אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס E-commerce 360

"כדי לחפש כיסוי לטלפון לא צריך 4 מיליארד תוצאות"

המוזיקאי יוני בלוך, מייסד ומנכ"ל חברת eko, אמר בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס, כי ב-20 השנים האחרונות "אתרי אי קומרס לא ממש השתנו וחווית הקניה לא מספיק אינטראקטיבית"

12.07.2021, 13:11 | אורנה יפת

"אם מסתכלים על עשרים השנים האחרונות, אתרי אי קומרס לא ממש השתנו. חווית הקניה לא מספיק אינטראקטיבית. הכל מתמקד באופטימיזציה איך לגרום למכירות לעלות בעוד חצי אחוז, ויש פחות התרכזות בלקוח ובחוויה שלו ובמה שהוא רוצה לקנות", כך אמר המוזיקאי יוני בלוך, מייסד ומנכ"ל חברת eko, בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס.

 בלוך הקים לפני עשור עם חברי הלהקה חברת מדיה דיגיטלית שמפתחת וידאו אינטראקטיבי. 

"אמזון שמכרו ספרים הציעו מדף מלא ספרים. שאתה קונה ספר אתה צריך מגוון והמון ספרים, אבל שאתה מחפש כיסוי לטלפון אתה לא צריך 4 מיליארד תוצאות, כי אתה צריך רק כיסוי לטלפון. אתה צריך מישהו שיעזור לך להבין מה אתה רוצה", המשיך בלוך. "לפני האינטרנט הכל היה כל כך קל, אנשים באו לחנות והמוכר שלט להם בחוויה. למי שהיה קודם כל חנות, המעבר לאי קומרס מאד מבלבל. כשנכנסים לעולם של האי קומרס זה שונה ולא ממש מתייחסים לקונה, ולרצון שלו וזה מייצר ריחוק.

המוזיקאי יוני בלוך, מייסד ומנכ"ל חברת eko, צילום: עמית שעל המוזיקאי יוני בלוך, מייסד ומנכ"ל חברת eko | צילום: עמית שעל המוזיקאי יוני בלוך, מייסד ומנכ"ל חברת eko, צילום: עמית שעל

"ואז הגיעה הקורונה. המשבר הזה העיר המון חברות ויצר מציאות שאם אתה לא מוכר אונליין אתה לא מוכר בכלל. לנו זה נתן אפשרות להסתכל על וולמארט וללמוד איך מעבירים קניות רגילות לאינטרנט, והתחלנו בשיתוף פעולה עם חנות שנקראת camp, שזה כמו חנות גדולה שמשווקת כל מיני פעילויות לילדים, כמו סוג של קייטנה. הם הוכיחו שמי שנכנס אליהם יכול לקנות הכל והמכירות שלהם יותר גבוהות פר ביקור מאשר חנויות אחרות. 

החלטנו להעביר את החוויה הזו באינטרנט. אנחנו מציעים כל יום פעילות קייטנה שונה להורים וילדים. אנשים הרבה יותר נהנים שלמישהו אכפת מהם. כשהתחלנו להתמקד במכירות ממש, אחד הדברים שעשינו היה מנוע חיפוש לאנשים שאין להם ילדים שצריכים לקנות מתנה למישהו שנולד לו ילד. במקום לתת לך לסמן דברים אקראיים, שאתה לא מבין בהם כלום, מנוע החיפוש שואל אותך שאלות ולפי התשובות מדייקים לך את ההצעות לקניה. 

"יש לנו גם מנוע לקניות כבל USB. במקום להסתבך בחיפוש של המון כבלים, יש מישהו ששואל מה סוג הטלפון שיש לך וממקד לך את החיפוש", סיפר בלוך. 

"לפני עשור כשהקמנו את החברה שלנו, וידאו באינטרנט לא היה מתקדם. היום אנחנו כבר 120 עובדים ומחפשים עוד עובדים. אם מתכנת שרוצה להיות מוסיקאי בו זמנית זה המקום שאולי מתאים לך".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות