אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טנסנט הסינית תשתמש בזיהוי פנים להגבלת זמן משחק של ילדים צילום: China Daily

טנסנט הסינית תשתמש בזיהוי פנים להגבלת זמן משחק של ילדים

הטכנולוגיה - המכונה "סיור חצות" - תמנע מקטינים לעקוף את העוצר הלילי שהטיל הממשל הסיני, מחשש להתמכרות נרחבת למשחקי מחשב. סין גם מגבילה את שעות המשחק והוצאות בני הנוער על משחקי מחשב

08.07.2021, 14:43 | עירד עצמון שמאייר

ענקית הגיימינג הסינית טנסנט (Tencent) השיקה טכנולוגיית זיהוי פנים שנועדה למנוע מילדים לשחק במשחקי מחשב אל תוך הלילה. הטכנולוגיה, שזכתה לכינוי "סיור חצות" (Midnight Patrol), תאסור על קטינים לשחק בטלפונים או במחשב בין השעות עשר בלילה לשמונה בבוקר וזמינה בינתיים בסין בלבד.

קראו עוד בכלכליסט:

מחשש להתמכרות נרחבת באוכלוסיה למשחקי מחשב, השיתה המפלגה הקומוניסטית הסינית בשנת 2019 עוצר האוסר על קטינים לשחק במשחקי מחשב בשעות הלילה. על קטינים עד גיל 16 נאסר להוציא יותר מ-29 דולר בחודש על משחקי מחשב, ובין 16 ל-18 - עד 60 דולר בחודש. סין גם הטילה על קטינים מגבלה של 90 דקות משחק באמצע השבוע ושלוש שעות בימי חג ובסופי שבוע. המגבלה נאכפה עד כה באמצעות רישום משתמשי המשחקים בעזרת תעודות הזהות שלהם. אולם ילדים מצאו דרך לעקוף זאת: שימוש בתעודות זהות של מבוגרים.

  גיימריסט מול משחק מחשב,  צילום: איתמר זיגלמן ויאיר כהן גיימריסט מול משחק מחשב | צילום: איתמר זיגלמן ויאיר כהן   גיימריסט מול משחק מחשב,  צילום: איתמר זיגלמן ויאיר כהן

כדי למנוע הונאות כאלה, טנסנט מתכוונת לסרוק את פני השחקנים לאחר זמן משחק מסוים. החברה החלה לערוך ניסויים במערכת כבר בשנת 2018, אך כעת הטכנולוגיה תוטמע ביותר מ-60 ממשחקיה. "נערוך סריקת פנים לחשבונות הרשומים בצירוף שמות אמיתיים ששיחקו פרק זמן מסוים בשעות הלילה", הודיעה טנסנט באמצעות שירות המסרונים שבבעלותה, QQ. "כל מי שיסרב או ייכשל בהליך האישור ייחשב לקטין וכפי שהודגש במערכת הבריאות של טנסנט למניעת התמכרות - יינעל מחוץ למשחק". טנסנט היא למעשה מונופול הגיימינג בסין - עם נתח שוק של יותר מ-55%, על פי הערכות.

המשטר הסיני החל לדאוג מהתמכרות למשחקי מחשב בעקבות מספר תופעות הקשורות בגיימינג שהפכו נפוצות בשנים האחרונות: החל בבני נוער שגונבים כסף כדי לשלם על יכולות ואביזרים במשחקי מחשב וכלה מי שמכלים את מרבית זמנם באינטרנט קפה. ממשלת סין גם משוכנעת כי פרקי הזמן הממושכים מול מסכי המחשב הובילו לשיעור גבוה של קצרי-ראייה בציבור הסיני. 

סין היא שוק הגיימינג השני בגודלו בעולם ובשנת 2018, היא הקימה לצורך כך רשות רגולטורית רשמית. באותה שנה, היא הקפיאה למשך תשעה חודשים את אישור כניסת המשחקים החדשים לשוק, ובכך הנחיתה מכה קשה על התעשייה.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות