אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה נרדם על ההגה - ולא מוכן להתעורר נוסעים בתחבורה ציבורית, מודיעין עילית | צילום: שאול גולן

פרשנות

משרד התחבורה נרדם על ההגה - ולא מוכן להתעורר

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר פעם, בעקיצה לתקשורת: "היכן שהם רואים פקקים, אנחנו רואים מחלפים" - ונדמה שבמשרד התחבורה החליטו לאמץ את הגישה הזו: היכן שכולם רואים מחדלים וכשלים, המשרד רואה הישגים כבירים. האחריות לתקן ולשפר רובצת על כתפי השרה החדשה

06.07.2021, 08:15 | יובל שדה

שלוש הכתבות שפורסמו בכלכליסט בימים האחרונים עסקו במחירי התחבורה הציבורית, אבל תוך כדי תנועה התברר כי הן עוסקות בנושא נוסף, חשוב לא פחות - לקיחת אחריות.  ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר פעם, בעקיצה לתקשורת: "היכן שהם רואים פקקים, אנחנו רואים מחלפים". נדמה כי במשרד התחבורה בחרו לאמץ את הגישה הזו. היכן שכולם רואים מחדלים וכשלים, המשרד רואה הישגים כבירים. כך, למשל, הפער במחירי התחבורה בין הערים השונות קיים בגלל שהמשרד הצליח להוזיל עלויות, היישומונים החדשים הם הצלחה מפני שהם מאפשרים להשתמש בכל אמצעי התחבורה (חוץ מהרכבת הקלה בירושלים שנשכחה) וזה בסדר גמור שאין תקרת חיוב חודשית באפליקציה כי יש "הנחה חודשית".

קראו עוד בכלכליסט:

ברגעים הנדירים בהם במשרד מזהים כשלים בשירות לציבור הם מאמצים את הטרנד החדש: אחריות ללא אשמה. לפי משרד התחבורה, כולם אשמים חוץ ממנו. אשם הדואופול ההיסטורי של  אגד ודן, אשם משרד האוצר שלא העביר תקציב, ואשמות גם האפליקציות הפרטיות שפועלות משיקולים "מסחריים".

מרב מיכאלי ומירי רגב, ששון תירם דוברות משרד התחבורה מרב מיכאלי ומירי רגב | ששון תירם דוברות משרד התחבורה מרב מיכאלי ומירי רגב, ששון תירם דוברות משרד התחבורה

המינימום הנדרש לפתרון הוא הכרה בבעיות, בתוספת רצון אמיתי לשיפור עתידי של השירות תוך בירור הטענות שהועלו. אבל כאן המשרד שותק. אמנם האחריות למחדלים אינה של שרת התחבורה החדשה מירב מיכאלי, אבל האחריות לתקן ולשפר רובצת על כתפיה ועוד איך.

תגיות