אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קלטורה מחדשת את ניסיון ההנפקה - הפעם לפי חצי מהשווי בניסיון הראשון צילום: תומי הרפז

קלטורה מחדשת את ניסיון ההנפקה - הפעם לפי חצי מהשווי בניסיון הראשון

חברת הווידאו הארגוני דחתה את ההנפקה בוול סטריט במרץ האחרון, ועתה היא מכוונת לשווי נמוך בהרבה של 1.23 מיליארד דולר; החברה מתכננת לגייס 150 מיליון דולר לפי מחיר של 9-11 דולר למניה, לעומת 14-16 דולר בניסיון הקודם; היא גם מקצצת במספר המניות שיימכרו מ-23.5 מיליון ל-15 מיליון מניות; את ההנפקה מובילים גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה

13.07.2021, 16:34 | סופי שולמן

קלטורה, חברת הווידאו הארגוני מתעקשת לצאת להנפקה: לאחר שדחתה את ההנפקה בוול סטריט במרץ האחרון, קלטורה חותכת את השווי בחצי ומחדשת את התוכנית להנפיק. כעת היא מכוונת לשווי של 1.23 מיליארד דולר לעומת שווי של כמעט 2 מיליארד דולר לפני שלושה חודשים. 


קראו עוד בכלכליסט:


החברה רוצה לגייס כעת 150 מיליון דולר לפי מחיר של 9-11 דולר למניה, לעומת 14-16 דולר בניסיון הקודם. היא גם מקצצת במספר המניות שיימכרו מ-23.5 מיליון ל-15 מיליון מניות. את ההנפקה מובילים גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה. 


הנהלת קלטורה הנהלת קלטורה הנהלת קלטורה


קלטורה, חברה ותיקה שהוקמה ב-2006, נהנתה מגאות על רקע מגפת הקורונה שהעבירו אותה מעל רף ההכנסות של 100 מיליון דולר ב-2020, אז דיווחה על 124 מיליון דולר בשורה העליונה. הכנסות אלה משקפות קצב צמיחה של 24%.

עם זאת, קלטורה עדיין רחוקה מרווחיות עם הפסד תפעולי של 8.5 מיליון דולר ב-2020 וזאת לעומת 2.7 מיליון דולר ב-2019. בשורה התחתונה רשמה קלטורה הפסד חריג של 58 מיליון דולר מול הפסד של 15.5 מיליון דולר ב-2019. 

ההפסד הגבוה בשנה שעברה נבע מהוצאה פיננסית של 41.5 מיליון דולר על עדכון השווי ההוגן של אופציות בחברה. רווח ה-EBITDAשל קלטורה, שאינו כולל מסים והפחתות פיננסיות, הסתכם ב-4.3 מיליון דולר בשנה שעברה, בדומה ל-2019. בשנים הקודמות קלטורה לא הייתה רווחית גם במונחי EBIDTA. בסוף 2020 היו לחברה יתרות מזומנים של 27 מיליון דולר וההפסד הצבור עומד על רבע מיליארד דולר.

קלטורה פועלת בשני תחומים מרכזיים: תחום המדיה ותחום החינוך והארגונים. מהתשקיף עולה שתחום החינוך והארגונים הוא התחום הדומיננטי מבחינת המכירות, והוא הניב הכנסות של כ-80.4 מיליון דולר. בתחום המדיה רשמה החברה כ-40 מיליון דולר הכנסות. הוצאות המחקר ופיתוח של החברה עמדו על 29.5 מיליון דולר ב-2020 - עלייה של כ-22% לעומת 2019. בין לקוחותיה של החברה: אורקל, ברליץ, וולס פארגו, בלומברג, ו-וודאפון. 

החברה מעסיקה כ-600 עובדים, מחציתם בישראל, כולל תחום המחקר ופיתוח הפועל ממשרדיה בברמת גן. לחברה משרדים גם בלונדון, ניו יורק וסינגפור, והיא מנוהלת בידי רון יקותיאל, שהקים אותה יחד עם מיכל צור, שי דוד וערן איתם. החברה גייסה עד היום יותר מ־160 מיליון דולר ממשקיעים כגון גולדמן זקס, נוקיה, סאפ, אינטל ומיטסוי.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות