אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רגע לפני ההנפקה : אאוטבריין מגייסת 200 מיליון דולר מקבוצת באופוסט צילום: עמית שעל

רגע לפני ההנפקה : אאוטבריין מגייסת 200 מיליון דולר מקבוצת באופוסט

חברת המלצות התוכן לא פירטה את השווי שלפיו בוצעה ההשקעה. אאוטבריין הגישה בשבוע שעבר תשקיף ראשוני לקראת הנפקת IPO בניו יורק, בשווי מוערך של 2.5-2 מיליארד דולר; גורמים בסביבת החברה הבהירו כי ההשקעה אינה באה במקום הנפקה

06.07.2021, 19:58 | סופי שולמן

חברת המלצות התוכן אאוטבריין מגייסת 200 מיליון דולר מקבוצת באופוסט מבוסטון. החברה לא מפרסמת את השווי לפיו נעשית ההשקעה, אך רק לאחרונה היא הגישה תשקיף להנפקה ראשונה בוול סטריט לפי שווי מוערך של 2.5-2 מיליארד דולר.


קראו עוד בכלכליסט:


גורמים בסביבת אאוטבריין מציינים כי ההשקעה של באופוסט אינה באה במקום ההנפקה המתוכננת. באופוסט האמריקאית מנהלת נכסים ב-30 מיליארד דולר, ובאחרונה היא מגבירה את הנוכחות במגזר הטכנולוגיה.  

קבוצת באופוסט, שמנוהלת על ידי סת קלארמן, שלעתים מושווה לוורן באפט וזוכה לכינוי "האורקל מבוסטון", לא פעלה עד היום בישראל ולא התמקדה בטכנולוגיה מתוך אמונה בהשקעות ערך. עם זאת, באחרונה  השתתפה באופוסט בגיוס ה-pipe של חברת התוכנה הישראלית איירונסורס במסגרת הנפקת ספאק שהושלמה בשבוע שעבר לפי שווי של 11 מיליארד דולר. 

אאוטבריין הגישה את התשקיף ב-30 ביוני השנה, לקראת הנפקת IPO מסורתית, עם שווי דומה לזה שקיבלה המתחרה העיקרית שלה טאבולה (טאבולה הונפקה בשבוע שעבר באמצעות  מיזוג עם חברת ספאק). 


דיויד קוסטמן, מנכ"ל שותף של אאוטבריין, צילום: עמית שעל דיויד קוסטמן, מנכ"ל שותף של אאוטבריין | צילום: עמית שעל דיויד קוסטמן, מנכ"ל שותף של אאוטבריין, צילום: עמית שעל

אאוטבריין, שכמו טאבולה מתמחה בהמלצות קריאה באתרי תוכן, צמחה בקצב של 29% ברבעון הראשון של 2021 ורשמה הכנסות של 228 מיליון דולר. 

בניגוד למרבית הישראליות שמונפקות בימים אלה בניו יורק, אאוטבריין מציגה רווח נקי בשורה התחתונה, שהסתכם ב־10.7 מיליון דולר ברבעון החולף. ברבעון המקביל ב־2020 רשמה אאוטבריין הכנסות של 177.3 מיליון דולר והפסידה 9.5 מיליון דולר. לחברה יש יתרות מזומנים של 95 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2021.

את 2020 סיימה אאוטבריין עם הכנסות של 767.1 מיליון דולר, צמיחה מתונה יחסית של 11% בגלל ההאטה במחצית הראשונה של השנה עם פרוץ הקורונה. אך במקביל החברה עברה לראשונה לרווח תפעולי של 10 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.5 מיליון דולר ב־2019. בשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי של של 4.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 20.5 מיליון דולר.

המספרים הגבוהים של אאוטבריין מעט מטעים בגלל המודל העסקי של החברה, המבוסס על חלוקת הכנסות שמגיעות מגופי פרסום עם שותפי המדיה שאת התכנים שלהם היא מקדמת. סעיף ההוצאה המרכזי הוא עלות רכישת הטראפיק, שזה למעשה התשלומים שמועברים ליצרני התוכן. 

כך למשל מתוך שורת ההכנסות של 228 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, סכום של 167.6 מיליון דולר זרם לשותפי התוכן. ברמה השנתית, מתוך ההכנסות של 767 מיליון דולר, 572 מיליון דולר, כלומר יותר מחצי, הועברו לשותפי המדיה.  

מאז הקמתה העבירה החברה תשלומים של 3 מיליארד דולר לחברות תוכן, ובהן רשתות תקשורת גדולות כמו CNN, סקיי, "לה מונד" ו"דר שפיגל". 

עם זאת, גם בנטרול תשלומי השותפים, אאוטבריין גדולה יחסית במונחי הכנסות של כ־200 מיליון דולר בשנה, בהשוואה לחברות טכנולוגיה ישראליות שמנפיקות, וגם רווחית. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות