אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קונטיננטל הגרמנית משקיעה 3 מיליון דולר ב-Feelit יח"צ

פרסום ראשון

קונטיננטל הגרמנית משקיעה 3 מיליון דולר ב-Feelit

מפתחת החיישנים המודפסים, שזכתה בתחרות כלכליסט Industry 4.0 בדרכה לשוק הרכב, ותאפשר לצינורות ברכב להתריע על נזילות ולעזור למוסכניק לאתר אותן. הגיוס הוא חלק מסבב בשווי 7 מיליון דולר

12.07.2021, 09:30 | אודי עציון

Feelit החיפאית זוכה לגיוס גדול ראשון, ארבע שנים אחרי הקמתה: ספקית תעשיית הרכב הגרמנית קונטיננטל משקיעה בחברה כ-3 מיליון דולר, לצד ספקית התעשייה הגרמנית הנקל שמשקיעה סכום דומה, באמצעות הנקל טק ונצ'רס. קרן ואסוקי מלוקסנבורג משקיעה בסבב מיליון דולר.

החברה הוקמה ב-2017 על ידי ד"ר גדי קונוולינה, המשמש כמנכ"ל שלה, ד"ר מיטל שגב-בר, סמנכ"לית הטכנולוגיות,  ופרופ' חוסאם חאיק מהטכניון, שלושתם מומחים בהנדסת חומרים והנדסה כימית. החברה פיתחה חיישן מודפס המתבסס על טכנולוגיה של הדפסת דיו בטכנולוגיית ננו, המאפשר ביצוע אחזקה מונעת באמצעות זיהוי מראש של תקלות במוצרים תעשייתיים. עד כה גייסה החברה 1.5 מיליון דולר מ- exitvally.

מייסדי Feelit מייסדי Feelit ד"ר גדי קונוולינה, פרופ מייסדי Feelit מייסדי Feelit ד"ר גדי קונוולינה, פרופ' חוסאם חאיק וד"ר מיטל שגב-בר | יח"צ מייסדי Feelit מייסדי Feelit ד"ר גדי קונוולינה, פרופ

ב-2019 זכתה החברה בתחרות כלכליסט Industry 4.0. משרדיה ממוקמים בחיפה והיא מעסיקה 16 איש, צוות שצפוי להיות  מוכפל עד סוף 2022. החיישן המודפס שלה מודבק לצינורות ללא עיכוב פס הייצור, ובעלות נמוכה מאוד מזהיר מראש על תקלות מתהוות, לפני שניתן היה לאתר אותן ביעילות באמצעים אחרים.

עבור קונטיננטל זוהי כבר ההשקעה השלישית בארץ, אחרי רכישת חברת הסייבר ארגוס ב-450 מיליון דולר ב-2017, והשקעות באנאגוג המתמחה בניתוח מידע דיגיטלי מהרכב, ובחברת הבינה המלאכותית אנאגוג. קונטיננטל מפעילה בארץ שלוחה מקומית, שמנוהלת בידי ירון פלינט.

חברת Feelit היא הזוכה הגדולה בתחרות ה-Industry 4.0 של כלכליסט ו-KPMG Feelit, שהוקמה ע"י חוסאם חאיק, גדי קונוולינה ומיטל שגב-בר, פיתחה את מוצר RetroFeel המספק פתרון לאיתור תקלות מראש בשוק המוצרים התעשייתיים. במקום השני זכתה חברת Kitov.ai ובמקום השלישי חברת sonovia לכתבה המלאה


הספקית הגרמנית תשלב את הטכנולוגיה של הסטארט אפ הישראלי במוצרים שהיא מספקת ליצרניות רכב, כמו צינורות, למגוון שימושים ותתי מערכות, כמו למשל צינורות מים ודלק, צינורות המשולבים במערכות קרור של סוללות חשמליות, ועוד. הכוונה היא שמוצרים סדרתיים ראשונים עם הטכנולוגיה יגיעו לשוק בעוד כשנתיים, כאשר החיישן הישראלי יוכל לא רק להתריע עצם הנזילה, אלא גם להצביע על המיקום המדויק שלה, חוסך זמן רב למכונאים שהיה מושקע באיתורו, בעלות גבוהה לבעל הרכב. 

"גישה למידע איכותי היא הבסיס לביצוע אחזקה מונעת", אומר נילס ברקמבר, ששותף בקרן ההשקעות של קונטיננטל. "הטכנולוגיה המתקדמת של פילאיט משתלבת בקלות בתהליכי ייצור קיימים ומעניקה מידע איכותי, ללא צורך בשימוש בחיישנים חודרניים. 

גדי קונבלינה, מנכ"ל פילאיט, הסביר כי "צירוף של ספקית טיר 1 בינלאומית מספק לנו לא רק הון, אלא גם חיבורים אסטרטגיים לשוק, יידע וניסיון".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות