אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאנגו מציעה לנהגים הכנסה של 20 אלף שקל יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל | צילום: יח"צ

בלעדי לכלכליסט

יאנגו מציעה לנהגים הכנסה של 20 אלף שקל

שירות Driver Fix יאפשר לנהגי החברה לקבל הכנסה חודשית קבועה, עבור מיקסום תפוקתם השעתית וביצוע נסיעות בכל שעות העבודה; יאנגו מקווה לשפר את זמינות והיצע המוניות, ולהגדיל את כמות הנהגים

07.07.2021, 08:04 | יובל שדה

חברת יאנגו (Yango) תבטיח לשלם מעל 20,000 שקל הכנסה לנהגי מוניות שירצו להצטרף לשירות "Driver Fix", שיבטיח להם הכנסה קבועה בתמורה לזמינות מלאה של 9 שעות בכל יום, חמישה ימים בשבוע, מראשון עד חמישי. 

לפי יאנגו, מדובר בהכנסה בסיסית שלא כוללת עבודה בסופי שבוע שעליה מתוגמלים בהכנסה שעתית גבוהה יותר. השירות החדש יופעל בשלב זה רק בגוש דן. 

קראו עוד בכלכליסט:


שירות Driver Fix צפוי לתת מענה לקשיים מבניים בשוק המוניות. מצד הצרכנים, נהגים יהיו מחויבים לקבל נסיעות, מה שיגדיל את היצע המוניות הכללי ואת הזמינות שלהן לנוסעים. מצד נהגי המוניות, השירות צפוי לספק ביטחון ויציבות כלכלית, מפני שאלו לא יושפעו מימי עבודה שכוללים "זמן מת" בו הנהגים מחכים, לא מקבלים קריאות ולא מרוויחים כסף. 

למקסם את תפוקת הנהגים

המוטיבציה העסקית העיקרית להשקת השירות החדש היא שזה צפוי למקסם את תפוקת הנהגים השעתית, בכך שאלו יהיו מחויבים לבצע נסיעות בכל שעות עבודתם. כמו כן, התוכנית תשרת את יאנגו בתחרות שמתחוללת בין מפעילות המוניות השונות על נהגי המוניות, כאשר המתחרה המרכזית של החברה היא חברת Gett. 

בנוסף, השירות החדש אמור למצב את יאנגו כזמינה יותר אל מול צרכני המוניות, שזקוקים לשירות מיידי. החברה החליטה על המהלך לאחר שזו ביצעה פיילוט בגוש דן. ממצאי הפיילוט הראו שנהג שעובד רצוף ועונה לכל הפניות במשך כ-9 שעות בימים א'-ה' בגוש דן, ירוויח הכנסה שעתית של 113.3 שקל, הכנסה יומית ממוצעת של 1,163 שקל, הכנסה שבועית ממוצעת של 5,100 שקל ומשכורת חודשית ממוצעת של 20,400 שקל. החברה מוכנה להתחייב על הסכומים הללו כהכנסה בסיסית לנהגים שיצטרפו לשירות. 

החברה מסרה כי נהגים שיהיו מוכנים לעבוד חלק מהזמן גם בסופי שבוע יכניסו יותר ויוכלו להגיע גם לסכומים העולים על 130 שקל לשעה, ויחד עם בונוסים הכנסתם צפויה לעלות על 25 אלף שקל בחודש.  גורמים המעורים בשוק המוניות תיארו לכלכליסט כי נהגים השייכים לתחנות מוניות מכניסים כ-45-50 שקל בממוצע ועובדים בדרך כלל כ-12 שעות ברצף. לפי אותם גורמים, ההצעה של יאנגו משקפת שהם ישלמו את המשכורת מתוך "הכיסים העמוקים" של החברה, ולא מהכנסות ישירות מהשירות.


יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל, צילום: יח"צ יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל | צילום: יח"צ יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל, צילום: יח"צ


חברת יאנגו נכנסה לישראל בדצמבר 2018 וכבר עם כניסתה מנהליה הצהירו כי "האפליקציה תאפשר לקבל מוניות מהר יותר מהמתחרים ובשעות העומס. אנחנו נביא טכנולוגיה מתקדמת שתשפר את השירות בישראל; בשעות העומס כמעט אי אפשר לקבל מוניות כאן ואנחנו רוצים להציע שירות אמין". עם זאת, החברה התקשתה להתמודד מול Gett, ששולטת ברוב השוק הישראלי, וניסתה להתחרות בה על ידי פנייה למגזר העסקי ומוניות יוקרתיות ועל ידי השקת שירותים ייחודיים דוגמת שירות "Yango FIX", שאיפשר לבצע נסיעה במחיר ידוע מראש.  

אפליקציית המוניות יאנגו שייכת לחברת Yandex הרוסית, וזו פועלת ב-15 מדינות שונות, ביניהן רוסיה ורוב מדינות חבר העמים, גאורגיה, המדינות הבלטיות, פינלנד וסרביה. החברה מרחיבה בימים אלו את פעילותה גם למדינות נוספות.  

מנכ״ל יאנגו ישראל, יוחאי עבאדי: "תכנית  Driver Fix הינה עוד צעד פורץ דרך וחדשני משמעותי לקראת שוק תחבורה מתקדם יותר. Yango הולכת יד ביד עם הנהגים ומבטיחה להם הכנסה יציבה ומכובדת תוך הרצון להפוך את תחום המוניות לזמין ואמין יותר בקרב הצרכנים". 

תגיות