אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה מוציאה את תחזוקת הרכב שלה מהיבואנים צילום: תומריקו

פרסום ראשון

המדינה מוציאה את תחזוקת הרכב שלה מהיבואנים

כך עולה מתוכנו של מכרז שהפיצה ענבל, חברת הביטוח הממשלתית. עד היום, יבואני הרכב הוותיקים היו אחראים גם לשירות ותחזוקה של המותגים שייבאו, שטופלו במוסכים מורשים שלהם. מעתה, רכבים השייכים לציי המדינה יוכלו להיות מטופלים במוסכים מורשים אחרים

04.07.2021, 12:03 | תומר הדר

יבואני הרכב הוותיקים כבר לא יתחזקו באופן בלעדי את אחד מציי הרכב הגדולים ביותר במדינת ישראל – צי הרכב של המדינה עצמה. 

כך עולה מתוכנו של מכרז שהופץ היום (א') על ידי ענבל, חברת הביטוח הממשלתית. 


קראו עוד בכלכליסט:


עד כה צי הרכב של מדינת ישראל תוחזק באופן בלעדי על ידי יבואני הרכב, שהיו אחראים לא רק ליבוא אלא גם לשירות. אם למשל יבואן יונדאי ייבא מכונית עבור המשטרה, אחד ממשרדי הממשלה או גורם אחר של המדינה, אזי הטיפולים לרכב בוצעו במוסך מורשה של יונדאי בלבד. אותו הדבר לגבי סקודה, קיה או כל מותג רכב אחר. 


מגרש מכוניות חדשות , צילום: תומריקו מגרש מכוניות חדשות | צילום: תומריקו מגרש מכוניות חדשות , צילום: תומריקו


כעת מתוכנו של המכרז החדש עולה שמדינת ישראל החליטה שהתחזוקה והטיפולים של הרכבים כבר לא יבוצעו במוסכי יבואני הרכב, כלומר הטיפולים יכולים להיות מבוצעים במוסכים מורשים רגילים. 

כיום פועלים בישראל כמה סוגים של מוסכים: מוסך מורשה משרד התחבורה, שהוא מוסך כלל רגיל אשר מתמחה בכל סוגי הרכב, מוסך מורשה יבואן, שמורשה לטפל רק במכוניות של מותג רכב מסוים - ומוסך מומחה, שמתמחה במכוניות של מותגים ספציפיים, אבל אינו מוסך מטעם היבואן. 

המכרז החדש של ענבל פותח את שוק הטיפולים ברכבי מדינת ישראל גם למוסכים מומחים וגם למוסכים שהם מורשי משרד התחבורה. 

שגרת הטיפולים של צי הרכב של מדינת ישראל נחש/בת רווחית במיוחד עבור כל גורם אשר יבחר כספק: חלק ניכר מן הרכבים אשר שייכים למדינה הם רכבים בעלי נסועה גבוהה, כלומר נוסעים הרבה מעבר לממוצע במשק ודורשים תחזוקה שוטפת קפדנית, תיקוני תאונות ונזקים נוספים אשר נאמדים בעשרות אלפי שקלים בשנה- לרכב בודד בלבד.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות