אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
א.ל.מ תובעת את רבוע כחול נדל"ן: "TLV הפך לקניון רפאים" צילום: שאול גולן, אוראל כהן

א.ל.מ תובעת את רבוע כחול נדל"ן: "TLV הפך לקניון רפאים"

רשת מוצרי החשמל תובעת את חברת הניהול של קניון TLV בשליטת מוטי בן משה, בטענה שהפרה את הסכם השכירות והסבה לרשת אובדן הכנסות בגובה 12.7 מיליון שקל, וכי "כל חנות רביעית בו סגורה"; רבוע כחול נדל"ן: "התביעה גובלת בדיבה. כל השינויים תורמים לבעלי העסקים"

07.07.2021, 08:11 | ליטל דוברוביצקי

רשת מוצרי החשמל א.ל.מ תובעת את רבוע כחול נדל"ן, בעלת קניון TLV, ואת חברת הניהול שלו, בטענה שהפרו את הסכם השכירות והסבה לרשת נזקים ואובדן הכנסות של 12.7 מיליון שקל. 

קראו עוד בכלכליסט:

בתביעה טוענת הרשת כי השקיעה סכומים משמעותיים בהקמת החנות, שנפתחה ביולי 2019. בסוף אותה שנה רכשה קבוצת רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה את מלוא השליטה בחברה המפעילה את הקניון, ואז לדברי הרשת: "הלכה למעשה החל הקניון לנקוט בצעדים שונים כלפי ציבור השוכרים בקניון שמטרתם פינוי שוכרים שמשלמים 'מעט מדי'". 

עוד נטען כי לאחרונה ביצעו הנתבעות כלפי רשת א.ל.מ "אינתיפדה" ממוקדת, ואינן מאפשרות שימוש רציף במעליות המשא לרשת ולספקיה. "מעליות משא אלו הן עורק החמצן של החנות", נכתב בתביעה, "מחדלי הנתבעות הביאו לכך ששיעור התפוסה צנח דרמטית: מכ־97% בשלהי שנת 2019 ל־74% בלבד סמוך למועד הגשת התביעה. הדבר גם הביא לירידה משמעותית בכמות המבקרים בקניון שעד מהרה הפך כמעט ל'קניון רפאים' בו כל חנות רביעית סגורה"

בעלי קניון TLV מוטי בן משה. "השינויים תורמים לבעלי העסקים", צילום: שאול גולן, אוראל כהן בעלי קניון TLV מוטי בן משה. "השינויים תורמים לבעלי העסקים" | צילום: שאול גולן, אוראל כהן בעלי קניון TLV מוטי בן משה. "השינויים תורמים לבעלי העסקים", צילום: שאול גולן, אוראל כהן

מהנהלת קניון TLV נמסר בתגובה:  "התביעה מופרכת מתחילתה ועד סופה, מטעה את בית המשפט וגובלת בדיבה ממש. מהלך המהווה ניסיון להלך אימים ולהפעיל לחץ פסול שלא יצלח על המשכירה. 

"הדברים חמורים במיוחד לנוכח העובדה שחנויות בקניון TLV רשמו בחודשים האחרונים עליות של כ-30% בפדיון וגם בא.ל.מ יודעים היטב כי בניגוד מוחלט לטענותיהם המופרכות, נתוני חברת המחקר RIS – חברת מחקר חיצונית ואובייקטיבית - קובעים כי ב-12 החודשים האחרונים גדלו המכירות למ"ר בקניון TLV ביותר מ-20% לעומת 12 החודשים אשתקד. 

"הפדיון של השוכרת עלה בממוצע חודשי בכ-39% ביחס לשנה קודמת. השוכרת פנתה אל חברת הקניון וביקשה הקלות שונות מעבר למה שהחברה הציעה לשוכרים השונים, בקשר לתקופת הקורונה, ונענתה בשלילה.

"זאת ועוד, בהנהלת קניון TLV מציינים כי הטענה בדבר הצרת צעדי א.ל.מ או 'אינתיפאדה' כלשונם מתייחסים לבקשה ייחודית שלהם שאינה מגובה בהסכם.  הקניון והבעלים מקפידים למלא כל הסכם כלשונו וכל השינויים שמתבצעים בקניון, תורמים לבעלי העסקים הפועלים בקניון ולא גורעים מהם חלילה". 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות