקות ו-15 שניות. הכנפיים הצרות מתקפלות לצדי המכונית. 

פרופ' קליין הסיע את המכונית ישירות ממסלול הנחיתה. הוא תיאר את החוייה כ"נורמלית" ו"מאד נעימה". 

כשהייתה באוויר המכונית הגיעה למהירות של  170 קמ"ש. היא יכולה להסיע עד שני אנשים בו זמנית שלא שוקלים ביחד יותר מ-200 ק"ג. אולם, בניגוד למוניות המעופפות שפיתחו עד כה, איירקאר לא יכולה להמיא ולנחות בצורה אנכית וחייבת מסלול המראה ונחיתה. 

המכונית המעופפת, צילום: KLEIN VISION המכונית המעופפת | צילום: KLEIN VISION המכונית המעופפת, צילום: KLEIN VISION

יש ציפייה רבה בשוק לבואן של המכוניות המעופפות, שנחשבות בתרבות הפופולארית כסימן מובהק לעולם העתידי. ב-2019 אף העריכו במורגן סטנלי כי שווי הסקטור יעמוד על 1.5 טריליון דולר עד 2040. מכוניות מעופפות נתפסות גם כפתרון אפשרי לפקקים ולבעיות תשתיות. 

צילום: KLEIN VISION צילום: KLEIN VISION צילום: KLEIN VISION

קליין ויז'ן, החברה שעומדת מאחורי המכונית המעופפת, הודיעה כי בניית האבטיפוס ארכה כשנתיים ודרשה השקעות של 1.7 מיליון פאונד. לפי אנטון ראז'ק, יועץ ומשקיע בחברה, אם קליין ויז'ן תוכל למשוך אפילו אחוז קטן ממכירות התעופה או המוניות העולמיות, היא תהפוך להצלחה גדולה. "בארה"ב לבדה יש בסביבות 40 אלף הזמנות של מטוסים", הסביר. "אם נמיר 5% מההזמנות הללו למכונית מעופפת, יהיה לנו שוק עצום". 

צילום: KLEIN VISION צילום: KLEIN VISION צילום: KLEIN VISION

ד"ר סטיבן רייט, עמית מחקר בכיר בתחום אוויוניקה וכלי טיס  באוניברסיטת מערב אנגליה (University of the West of England), תיאר את איירקאר כ"הכלאה בין בוגאטי ווירון וססנה 172". להערכתו, המכונית המעופפת לא תהיה רועשת במיוחד וכנראה תהיה משתלמת מבחינת עלויות דלק בהשוואה למטוסים אחרים. "עליי להודות שזה נראה ממש קול, אבל יש לי איזה מאה שאלות על האישורים וההסמכות", אמר. "אני מחכה לראות את פיסת הנייר שבה יהיה כתוב שהכלי הזה בטוח לטיסה ובטוח למכירה". 


צילום: KLEIN VISION צילום: KLEIN VISION צילום: KLEIN VISION




שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות