אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה בישראל - ערוץ וידיאו בשיתוף חברות פארמה בשפה הערבית

לראשונה בישראל - ערוץ וידיאו בשיתוף חברות פארמה בשפה הערבית

חברת Brand Content יחד עם Panet, האתר המוביל בשפה הערבית בישראל, השיקו ערוץ וידיאו ייעודי חדש שנועד להעלות מודעות בציבור הערבי לחידושים וסוגיות רפואיות בתחומים מגוונים

08.07.2021, 15:30 | שירות כלכליסט

חברת  Brand Content יחד עם  Panet, האתר המוביל בשפה הערבית בישראל, השיקו לאחרונה ערוץ וידיאו ייעודי חדש, זאת בהמשך לערוץ "חדשות הבריאות" באתר ynet בהנחיית קרן אן גיימן, דיאטנית קלינית ומנחה את התוכנית 'בוקר בריאות' ברשת.

בעשור האחרון תחום שירותי הבריאות עובר מהפכה ומנסה לעמוד בציפיות המטופלים לקבל חוויית לקוח-מטופל פשוטה ונגישה. 

בארץ ובעולם כבר מאמצים כלים שעוזרים לנטר ולעקוב אחרי מצבנו הבריאותי ויכולים לחסוך למטופלים, לארגוני הבריאות ולחברות הביטוח המון זמן וכסף.

בענף שירותי הבריאות, כמו בענפי השירותים והצריכה האחרים, חל בשנים האחרונות שינוי מהותי באופן שבו המטופל צורך את המידע הרפואי והטיפול (על כל מרכיביו), ונותני השירותים – ארגוני הבריאות כגון קופות חולים, מרכזים רפואיים וחברות ביטוח – מספקים את המוצר .

מיעד כיוף, אשת תקשורת מוכרת ופופולרית במגזר הערבי,  מיעד כיוף, אשת תקשורת מוכרת ופופולרית במגזר הערבי מיעד כיוף, אשת תקשורת מוכרת ופופולרית במגזר הערבי,

אם בעבר התפיסה הרווחת היתה שלקוח שירותי הבריאות הוא צרכן שבוי שיסכים לקבל טיפול גנרי, אשר אינו מותאם להעדפותיו אלא לצרכיו הבסיסיים בלבד, כיום לאורך מסע שעובר המטופל – חיפוש ומציאת הטיפול הרצוי, צריכתו באתר השירות או מרחוק, תיעודו בתיק הרפואי, הטיפול העוקב ושמירה רציפה על בריאותו – ישנו סל רחב של כלים דיגיטליים שארגוני הבריאות יכולים להשתמש בהם כדי לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח ואיכותית עם המטופל, ולספק חוויית לקוח אשר תגרום לו להמליץ על השירות לחבריו. 

העולם עובר לרפואה דיגיטלית

בדומה לאבולוציה שעברנו כצרכני מוצרים בכל הקשור לאיסוף מידע , עובר עלינו גם כצרכני רפואה. כך, למשל, אנחנו מגיעים אל החנות, או אל הרופא, כשאנחנו כבר מצוידים בהרבה ידע שאליו נחשפנו מראש. מהפכת הידע של עולם הדיגיטל משנה גם את פני עולם הרפואה. לא בכדי הרופא העסוק בעולם הוא ד"ר גוגל.

כמה עסוק? אחד מכל 20 חיפושים בגוגל קשור לתחום הרפואה. 49% מהחיפושים הרפואיים בגוגל בארה"ב מתחילים בבדיקת סימפטומים, ו-48% מסתיימים בחיפוש אחר שמות מותגים בתוך עולם הרפואה: תרופות, מרפאות או רופאים. 73% מהאמריקאים נעזרים בחיפושי גוגל כדי להחליט על סוג הטיפול שיינתן להם, 83% לא יוותרו על ביקור באתר האינטרנט של הרופא או המרפאה לפני שיבחרו לאן או למי להגיע, ו-41% יושפעו מהרשתות החברתיות בבחירת טיפול, מטפל או תרופה.

רעות הראל, מנכ"לית Brand Content, שריי עוז רעות הראל, מנכ"לית Brand Content | שריי עוז רעות הראל, מנכ"לית Brand Content, שריי עוז

תוכן רפואי – חשיבות פילוח קהלי היעד

ההיגיון מחייב שאדם שסובל ממחלה כרונית ואדם שגילה לפתע סימפטום של מצב רפואי אקוטי יחפשו חיפושים שונים ויצפו למצוא תוצאות שונות בגוגל.

מבין שלל התוצאות שגוגל יציע לגולש, נמצא שגולשים רבים יעדיפו לצרוך את התוכן באתרי חדשות שבהם הם רגילים לגלוש ולצרוך תוכן מאחר ותופסים את התוכן כמהימן.

יחד עם זאת, מתוך רצון להציף ולהגיע לחשיפה ממוקדת בקרב קהלי יעד שונים, ערוץ 'חדשות הבריאות' מקדם את תכניו בנוסף לאתר ynet, באמצעות ערוץ YouTube, דף פייסבוק ופרופיל אינסטגרם. 

לדוגמה, ראינו שיעור מעורבות גבוה מאוד הן בצפיות, בשיעור התגובות, והשיתופים בקרב סרטונים שעסקו במחלות בקרב קהל גילאים 35-60 באמצעות פייסבוק, ושיעור מעורבות גבוה בקרב מחלות המאפיינות קהל צעיר יותר 15-35 מאינסטגרם. 

אחד האתגרים העומדים בפנינו ביצירת תוכן רפואי חדש בעולם הרפואה, עלינו לחקור היטב את המסע הצרכני, מאפייני המחלה, מגדר, האתגרים והדילמות הרפואיות לצד הדילמות והאתגרים הרגשיים שהמטופלים נאלצים להתמודד איתם, ולתת מענה מקיף וערך אמיתי באמצעות שלל תכנים עם מומחים ואנשי מקצוע ממגוון תחומים למטופל ולבני משפחתו.

התוכן הוא ידידו הטוב ביותר של הצרכן המטופל, ואם נספק למטופל בדיוק את מה שהוא צריך, הסיכוי שהוא יישאר איתנו בהמשך המסע הוא גבוה.

ערוץ חדשות הבריאות בערבית - אתר Panet Panorama

הערוץ קם במטרה לעלות מודעות בציבור הערבי לחידושים וסוגיות רפואיות בתחומים מגוונים, בעזרת אנשים המוכרים להם ומדברים בשפתם. 

הערוץ כולל ראיונות מצולמים עם רופאים, מומחים בתחומים שונים ותוכן טקסטואלי מותאם.

המראיינת היא מיעד כיוף, אשת תקשורת מוכרת ופופולרית במגזר הערבי, שדרנית רדיו המוכרת גם כיועצת תקשורת של מרכז השלטון המקומי.

תכני הערוץ זמינים ומקודמים מפייסבוק, יוטיוב ובאמצעות IGTV באינסטגרם. 

רעות הראל, מנכ"לית Brand Content: "אני גאה להיות חלוצה וליצור ולהוביל פרויקט ראשוני מסוגו בארץ, אני מאמינה שהנגשת מידע מקצועי על אחת כמה וכמה רפואי צריך להיות נגיש לכולם, בשפתם.  זהו צעד קטן בגישור פערים בישראל עבורי. חשוב שחברות ומותגים המשקיעים בהפקות תוכן ייצרו גם תוכן המותאם במיוחד לחברה הערבית". 

בסאם ג'אבר, בעלים קבוצת Panet: "אנו גאים ונרגשים להשיק את מדור הבריאות החדש שלנו. בתקופת הקורונה הגענו להבנה שהציבור הערבי לא באמת זוכה לתוכן איכותי בעולמות הבריאות והרפואה שמעשיר אותו ונותן לו כלים והכוונה בנושא חשוב זה". 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות