אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס E-commerce 360

"לא תהיה ברירה אלא להעלות מחירים בחלק מהמוצרים, זה יתבטא באחוזים בודדים"

כך אמר חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם בפאנל בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף פסגות. בפאנל השתתפו נורית שקד, מנכ"לית תן ביס ורונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל. לדברי שלום: "מחיר חומרי הגלם עלה וההובלה הימית מהמזרח עלה פי ארבעה או חמישה"

12.07.2021, 12:22 | מעין מנלה

מחירי חומרי הגלם עלו וכך גם עלויות השילוח, לכן לרשתות המזון לא תהיה ברירה אלא להעלות מחירים בחלק מהמוצרים. 

כך אמר חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם, בפאנל המודל החדש של עולם הקמעונאות במסגרת כנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף פסגות. 


קראו עוד בכלכליסט:


"מחיר חומרי הגלם עלה וההובלה הימית מהמזרח עלה פי ארבעה או חמישה ונגד כל זה עומד הרצון לא להעלות מחירים. אני מניח שבחלק מהמוצרים לא תהיה ברירה אבל זה יתבטא באחוזים בודדים". 


חגי שלום טיב טעם פאנל קמעונאות כנס e commers 360, צילום: עמית שעל חגי שלום טיב טעם פאנל קמעונאות כנס e commers 360 | צילום: עמית שעל חגי שלום טיב טעם פאנל קמעונאות כנס e commers 360, צילום: עמית שעל


על ההתרחבות של טיב טעם לירושלים אמר שלום כי "התפיסה שלי לגבי טיב טעם היא אנטי-התרסה. אני לא מתריס, אני מתאם את הדברים על מנת שנוכל לתת לכל אחד מה שראוי וטוב לו. בירושלים החלטנו להיכנס דרך האונליין. מצאנו את המודל הניהולי החכם שמשלב אונליין ואוף-ליין וככה אנחנו מצליחים להרוויח", אמר. 

"ראינו לצערי מסעדות שנסגרות ממש לקראת התקופה האחרונה כי הרבה לא ידעו לאן השוק הולך ודחו את הסגירה שלהן, וכן היו גם אתגרים של מחסור בכוח עבודה, כשפתחו את השוק. מנגד, אנחנו רואים מאות מסעדות חדשות", אמרה נורית שקד, מנכ"לית תן ביס. 

לדבריה, במהלך  תקופת הקורונה אלפי מסעדות הצטרפו למשלוחים וזה השאיר להן את הראש מעל המים. בתקופות של הסגרים היה גל עצום של ביקושים ואף נכנסו סגמנטים חדשים כמו גלידה שהפכה להיות אחד המוצרים הנמכרים ביותר. 


נורית שקד מנכ"לית תן ביס בפאנל קמעונאות כנס e commers 360, צילום: עמית שעל נורית שקד מנכ"לית תן ביס בפאנל קמעונאות כנס e commers 360 | צילום: עמית שעל נורית שקד מנכ"לית תן ביס בפאנל קמעונאות כנס e commers 360, צילום: עמית שעל


על מודל העבודה ההיברידי אמרה שקד כי לפי סקר שביצעו 70% מהחברות ימשיכו עם מודל עבודה היברידי בו לפחות פעמיים בשבוע עובדים מהבית. 

"העולם לא יחזור למה שהיה קודם. בתחילת הקורונה חלק ניכר מהחברות עצרו את התקציבים, בטח בתחומים כמו תיירות, אבל הן פתחו את התקציבים לאחר מכן, ואף נתנו תפקיד רחב יותר עם גמישות רבה יותר לגבי שעות ההזמנה, סוגי האוכל. מצאנו הרבה פתרונות חדשים כמו להשתמש בתקציבים ל-Happy Hour דיגיטלי ועד פתרונות לחברות שהיה להן חשש להפעיל חדר אוכל", אמרה. 


 מימין רונן סמואל נורית שקד חגי שלום נטע לי בינשטוק פאנל קמעונאות כנס 360 e commers, צילום: עמית שעל מימין רונן סמואל נורית שקד חגי שלום נטע לי בינשטוק פאנל קמעונאות כנס 360 e commers | צילום: עמית שעל  מימין רונן סמואל נורית שקד חגי שלום נטע לי בינשטוק פאנל קמעונאות כנס 360 e commers, צילום: עמית שעל


רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, אמר שרוב התעשיות עברו מהפיכה מהעולם האנלוגי לדיגיטלי אבל עולם האופנה עדיין תקוע כאשר המוצרים מתוכננים, מיוצרים בסין, נשלחים 18 אלף מייל לארה"ב ואז מנסים למכור אותם לצרכן. התחום הזה עובר מהפיכה שמגיעה מעולם האיקומרס. 


רונן סמואל, קורנית דיגיטל, פאנל קמעונאות כנס e commers 360, צילום: עמית שעל רונן סמואל, קורנית דיגיטל, פאנל קמעונאות כנס e commers 360 | צילום: עמית שעל רונן סמואל, קורנית דיגיטל, פאנל קמעונאות כנס e commers 360, צילום: עמית שעל


"הצרכן רוצה לבחור איזה מוצר שבא לו, איזו חולצה באיזה צבע וכשאנחנו מסתכלים היום הפרונט אנד הוא דיגיטלי אבל מנסים למכור את מה שיש לך על המדף. קורנית מאפשרת את הייצור המקומי וייצרוך ללא הגבלה, לא צורך להחזיק מלאים, מאפשר לצרכן לבחור איזה מוצר שרוצה כל זה מיוצר בצורה מקומית מה שמאשפר לשלוח את הלקוח ב-24 שעות. המותגים הגדולים נאלצו בעבר לזרוק 30% מהמלאי". 

לדבריו, "עולם האופנה הוא המזהם מס' 2 בעולם ואחת הסיבות היא ש-30% מהמוצרים אף פעם לא נמכרים. נדרשים 20 ליטר של מים לייצר חולצה אחת. ולכן, ייצור אחר רכישה לפי דרישה זו המהפיכה שקורנית מביאה ומשנה את כל שרשרת האספקה בעולם הטקסטיל". 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות